بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
پیشفروش دوره آموزش نابغه سئو پلاس در سایت آغاز شد جزئیات بیشتر 1.000.000 تومان تخفیف برای دوره از طریق اینستاگرام

تقویم محتوایی چیست

مقالات سئو

چگونه میتوان یک تقویم محتوایی برای تولید محتوا ساخت ؟ روش اصولی ایجاد تقویم برای محتوا را در این مقاله کوتاه بخوانید !

0 12
تقویم محتوایی چیست

تقویم محتوایی موضوعی است که داخل هر مجموعه که با تولید محتوا دست و پنجه نرم می‌کند میتواند جای داشته باشد . این تقویم توسط خود شما باید تنظیم شود که البته تنظیم شدن آن میتواند از قبل انجام شود و یا اینکه در حین کار تکمیل گردد .

تصور کنید که شما یک سایت وردپرسی در زمینه آموزش طراحی سایت دارید . تقویم محتوایی لزومی ندارد که از روز اول سال یعنی 1 فروردین تنظیم شود بلکه میتوانید هرروز از سال که تقویم خود را شروع کردید ، بعنوان آغاز تقویم محتوای خودتان درنظر داشته باشید . این تقویم میتواند یکساله و یا بمدت همیشگی تنظیم شود .

معمولا تقویم محتوایی در یک فایل اکسل و در هر ستون با مشخصات زیر ساخته می شود :

  • عنوان محتوا
  • نوع محتوا ( ویدیو ، متن ، تصویری و … )
  • کلمه کلیدی مدنظر برای محتوا
  • دسته بندی محتوا
  • تاریخ مدنظر برای انتشار
  • تعداد کلمات حدودی برای محتوا
  • شخص منتشر کننده
  • صفحات هدف برای لینک سازی از این محتوا

البته مدنظر داشته باشید که این موارد صرفا یک نمونه هستند و ممکن است خودتان نسبت به نوع محتوا ، موارد بیشتری را در ستون های اطلاعاتی برای تقویم محتوایی خودتان قرار دهید . تصور کنید که اکنون روز اول تنطیم تقویم محتوایی است / پس یک فایل اکسل ایجاد می کنیم و ستون های ارائه شده را داخل آن قرار میدهیم . خب !

بین کلام : اگر کسب و کار شما در حوزه های ویدیویی و متنی محتواهای بیشتری تولید می کند ، میتوانید دو تقویم مجزا تهیه کنید ، یعنی یک تقویم برای محتواهای ویدیویی و یک تقویم محتوایی نیز برای محتوای متنی !

برای یک هفته آینده ، یعنی 7 روز آینده ، مقالات خود را منشخص کرده و 7 ردیف را پر می کنیم . اگر قصد دارید تا هرروز مقاله منتشر کنید ، باید برای هرروز مقاله مشخص کنید . اما اگر برنامه شما اینگونه است که هر هفته 2 مقاله یا 3 مقاله منتشر کنید ، با توجه به اینکه تعداد مقالات در هفته کم هستند ، میتوانید برنامه تقویم محتوایی را برای یکماه آینده تنظیم کرده و مشخص کنید در چه تاریخ هایی که تصمیم دارید کدام محتوا را منتشر کنید .

پس به این ترتیب میتوان تقویم محتوایی را ساخته و اطلاعات داخل آن را تکمیل کرد . اما سئوال اینجاست که چه لزومی به وجود تقویم محتوایی است ؟

چرا باید تقویم محتوایی داشته باشیم ؟

داشتن تقویم محتوایی یک مزیت بسیار بزرگ دارد :

تقویم محتوایی مسبب جلوگیری از تولید محتواهای تکراری و همچنین نظم بخشیدن به کل محتوای سایت یا کسب و کار ، و ایجاد ایده های جدید برای تولید محتوا است !

ممکن است یک بیزنس ، با توجه به قدمت خود ( سایت های نوپا ) روزانه یک یا دو مقاله را منتشر کنند ، در اینصورت سالانه بیش از 600 یا 700 مقاله منتشر خواهند کرد ، و در شرایط ممکن است مقالات تکراری منتشر شود که این موضوع به هیچ عنوان برای سئوی سایت خوب نیست و ممکن است کلمات هدف نیز تکراری ایجاد شوند ، لذا در این حالات ، داشتن تقویم محتوایی بسیار اهمیت دارد .

تقویم محتوایی مسبب برنامه ریزی دقیق خواهد شد و تمام کسب و کارهای بزرگ بدون شک برای خود تقویم محتوایی دارند .

مزیت دیگر داشتن تقویم محتوایی هماهنگی بین اعضای تیم است . تصور کنید که شرکت شما 3 نفر برای قسمت تولید محتوا نیرو استخدام کرده است . این سه نفر همه روزه در حال تولید محتوا برای سایت شما هستند . این افراد عاقلانه نیست که همیشه از همدیگر درمورد محتواهایی که در سایت قرار داده شده است سئوال کنند ، و اگر تقویم محتوایی وجود داشته باشد ، میتوانند با تکمیل تقویم محتوایی مشترک ، دقیقا اطلاع داشته باشند که چه محتواهایی درکل داخل سایت منتشر شده است .

همچنین علاوه بر هماهنگی ، مسبب ایجاد ایده های جدید برای تولید مقالات بهتر و بیشتر ، و یا بهبود سایر مقالات سایت است .

مزیت دیگر تقویم محتوایی ، ایجاد نظم در روند تولید محتوا است ! باتوجه به اینکه امروزه گوگل به یک نقطه هدف جهت بهینه سازی سایت ها برای سئو تبدیل شده است ، لذا باید دقت کرد که گوگل چه سیاست هایی را در پیش گرفته است ، و مطابق با همان سیاست ها ، محتوای خوب برای کاربران سایت تهیه کرد !

اگر وب سایت شما روند درست و طبق تقویم را برای تولید محتوای خود درنظر گیرد ، خزنده های موتور جستجوی گوگل نیز به شکل روتین به سایت شما سر خواهند زد که این امر مسبب بهتر ایندکس شدن محتوا و سرعت بالای در دسترس قرار گرفتن آن داخل نتایج گوگل یا همان SERP خواهد شد . لذا ایجاد یک برنامه منظم توسط تقویم محتوایی بسیار مهم است .

تقویم محتوایی برای شبکه های اجتماعی

تقویم محتوا صرفا برای وب سایت نیست و در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام نیز میتوانید به سادگی همین تقویم را پیاده کرده و طبق آن ، محتوای صفحه خود را مدیریت کنید . شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال حاضر یک ابزار مستقیم برای فروش ، بازاریابی ، آموزش و دیده شدن است که در چندسال اخیر ، الگوریتم های خود را بسیار بهبود بخشیده است و لذا تولید محتوای باکیفیت بسیار ارزشمند است .

البته اینجا موضوع بحث ما شبکه اجتماعی اینستاگرام نیست و هدف صرفا آموزش اهمیت داشتن تقویم برای تولید محتوا است .

از آنجایی که تولید محتوا در وب سایت ها عموما به شکل متنی است ( با چند تصویر یا یک ویدیو داخل مطالب ) لذا تقویم محتوایی برای سئو سایت از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است . توجه داشته باشید که داشتن نظم در تقویم محتوایی اهمیت زیادی ندارد و حتما اینگونه نیست که شما در روزهای مشخصی از ماه محتوا تولید کنید تا یک نظم مشخص در تاریخ های انتشار وجود داشته باشد ، موضوع مهم اینجاست که محتوای شما اولا باکیفیت باشد ، دوما بتواند رتبه خوبی در گوگل کسب نموده و همچنین خواننده را به مطالعه مقالات بیشتر در سایت ترغیب کند که از این طریق اعتبار وب سایت نیز بیشتر شده و مخاطبین متفاوتی وارد سایت شما شوند .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

بک لینک چیست بک لینک چیست و چرا ما به بک لینک نیاز داریم ؟ مطالبی که در این مقاله خواهید خواند : مفهوم بک لینک ؛ لینک داخلی و خارجی نوع لینک ؛ لینک های فالو و نوفالو ( Follow , Nofollow ) ارزش لینک ها ؛ اعبتار دامنه و صفحه روش های ایجاد […]

2 975

در کدام دامنه ها وبلاگ بسازیم یکی از سوالات خیلی مهم ممکن است این باشد که در کدام دامنه ها وبلاگ بسازیم ؟ ساخت وبلاگ می تواند برای انگیزه شخصی باشد یا برای وبلاگ نویسی جهت سئو . اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که علاقمند و به سئو و بهینه سازی هستید […]

4 1,271
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است
آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود