بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
دوره جدید آموزش طراحی cms با php و mysql ، مشاهده دوره

تعداد لینک داخلی برای هر برگه

مقالات سئو

تعداد لینک داخلی برای هر برگه در سئو یکی از سوالات چالش برانگیز در زمینه سئو این است که تعداد لینک داخلی برای هر برگه باید چه تعداد باشد . برای محتوا هایی که داخل سایت نوشته می شوند چه تعداد لینک داخلی استاندارد است و باید رعایت شود ؟ یکی از سوالات مهم در […]

0 1,180
تعداد لینک داخلی برای هر برگه

تعداد لینک داخلی برای هر برگه در سئو

یکی از سوالات چالش برانگیز در زمینه سئو این است که تعداد لینک داخلی برای هر برگه باید چه تعداد باشد . برای محتوا هایی که داخل سایت نوشته می شوند چه تعداد لینک داخلی استاندارد است و باید رعایت شود ؟

یکی از سوالات مهم در حوزه سئو ممکن است همین سوال باشد و بسیاری از افراد که در زمینه سئو در حال کار هستند سوال می کنند که برای مقاله ای که می نویسیم باید چندتا لینک داخلی در نظر بگیریم ؟

شاید شما توقع دارید که ما اینگونه به شما پاسخ دهیم ” برای هر برگه حداقل 1 لینک و حداکثر 5 لینک در نظر بکیرید ” . آیا خودتان هم فکر می کنید که این حرف درست است ؟ یا باید با توجه به اصول خاصی این کار را انجام داد ؟

مسلما همانند تمامی کارها تعداد لینک داخلی برای هر برگه هم از اصول مناسبی پیروی می کند و شما متناسب با محتوای خود باید در این زمینه لینک سازی نمائید .

لینک های داخلی همیشه یکی از بخش های اصلی در همه محتوا ها هستند . لینک های داخلی تاثیر بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت ها دارند و برخی بر این باور هستند که تنها لینک های خارجی هستند که در بهینه سازی سایت تاثیر دارند در حالی که اینگونه نیست . همیشه گفته ایم و خواهیم گفت تا زمانی که داخل سایت بهینه نباشد نتیجه نخواهیم گرفت و از درون خودمان باید ابتدا بهینه شویم تا بتوانیم بهتر رشد کنیم .

بک لینک چیست ؟

لینک های داخلی همانند خیابان های دسترسی هستند که راه را برای خرنده ها و همچنین کاربران هموار می کنند و از این طریق پل های دسترسی را برای سایر برگه ها باز خواهیم کرد . اصول لینک سازی داخلی اساسا برای ایجاد پل های دسترسی ، همینطور کمک به بهینه سازی برگه های ضعیف تر با برگه های قوی تر است ( اما نه به قیمت ایجاد ارتباط نادرست بین برگه ها ) .

چه زمانی باید لینک دهیم ؟

مهم ترین موضوع در تعداد لینک داخلی برای هر برگه ، این است که ما چه زمانی باید لینک دهیم ؟ اصولا موضوع مهم همین است که ما زمان درست لینک دادن را بدانیم و دقیقا در وقت مناسب لینک خود را بسازیم .

شما باید قبل از هرچیز یک موضوع مهم را در تمام محتوا های خود در نظر داشته باشید و آن هم این است که :

در قدم اول محتوا را برای کاربر بنویسید و بهینه سازی را هم برای او انجام دهید . اگر شما کاربر را در نظر بگیرد مسلما در بهترین زمان لینک داخلی خواهید ساخت .

اگر شما محتوای خود را فقط برای این می نویسید که موتور های جستجو به شما رتبه دهند ، پس در اینصورت تمامی کارهای خود را هم با در نظر گرفتن موتور های جستجو و خزنده های آنها  انجام خواهید داد و صرفا برای اینکه برگه شما دارای لینک داخلی باشد یکی از کلمات خود و یا چندتای آنها را لینک داخلی خواهید داد . آیا این موضوع را در نظر گرفته اید که کاربر شما از این لینک استفاده خواهد کرد یا نه ؟

لینک داخلی باید زمانی ساخته شود که احساس می کنیم نیاز به توضیح بیشتر داریم و کاربر هم از این لینک استفاده خواهد کرد .

آیا کاربر از لینک داخلی ما استفاده می کند ؟

همانگونه که گفته شد مبنای اصلی لینک داخلی کاربران هستند . هنگامی که ما در حال تولید محتوا برای سایت هستیم و مطلبی را شرح می دهیم در ذهن خود مطلب را از دید خواننده در نظر می گیریم . زمانی که به بخش خاصی از متن میرسیم و نیاز به توصیخ بیشتری دارد خودمان حس خواهیم کرد که در این بخش باید کاربر را بیشتر تفهیم کنیم در نتیجه با لینک داخلی او را به قسمتی ارجاع خواهیم داد تا بتواند معلومات خود را تکمیل نموده و از آن نهایت برداشت را داشته باشد . پس هم کاربر راضی است و هم مقاله مناسب تولید خواهد شد .

پس اصول کاری ما در تعداد لینک داخلی برای هر برگه ، در نظر گرفتن کاربر و الویت استفاده او از سایت است .

علاوه بر این موارد همانگونه که اشاره هم شد باید در نظر بگیریم که Hیا این لینک برای کاربر مفید است یا نه ؟ گاهی اوقات می توان با مختصر توصیح می توان او را تفهیم کرد . پس نیاز نیست تا لینک داخلی ارائه کنیم . اما زمانی که خودمان هم تشخیص می دهیم تا نیاز است کاربر استفاده بیشتری از سایت کند حتما باید لینک سازی داخلی صورت گیرد .

تعداد مناسب لینک داخلی

درواقع نباید کاری کرد تا کاربر از کلیک روی آن لینک پشیمان شود . گاهی اوقات پیش می آید که کاربر با کلیک روی لینک داخلی به محتوایی ارجاع داده شده است که شاید محتوای آن چندین برابر محتوای اصلی است که در حال مطالعه است . در این حالت و در اکثر موارد کاربران از خواندن این مقالات سرباز می زنند و نهایتا دوباره به همان برگه اصلی باز می گردند . گاهی هم ممکن است طول محتوای شما مناسب باشد اما محتوایی که داخل آن نوشته شده است کاربر پسند نیست و برای او استفاده ای ندارد . نه تنها برای او بلکه برای همه . ( موضوع این نیست که مقاله شما مفید نیست ، موضوع اینجاست که ارجاع از مقاله اصلی به این مقاله به او کمکی نخواهد کرد )

پس توجه داشته باشید که کاربر را به کجا هدایت می کنید !

حفظ ارتباط در لینک سازی

یکی از مسائل مهم دیگر در موضوع تعداد لینک داخلی برای هر برگه ، حفظ ارتباط معنایی بین محتوا ها است . تصور کنید که در حال نوشتن مقاله ای برای معرفی یک محصول هستیم . در جایی از مقاله که هیچ ارتباطی به هم ندارند ، لینک داخلی به محصول دیگری ایجاد کرده ایم که کاربر هیچ نیازی به آن ندارد و تنها هدف ما این است که لینک داخلی ساخته ایم و خود را تبلیغ نموده ایم یا سعی در بالا آوردن یکی از برگه ها و محصولات ضعیف داریم . پس علاوه بر راهنمایی کاربر به مسیر درست حفظ ارتباط معنایی هم در بطن مقاله الزامی است .

خواننده را گمراه نکنید ! ویکی پدیا نباشید !

یکی از مباحث مهم که در مورد تعداد لینک داخلی برای هر برگه به شدت روی آن تاکید داریم همین موضوع است ! یکی از موارد که ممکن است در برخی سایت ها هم خودتان دیده باشید موضوع مزرعه لینک ها هستند . یکی از نمونه مزرعه لینک های معروف در اینترنت سایت ویکی پدیا است . وب سایت ویکی پدیا به این دلیل که یکی از دایره المعارف های جامع است و محتوای آن هم به شکل متنی می باشد در اکثر پاراگراف های یک مقاله چندین لینک داخلی را بخش های مختلف سایت ایجاد نموده است .

شما خودتان وارد یکی از مقالات ویکی پدیا شوید و شروع به خواندن یکی ازمقالات کنید . متوجه خواهید شد که شما در حین خواندن مطالب مرتبا با لینک های داخلی بسیاری مواجه می شوید که ذهنیت شما را از خواندن محتوی اصلی منحرف می کنند و شما دو دل هستیند که آیا وارد همان لینک شده و محتوا را مطالعه کنید یا نه. در واقع کاری کنید تا کاربران از شما راضی باشند و این ورود آنها به سایت شما اولین و آخرین ورود به سایت شما نباشند . درواقع با ایجاد یک تجربه خوب برای کاربر ، سعی در حفظ همیشگی آنها داشته باشید .

خب اگر همین اتفاق در سایت شما بیفتد آیا کاربران از شما خوششان خواهد آمد یا خیر ؟ مسلما خیر . پس خودتان نتیجه بگیرید که نباید کاربر را حین مطالعه مقاله یا استفاده از محتوایی گمراه کنید و ذهنیت او را تخریب کنید . سعی کنید تا ذهنیت او را در همین محتوا حفظ کنید و به گونه ای او را راهنمایی کنید تا پس از درک موضوع و به اتمام رسیدن محتوا ، سراغ لینک های بعدی برود .

پس با این توصیفات خودتان قضاوت کنید که چه تعداد لینک داخلی برای محتوای خود نیار دارید ! ممکن است در یکی از مقالات تنها یک لینک داشته باشیم و یا در مقاله ای 10 لینک داخلی . زمانی که ما تناسب را در لینک سازی رعایت کنیم و کاربر را در حیطه ذهنی خود حفظ کنیم مشکلی در لینک سازی نخواهیم داشت .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

سیر تا پیاز داستان نقش تصاویر در سئو کردن سایت شما اینجاست ! چگونه بهترین عملکرد را توسط تصاویر در سایت خودمان داشته باشیم ؟! انواع روش های کاهش حجم ، افزایش کیفیت ، متدهای بارگذاری و ... در مورد تصاویر

0 940

نرخ پرش چیست و چگونه بروی سئو سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت ؟ با کدام روش‌ها میتوان نرخ پرش سایت را در جهت بهبود سئو سایت کنترل کرد ؟ در این مقاله کامل و جامع همراه ما باشید .

0 574
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود