بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
دوره جدید " شاهکار تولید محتوا " برای علاقمندان به سئو ، جزئیات دوره

کد اسکیما برای نوشته ها در سئو

مقالات سئو

کامل ترین اسکیمای معرفی شده برای قسمت مطالب و نوشته های سایت ، schema با عنوان BlogPost برای مطالب سایت !

0 219
کد اسکیما برای نوشته ها در سئو

بخش نوشته ها یکی از مهم ترین قسمت ها در هر وب سایتی است که بدون وجود آنها ، نمیتوان تولید محتوای اصولی برای سایت انجام داد و درنتیجه صفحات مهم سایت را به رتبه های اول گوگل رساند ! اهمیت قسمت نوشته ها برای همگان آشکار است و نکات بسیار مهمی در مورد این موضوع در داخل تمامی وب سایت ها از جمله وب سایت خود ما ارائه شده است که چگونه میتوان با ترفند ها و همچنین اصول درست تولید محتوا ، یک محتوای ارزشمند نوشت .

استفاده ار تصاویر جدید ، به کاربردن ویدیو ، جدول و … همگی در ایجاد یک محتوای ارزشمند تاثیر مستقیم دارند و لذا باید ارزش این قسمت از وب سایت یعنی قسمت نوشته ها را تا حد امکان بالاتر برد . در چندین مقاله قبلی ، اکثر اسکیماهای کاربردی از جمله ویدیو ، سئوالات متداول ، محصول ، نمونه کار ، امتیاز ، بردکرامب و .. را بررسی کرده و اسکیماهای صحیح مربوط به هرکدام را خدمتتان ارائه کردیم .

در مورد بخش نوشته‌ها یا به عبارتی مطالب وبلاگ سایت ، اسکیمایی رسما در داخل سایت schema.org منتشر نشده است اما در داخل سایت jsonld.com ، برای قسمت بلاگ پست ها و همچین Article ها ، اسکیماهایی معرفی شده است که ما نیز در این مقاله ، اسکیمای مربوط به قسمت بلاگ پست را خدمتتان معرفی خواهیم کرد .

همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره شده است ، برای قراردادن اسکیما یا همان قراردادهای نشانه گذاری جهت تفهیم محتوای صفحه برای خزنده‌ها ، میتوان از 2 روش استفاده کرد ، یک روش ، استفاده از صفاتی به نام itemprop و itemscope و دیگری استفاده از روش json که روش json کاملا بدون مشکل اجرا خواهد شد و نگرانی در مورد آن نیست . اما در مورد روش اول ، شاهد برخی مشکلات بودیم ، بنابراین در این مقاله نیز حالت json را معرفی خواهیم کرد . کد استانداردی که توسط سایت jsonld برای بخش Blog Post معرفی شده است به شکل زیر است :

<script type="application/ld+json">
{ "@context": "https://schema.org", 
 "@type": "BlogPosting",
 "headline": "14 Ways Json Can Improve Your SEO",
 "alternativeHeadline": "and the women who love them",
 "image": "http://example.com/image.jpg",
 "award": "Best article ever written",
 "editor": "John Doe", 
 "genre": "search engine optimization", 
 "keywords": "seo sales b2b", 
 "wordcount": "1120",
 "publisher": "Book Publisher Inc",
 "url": "http://www.example.com",
 "datePublished": "2015-09-20",
 "dateCreated": "2015-09-20",
 "dateModified": "2015-09-20",
 "description": "We love to do stuff to help people and stuff",
 "articleBody": "You can paste your entire post in here, and yes it can get really really long.",
   "author": {
    "@type": "Person",
    "name": "Steve"
  }
 }
</script>

در این کد چندین قسمت مختلف وجود دارد که البته شاید معرف حضورتان باشد . در ابتدای این کد “type”: “BlogPosting” را مشاهده می‌کنیم که نشان دهنده این است که یک اسکیما برای بخش مطالب سایت یا همان قسمت نوشته ها درج خواهیم کرد .

بخش headline مربوط به عنوان نوشته و بخش alternativeHeadline مربوط به متن جایگزین عنوان است که البته وجود آن الزامی نیست و میتوانید این ویژگی را قرار ندهید . قسمت image مربوط به آدرس تصویر شاخص نوشته است و باید آدرس تصویر نوشته مربوطه داخل آن قرار گیرد .

قسمت award اجباری نیست و میتوانید آن را قرار ندهید . بخش editor نیز اجباری نیست و صرفا نام شخصی است که ویرایشگر مقاله است ، احتمال دارد نویسنده و ویرایشگر تمام مقالات یک نفر باشد ، اگر قسمت editor را قرار دهید باید نام نویسنده را در آن قرار دهید . قسمت keywords مربوط به کلمات کلیدی مقاله است که از نظر ما اگر این قسمت را قرار می‌دهید ، تنها کلمه کلیدی اصلی و یک کلمه را داخل آن درج کنید .

wordcount تعداد کلمات مقاله است . publisher نیز نام منشتر کننده مقاله است که برای این قسمت نیز همانند بخش editor بهتر است نام نویسنده را درج کنید .

url ، آدرس مربوط به نوشته شما است . datePublished تاریخ انتشار مقاله است . dateCreated تاریخی است که مقاله شما ایجاد شده ، ممکن است شما مقاله را در تاریخ امروز بنویسید  اما انتشار آن را چند روز بعد انجام دهید . این قسمت را میتوانید قرار ندهید و اجباری در قراردادن بخش dateCreated نیست .

قسمت dateModified یکی از مهم ترین بخش ها است چرا که تاریخ بروز رسانی مطلب داخل آن درج می‌شود و از آنجایی که بروز رسانی نوشته‌ها برای گوگل ارزشمند است ، حتما باید این قسمت را داخل اسکیمای نوشته درج کنید .

description قسمت توضیحات است اما در این قسمت میتوانید توضیحات کوتاه مقاله خودتان را قرار دهید چراکه محتوای کلی نوشته شما در قسمت بعدی یعنی articleBody قرار خواهد گرفت . قسمت author نیز مربوط به نویسنده است که باید نام نویسنده را در قسمت name درج کنید .

قراردادن اسکیما برای قسمت نوشته ها باعث خواهد شد تا ایندکس بهتر و پربار تری برای مطالب سایت خود داشته باشید اما توجه کنید که قرارندادن آن مسبب ایندکس نشدن نوشته ها یا ضعف در ایندکس آنها نیست و نبود این اسکیما ، خللی در روند کار شما ایجاد نخواهد کرد .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو هم مستقیم است و هم غیرمستقیم . شبکه های اجتماعی یک عضو جدایی ناپذیر در اتصال سایت ها هستند و تقریبا همه وب سایت ها حداقل در یک شبکه اجتماعی همانند اینستاگرام فعالیت دارند . به این دلیل که بازخورد مناسبی را از […]

0 1,228

لینک سازی در بخش نظرات آیا لینک سازی در بخش نظرات باعث افزایش رتبه خواهد شد ؟ لینک سازی در بخش نظرات یکی از کارهایی است که در بخش سئو کلاه خاکستری انجام می شود . همین که ما لینک را خودمان می سازیم قبل از هر چیز از نظر موتور های جستجو تخلف است […]

0 666
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است
آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود