چه زمان سئو مهم نیست ؟

شاید در موضوع سئو و بهینه سازی سایت ، یکی از سوالات این است که چه زمان سئو مهم نیست ؟ همانگونه که ممکن است بدانید در حال حاضر سئو و بهینه سازی یکی از موضوعات مهم در مراحل پس از طراحی و تحویل سایت است . زمانی که ایده طراحی وب سایت به مرحله اجرا رسید ، صاحب وب سایت هدف خود را از داشتن این وب سایت مشخص می کند و اگر نیت او افزایش درآمد و بازدهی شرکت است ، مسلما تنها چیزی که خواهد شنید یک کلمه است ” سئو “.

سئو برای بالا آوردن وب سایت در کلمات کلیدی مدنظر و کسب نتایج مطلوب یک پروسه حیاتی و صدرصد لازم است . اما زمانی هم هست که ما به سئو نیاز نداریم . چه زمان سئو مهم نیست و ما به سئو و بهینه سازی وب سایتم نیاز نداریم ؟

درواقع می توان این سوال را به این شکل گفت که سئو برای چه وب سایت هایی لازم نیست و یا چه وب سایت هایی را نمی توان سئو کرد ! برخی از وب سایت هایی که سئو روی آنها امکان پذیر نیست :

  • 1.سایت های استاتیک
  • 2.سایت های تک صفحه ای
  • 3.سایت های شخصی و رزومه
  • 4.سایت های داینامیکی که فعلا فعالیت خاصی ندارند

این موارد از مهم ترین نوع وب سایت هایی هستند که نیاز به اجرای پروژه های سئو ندارند .

درقدم اول وب سایت های استاتیک مطرح می شوند . برای کسب اطلاع کامل از وب سایت های استاتیک می تواند مقاله زیر را مظالعه کنید :

مقاله پیشنهادی : چرا رتبه نمیگیری ؟

وب سایت های استاتیک

وب سایت های استاتیک عملا محتوای قابل تغییری ندارند و یا محتوای آنها در مدت زمان بسیار طولانی ثابت است و در صورت نیاز به اعمال تغییرات هم نیازی به سیستم مدیریت محتوای خاصی ندارند و از داخل کدها ، تمامی تغییرات صورت خواهد گرفت . از آنجا که یکی از شاخصه های اصلی سئو مربوط به تولید محتوای داینامیک و مخاطب پسند در سایت است ، پس سایت های استاتیک که محتوای داینامیک دارند نیازی به سئو کردن ندارند .

سایت های تک صفحه

مورد دوم سایت های تک صفحه ای هستند . سایت های تک صفحه ای ممکن است استاتیک باشند و یا داینامیک اما نکته مهم این است که این وب سایت ها هرچقدر هم تغییرات محتوایی داشته باشند ، در نهایت فقط یک صفحه هستند و این محتواها در صفحات مختلف دسته بندی نمی شوند و تمام وب سایت در یک صفحه خلاصه شده است . حتی اگر صفحه اول بسیار طولانی هم باشد بازهم به دلیل نبود صفحات مربوط به کلمات کلیدی وب سایت ، نمی توان پروسه سئو را روی آن عملی کرد .

سایت های شخصی و رزومه

مورد سوم مربوط به سایت های شخصی و رزومه هستند . البته در مورد سایت های شخصی باید دقت کرد منظور ما سایت هایی هستند که جهت معرفی و اطلاع رسانی به کار می روند و درواقع ماهیت آنها همان شبیه به سایت های رزومه است . اینگونه وب سایت ها به این دلیل که نهایتا چند صفحه هستند و اطلاعات آنها هم بیشتر جنبه اطلاع رسانی و معرفی دارد پس عملا نیازی هم به سئو ندارند چرا که محتوای آنچنان قابل تغییری در سایت نداریم و نخواهیم داشت . در نتیجه سئو برای این وب سایتها هم نیاز نیست و تنها راه برای معرفی این سایت ها ، درج آدرس این سایتها در کارت ویزیت یا ارائه آدرس آن به کسانی است که قصد مطالعه رزومه ما را دارند .

وب سایت های داینامیک که محتوا ندارند

مورد چهارم در پاسخ به سوال ” چه زمان سئو مهم نیست ” وب سایت های داینامیکی هستند که محتوای خاصی ندارند . در جواب به سوال چه زمان سئو مهم نیست ؛ ممکن بود تمام ذهن شما به سوی وب سایت های استاتیک برود که ما در اول موارد ، چند مورد از سایت های استاتیک را بررسی کردیم اما خب مسلما این تمام ماجرا نیست و وب سایت های داینامیک هم در حالت های خاص از آن دسته وب سایت هایی هستند که شما نیاز ندارید جهت سئو روی آنها سرمایه گذاری کنید .

سئو سایت استاتیک مهم نیست

اصل سئو بر این است که وب سایت شما زنده و پویا باشد و به شکل مرتب روی آن کار شود . زمانی که این اصل پویا و زنده بودن نباشد ، مسلما دست ما برای بهینه سازی بسته است . وب سایت های بزرگ با تولید انواع محتوا ها خود را بالا می کشند ، محتواهای با کیفیت شاه کلید بهینه سازی هستند . پس زمانی که وب سایت ما ذاتا داینامیک طراحی و برنامه نویسی شده است اما از محتوای داینامیک در آن خبری نیست پس وقت گذاشتن و هزینه کردن برای سئو آن بی معنی است . مگر اینکه همزمان با پروسه سئو تولید مقالات و محتوا در سایت انجام شود .

اگر سئو بدون تولید محتوا باشد هیچ نتیجه ای نخواهد داشت . برای وب سایت های نوپا که تازه در اینترنت قصد فعالیت دارند محتوا کلیدی ترین موضوع است . وب سایت ها باید روی تولید محتوای با کیفیت و کاربر پسند تمرکز کنند تا بتوانند در ابتدای کار خود را نشان دهند و کم کم بین موتور های جستجو با محتوا های مناسب خود را نشان دهند تا رتبه و اعتبار کسب کنند .

اگر شما هم یکی از 4 شرط گفته شده در بالا را دارید پس نیازی ندارید تا هزینه ای برای سئو سایت خود نمائید چرا که نتیجه گرفتن آنها بدون محتوا تقریبا غیر ممکن است . همانگونه که ممکن است بدانید اصل سئو ، بهینه سازی سایت ها در یک کلمه کلیدی با رقابت بالا هستند که بتوان به شکل طبیعی از موتور های جستجو ورودی دریافت کرد و تعداد کاربران ، مشتریان ، یا خوانندگان و دانشجویان سایت را افزایش داد . نیازمند این موضوع هم داشتن محتوای مناسب است .

اگر مقاله تولید محتوا در سایت را مطالعه کرده باشید ارزش و اهمیت محتوا و همچنین راهکار های تولید محتوای اصولی به شکل کامل توضیح داده شده است تا شما اهمیت داشتن محتوای مخاطب محور را بخوبی درک نمائید .

داشتن سئو بدون محتوای خوب تقریبا تصوری غیر ممکن است . برای سئو وب سایت های خود زیاد عجله نداشته باشید . ابتدا سایت خود را بخوبی طراحی نمائید ، سپس با توجه به تولید محتوای اصولی شروع به تولید محتوای مناسب نمائید . توجه داشته باشید که از تولید صفحات زامبی در سایت پرهیز کنید .

پس از تولید تعدادی مقاله مناسب و مخاطب محور ، با یک کارشناس سئو متخصص وارد مشاوره شده و وب سایت خود را با خیال راحت به متخصص سئو بسپارید تا به مرور زمان نتیجه ای که مد نظر دارید را حاصل نمائید .

امیدواریم با مطالعه این مقاله تا حد زیادی به این موضوع که چه زمان سئو مهم نیست پی برده باشید و وب سایت های خود را تا زمان مناسب برای سئو تکمیل کنید .

جهت مشاوره در زمینه طراحی انواع وب سایت ها ، سئو و بهینه سازی سایت ، پشتیبانی سایت و یا تولید محتوا با مجموعه سئو 90 در ارتباط باشید و مشاوره بگیرید . با تشکر سئو 90