بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
دوره جدید آموزش طراحی cms با php و mysql ، مشاهده دوره

کد اسکیما برای نوشته ها در سئو

مقالات سئو

کامل ترین اسکیمای معرفی شده برای قسمت مطالب و نوشته های سایت ، schema با عنوان BlogPost برای مطالب سایت !

0 261
کد اسکیما برای نوشته ها در سئو

بخش نوشته ها یکی از مهم ترین قسمت ها در هر وب سایتی است که بدون وجود آنها ، نمیتوان تولید محتوای اصولی برای سایت انجام داد و درنتیجه صفحات مهم سایت را به رتبه های اول گوگل رساند ! اهمیت قسمت نوشته ها برای همگان آشکار است و نکات بسیار مهمی در مورد این موضوع در داخل تمامی وب سایت ها از جمله وب سایت خود ما ارائه شده است که چگونه میتوان با ترفند ها و همچنین اصول درست تولید محتوا ، یک محتوای ارزشمند نوشت .

استفاده ار تصاویر جدید ، به کاربردن ویدیو ، جدول و … همگی در ایجاد یک محتوای ارزشمند تاثیر مستقیم دارند و لذا باید ارزش این قسمت از وب سایت یعنی قسمت نوشته ها را تا حد امکان بالاتر برد . در چندین مقاله قبلی ، اکثر اسکیماهای کاربردی از جمله ویدیو ، سئوالات متداول ، محصول ، نمونه کار ، امتیاز ، بردکرامب و .. را بررسی کرده و اسکیماهای صحیح مربوط به هرکدام را خدمتتان ارائه کردیم .

در مورد بخش نوشته‌ها یا به عبارتی مطالب وبلاگ سایت ، اسکیمایی رسما در داخل سایت schema.org منتشر نشده است اما در داخل سایت jsonld.com ، برای قسمت بلاگ پست ها و همچین Article ها ، اسکیماهایی معرفی شده است که ما نیز در این مقاله ، اسکیمای مربوط به قسمت بلاگ پست را خدمتتان معرفی خواهیم کرد .

همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره شده است ، برای قراردادن اسکیما یا همان قراردادهای نشانه گذاری جهت تفهیم محتوای صفحه برای خزنده‌ها ، میتوان از 2 روش استفاده کرد ، یک روش ، استفاده از صفاتی به نام itemprop و itemscope و دیگری استفاده از روش json که روش json کاملا بدون مشکل اجرا خواهد شد و نگرانی در مورد آن نیست . اما در مورد روش اول ، شاهد برخی مشکلات بودیم ، بنابراین در این مقاله نیز حالت json را معرفی خواهیم کرد . کد استانداردی که توسط سایت jsonld برای بخش Blog Post معرفی شده است به شکل زیر است :

<script type="application/ld+json">
{ "@context": "https://schema.org", 
 "@type": "BlogPosting",
 "headline": "14 Ways Json Can Improve Your SEO",
 "alternativeHeadline": "and the women who love them",
 "image": "http://example.com/image.jpg",
 "award": "Best article ever written",
 "editor": "John Doe", 
 "genre": "search engine optimization", 
 "keywords": "seo sales b2b", 
 "wordcount": "1120",
 "publisher": "Book Publisher Inc",
 "url": "http://www.example.com",
 "datePublished": "2015-09-20",
 "dateCreated": "2015-09-20",
 "dateModified": "2015-09-20",
 "description": "We love to do stuff to help people and stuff",
 "articleBody": "You can paste your entire post in here, and yes it can get really really long.",
   "author": {
    "@type": "Person",
    "name": "Steve"
  }
 }
</script>

در این کد چندین قسمت مختلف وجود دارد که البته شاید معرف حضورتان باشد . در ابتدای این کد “type”: “BlogPosting” را مشاهده می‌کنیم که نشان دهنده این است که یک اسکیما برای بخش مطالب سایت یا همان قسمت نوشته ها درج خواهیم کرد .

بخش headline مربوط به عنوان نوشته و بخش alternativeHeadline مربوط به متن جایگزین عنوان است که البته وجود آن الزامی نیست و میتوانید این ویژگی را قرار ندهید . قسمت image مربوط به آدرس تصویر شاخص نوشته است و باید آدرس تصویر نوشته مربوطه داخل آن قرار گیرد .

قسمت award اجباری نیست و میتوانید آن را قرار ندهید . بخش editor نیز اجباری نیست و صرفا نام شخصی است که ویرایشگر مقاله است ، احتمال دارد نویسنده و ویرایشگر تمام مقالات یک نفر باشد ، اگر قسمت editor را قرار دهید باید نام نویسنده را در آن قرار دهید . قسمت keywords مربوط به کلمات کلیدی مقاله است که از نظر ما اگر این قسمت را قرار می‌دهید ، تنها کلمه کلیدی اصلی و یک کلمه را داخل آن درج کنید .

wordcount تعداد کلمات مقاله است . publisher نیز نام منشتر کننده مقاله است که برای این قسمت نیز همانند بخش editor بهتر است نام نویسنده را درج کنید .

url ، آدرس مربوط به نوشته شما است . datePublished تاریخ انتشار مقاله است . dateCreated تاریخی است که مقاله شما ایجاد شده ، ممکن است شما مقاله را در تاریخ امروز بنویسید  اما انتشار آن را چند روز بعد انجام دهید . این قسمت را میتوانید قرار ندهید و اجباری در قراردادن بخش dateCreated نیست .

قسمت dateModified یکی از مهم ترین بخش ها است چرا که تاریخ بروز رسانی مطلب داخل آن درج می‌شود و از آنجایی که بروز رسانی نوشته‌ها برای گوگل ارزشمند است ، حتما باید این قسمت را داخل اسکیمای نوشته درج کنید .

description قسمت توضیحات است اما در این قسمت میتوانید توضیحات کوتاه مقاله خودتان را قرار دهید چراکه محتوای کلی نوشته شما در قسمت بعدی یعنی articleBody قرار خواهد گرفت . قسمت author نیز مربوط به نویسنده است که باید نام نویسنده را در قسمت name درج کنید .

قراردادن اسکیما برای قسمت نوشته ها باعث خواهد شد تا ایندکس بهتر و پربار تری برای مطالب سایت خود داشته باشید اما توجه کنید که قرارندادن آن مسبب ایندکس نشدن نوشته ها یا ضعف در ایندکس آنها نیست و نبود این اسکیما ، خللی در روند کار شما ایجاد نخواهد کرد .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

الگوریتم رقص گوگل چیست الگوریتم رقص گوگل یکی از الگوریتم ها ناشناخته است که لازم است در مورد آن تمامی مطالب را فرابگیرید تا در صورت مواجه شدن با این الگوریتم بدانید که چگونه باید عمل کنید و از انجام چه کارهایی پرهیز کنید . اگر بخواهیم به یک نکته مهم و اساسی در بحث […]

0 698

انکر تکست چیست ( Anchor text ) انکر تکست چیست ؟ یکی از مباحث بسیار مهم در سئو و بهینه سازی انکر تکست است که باید بسیار به آن توجه کرد . انکر تکست به اندازه ای مهم است که در بحث لینک سازی سرنوشت وب سایت ما را در سئو خارجی و همچنین لینک […]

0 1,368
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود