بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
تا آخر مردادماه 25 جلسه به دوره نابغه سئو پلاس اضافه خواهد شد

چه زمان سئو مهم نیست ؟

مقالات سئو

کدام وب سایت ها لزومی به سئو شدن ندارند و چه وب سایت هایی در صورت سئو شدن ، نتیجه مناسب و قابل قبولی در صفحات جستجو دریافت نخواهند کرد ! در این مقاله همراه ما باشید .

0 1,157
چه زمان سئو مهم نیست ؟
مطالعه : 13 دقیقه

شاید در موضوع سئو و بهینه سازی سایت ، یکی از سوالات این باشد که اصلا چه زمان سئو مهم نیست و نیازی نداریم تا اینهمه هزینه برای سئوکار سایت پرداخت کنیم یا خودمان طبق آموزش‌های سئو ، بروی بهینه سازی سایت خودمان کار کنیم ؟ اصلا چرا اینهمه توجه بروی سئو وجود دارد ؟ آیا سایت ما نیز به سئو نیاز دارد یا می‌تواند بدون سئو نیز به کار خود ادامه دهد ؟

همانگونه که ممکن است اطلاع داشته باشید درحال حاضر سئو و بهینه سازی سایت یکی از موضوعات مهم در مراحلی پس از طراحی و تحویل سایت به کارفرما است . زمانی که ایده طراحی وب سایت به مرحله اجرا رسید ، صاحب وب سایت هدف خود را از داشتن این سایت مشخص می‌کند و اگر هدف او افزایش درآمد و بازدهی شرکت است ، مسلما تنها چیزی که از افراد متخصص در زمینه کسبوکارهای آنلاین حوزه سایت خواهد شنید یک جمله است “باید سایت خودتو سئو بکنی ! “.

سئو جهت ارتقا دادن سایت در کلمات کلیدی مدنظر حوزه کاری مربوطه و کسب نتایج مطلوب ، یک پروسه حیاتی و صدرصد لازم محسوب می‌شود . اما زمانی وجود دارد که شما به سئو نیاز ندارید و احتیاجی نیست تا وقت و هزینه خودتان را صرف پیگیری و تحقق این موضوع کنید . پس چه زمانی سئو مهم نیست و شما به بهینه سازی وب سایت نیازی ندارید ؟ می توان این سوال را به این شکل گفت که سئو برای چه وب سایت‌هایی لازم نیست و یا چه وب سایت‌هایی را نمی‌توان سئو کرد ! برخی از وب سایت هایی که سئو روی آنها امکان پذیر نیست و یا نتیجه لازم و مورد انتظار را نخواهد داشت :

  • سایت‌های استاتیک و عملا سایت‌هایی که تولید محتوای دائمی ندارند
  • سایت تک صفحه یا همان Mini Site
  • وب سایت‌های شخصی و معرفی با به عبارتی سایت رزومه
  • سایت‌های داینامیکی که فعلا فعالیت خاصی ندارند

این دسته بندی شامل مهم‌ترین وب سایت‌هایی است که نیاز به اجرای پروژه های سئو در آنها وجود نداشته و عملا احساس نمی‌شود . درقدم اول برای این موضوع ، وب سایت‌های استاتیک مطرح می‌شوند که البته در ادامه به شکل مجزا هر قسمت را خدمتتان شرح خواهیم داد .

وب سایت استاتیک نیازی به سئو کردن ندارد

اکثر وب سایت‌های استاتیک عملا محتوای قابل تغییری ندارند و یا محتوای آنها در مدت زمان بسیار طولانی به شکل ثابت باقی مانده است و در صورت نیاز به اعمال تغییرات ، نیازی به سیستم مدیریت محتوای خاصی ندارند و از داخل کدها ، تمامی تغییرات صورت خواهد گرفت . این وب سایت‌ها صرفا جنبه نمایش و اطلاع رسانی دارند . از آنجایی که یکی از شاخصه‌های اصلی سئو مربوط به تولید محتوای داینامیک و مخاطب پسند در داخل سایت است ، پس سایت‌های استاتیک که محتوای داینامیک دارند نیازی به سئو کردن ندارند .

وب سایت های تک صفحه فاقد سئو

محتوا رکن اصلی پویا سازی وب سایت و ایجاد یک تعامل مفید بین مخاطبان سایت شما با وب سایت شما هستند . درصورتی که سایت شما محتوای لازم را به مخاطبان خود ارائه نکند ، دلیلی برای نمایش آن توسط موتورهای جستجو بین سایر رقبا وجود ندارد .

مقاله پیشنهادی که توصیه می‌کنیم مطالعه کنید : SERP چیست ؟

وب سایت‌های پویا از این بخش ( محتوا ) فقیر هستند و لذا با نبودن محتوا داخل سایت که مسبب ایجاد فاکتوری به نام Impression در داخل SERP است ، سایت شما احتیاجی به سرمایه‌گذاری برای سئو شدن نداشته و از این جهت یک وب سایت کاملا استاتیک است .

سایت‌های تک صفحه

مورد دوم از دسته سایت‌های که نیاز به سئو ندارند سایت‌های تک صفحه‌ای هستند . سایت‌های تک صفحه‌ای ممکن است استاتیک باشند و یا حتی داینامیک ولی نکته مهم اینجاست که این وب سایت‌ها هرچقدر هم تغییرات محتوایی در داخل خود داشته باشند ، در نهایت فقط یک صفحه هستند و محتواهای مختلف وب سایت در صفحات مختلف دسته‌بندی نمی‌شوند و کل وب سایت در یک صفحه خلاصه شده است . به عبارتی هیچ صفحه دیگری مثل تماس با ما ، درباره ما ، فروشگاه و … وجود ندارد . حتی اگر صفحه اول یا همان صفحه اصلی سایت بسیار طولانی نیز باشد ، بازهم به دلیل نبود صفحات مربوط به کلمات کلیدی وب سایت ، نمی‌توان پروسه سئو را روی آن عملی نمود .

سایت‌های شخصی و رزومه

مورد سوم از دسته سایت‌هایی که نیاز به سئو ندارند مربوط به سایت‌های شخصی و رزومه هستند . البته در مورد سایت‌های شخصی باید دقت کرد ! منظور و مقصود سایت‌هایی هستند که جهت معرفی و اطلاع رسانی به کار می‌روند و درواقع ماهیت آنها شبیه به سایت‌های رزومه است .

سایت های رزومه که سئو ندارند

اینگونه وب سایت‌ها به این دلیل که نهایتا چند صفحه بیشتر ندارند ( صفحه اصلی و پروفایل من و نمونه‌کار ) و اطلاعات آنها نیز بیشتر جنبه اطلاع رسانی و معرفی دارد پس عملا نیازی به سئو ندارند چرا که محتوای آنچنان قابل تغییری در سایت نداریم و نخواهیم داشت . در نتیجه سئو برای این وب سایت‌ها نتیجه نخواهد داشت و تنها راه برای معرفی این سایت‌ها ، درج آدرس آن در کارت ویزیت یا ارائه آدرس آن به کسانی است که قصد مطالعه رزومه ما را دارند .

وب سایت‌های داینامیک که محتوا ندارند

مورد چهارم در پاسخ به سوال ” چه زمان سئو مهم نیست ” وب سایت‌های داینامیکی هستند که محتوای خاصی ندارند . در جواب به سوال چه زمان سئو مهم نیست ؛ ممکن بود تمام ذهن شما به سمت وب سایت‌های استاتیک هدایت شود که ما نیز در ابتدای مطلب ، چند مورد از سایت‌های استاتیک را بررسی کردیم اما مسلما این تمام ماجرا نیست و وب سایت‌های داینامیک نیز در حالت‌های خاصی ، از دسته وب سایت‌هایی هستند که شما نیاز ندارید جهت سئو روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و وقت بذارید . اصل سئو بر این است که وب سایت شما زنده و پویا باشد و به شکل مرتب در بازه‌های زمانی تعیین شده طبق یک تقویم محتوایی ، روی آن کار شود .

محتوای پیشنهادی : تقویم محتوایی چیست ؟

زمانی که این اصل ، یعنی پویا و زنده بودن سایت وجود نداشته باشد ، مسلما دست سئوکار ، برای بهینه سازی سایت بسته است . وب سایت‌های بزرگ با تولید محتوا در دسته‌های مختلف ، خود را به رتبه‌های بالای نتایج جستجو می‌رسانند .

محتواهای با کیفیت شاه‌کلید اصلی برای بهینه سازی هستند . پس زمانی که وب‌سایت شما اساسا داینامیک برنامه‌نویسی شده است اما از محتوای داینامیک و تولید محتوا در بخش‌های مختلف آن خبری نیست ، لذا صرف وقت و هزینه کردن برای سئو ، بی معنی است . مگر همانطوری که گفته شد ، همزمان با پروسه سئو ، تولید مقالات و محتوا در سایت انجام شود .

سئو بدون تولید محتوا !

اگر سئو بدون تولید محتوا باشد هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت . برای وب سایت‌های نوپا که به تازگی در اینترنت قصد فعالیت دارند ، محتوا کلیدی‌ترین موضوعی است که باید در برنامه قرار گیرد . وب سایت‌ها باید بروی تولید محتوای باکیفیت و کاربر پسند تمرکز کنند تا قادر باشند در ابتدای شروع به کار ، خودی نشان دهند و رفته رفته ، بین موتورهای جستجو با محتواهای مناسب خود ، رتبه و اعتبار کسب کنند .

اگر شما نیز یکی از 4 حالت گفته شده در بالا ، که اصلی ترین شرایط برای سئو نکردن هستند را دارید پس نیازی نیست تا ذهن خود را درگیر موضوع سئو نموده و هزینه‌های گزاف برای این کار پرداخت نمائید چرا که نتیجه گرفتن آنها بدون محتوا عملا غیر ممکن است .

اصالت سئو ، یعنی بهینه سازی سایت در کلمات کلیدی با رقابت کم تا رقابت بالا ، که نهایتا می‌توان به شکل طبیعی از موتورهای جستجو ورودی ( مخاطب هدف ) دریافت کرده و تعداد کاربران ، مشتریان ، یا دانشجویان و علاقمندان به حوزه کاری شما را افزایش داد . برای داشتن مخاطبین هدفی که ترغیب به ورود به سایت شما شوند ، داشتن محتوایی که آنها را جذب کند ، اصل اول است .

تولید محتوای مناسب در سایت و ارزش بالای آن در سئو

اگر مقاله تولید محتوا در سایت را مطالعه کرده باشید ارزش و اهمیت تولید محتوا و همچنین راهکارهای تولید محتوای اصولی به شکل کامل توضیح داده شده است تا اهمیت داشتن محتوای مخاطب محور را بارها و بارها بخوبی درک نمائید .

داشتن سئو بدون محتوای خوب تقریبا تصوری غیر ممکن است . برای سئو کردن وب سایت‌های خود زیاد عجله نداشته باشید . ابتدا سایت خود را بخوبی طراحی نمائید ، سپس با توجه به اصول محتوا نویسی ، شروع به تولید محتوای مناسب نمائید . توجه داشته باشید که از تولید صفحات زامبی نیز در سایت پرهیز شود .

پس از تولید تعدادی مقاله مناسب و مخاطب محور ، با یک کارشناس سئو که تخصص لازم را دارد وارد مشاوره شده و سایت خود را با خیال راحت به تخصص او بسپارید تا به مرور زمان نتایج مدنظر حاصل شود . نکته مهمی که باید بدانید اینجاست که جهت سئو کردن سایت و اخذ رتبه در SERP ، به هیچ عنوان نباید عجول باشید . سئو فرآیندی مهندسی است که نیازمند صبر و حوصله بالاست .

همانند پروسه طراحی سایت که ممکن است در 1 ماه نتیجه و خروجی کار را مشاهده کرده و شروع به استفاده از آن کنید ، سئو نیازمند زمان مشخصی است که البته این زمان مشخص ، حقیقتا مشخص نیست ! به عبارتی نمی‌توان اینگونه گفت که سایت شما برای این کلمه کلیدی که مدنظر دارید ، بمدت 2 ماه زمان نیاز دارد تا در صفحه اول باشد . سئو هرگز در تایم مشخصی اتفاق نخواهد افتاد اما می‌توان با توجه به تجربه ، تخمین زد که حدودا تاچه مدت زمانی می‌توان رتبه های اولیه برای کلمه کلیدی مدنظر را دریافت کرد .

امیدواریم با مطالعه این مقاله تا حد زیادی به این موضوع که چه زمان سئو مهم نیست واقف شده باشید . جهت مشاوره در زمینه طراحی انواع وب سایت‌ها ، سئو و بهینه سازی سایت ، پشتیبانی و همچنین مشاوره سئو می‌توانید با مجموعه سئو نود در ارتباط باشید . پاینده باشید .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

اشتراک گذاری محتوا

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

نقشه راه وردپرس

اگر شما نیز علاقمند هستید تا وردپرس را به عنوان یک برنامه نویس توسعه دهید ، بهترین دوره های آموزشی را برایتان تدریس کردیم

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد
چرا قسمت محصولات مرتبط ضروری است ؟
مطالعه : 6 دقیقه 4
امید قدیمی امید قدیمی
۱۴۰۲-۱۰-۱۳
از فرمت webp استفاده کنیم یا خیر ؟!؟
مطالعه : 10 دقیقه 0
امید قدیمی امید قدیمی
۱۴۰۳-۰۹-۱۶
کد اسکیما برای معرفی سایت و شبکه های اجتماعی در سئو
مطالعه : 5 دقیقه 2
امید قدیمی امید قدیمی
۱۴۰۲-۰۲-۲۲
نظرات و پرسش
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید توجه داشته باشید که دیدگاه یا پرسش صحیح شما کمک شایانی به سایر علاقمندان به این مطلب یا محصول خواهد داشت
اشتراک دیدگاه تکمیل تمامی فیلدها الزامی است
captcha

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود