بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
پیشفروش دوره آموزش نابغه سئو پلاس در سایت آغاز شد جزئیات بیشتر 1.000.000 تومان تخفیف برای دوره از طریق اینستاگرام

کد اسکیما برای قسمت امتیازات در سئو

مقالات سئو

چگونه قسمت امتیاز ( ستاره های داخل نتایج گوگل ) یا همان aggregateRating را برای محتوای سایت ( محصول یا نمونه کار ) ایجاد کنیم ! مهم ترین نکته در مورد اجرای درست بخش Rating در سئو سایت !

2 165 5
کد اسکیما برای قسمت امتیازات در سئو

قسمت امتیازات در سئو ، یکی از بخش هایی است که باعث افزایش ارزش محتوایی صفحه شما خواهد شد . نمونه‌ای از این قسمت هارا میتوانید در صفحه نتایج گوگل مشاهده کنید ( همان ستاره های زرد رنگی که زیر نتایج برخی وب سایت ها نمایش داده می‌شود ) ، این قسمت امتیاز دهی را میتوان برای چند بخش در داخل سایت ایجاد کرد از جمله مهم‌ترین انواع محتواهایی که میتوانیم برای آنها قسمت امتیازدهی را فعال کنیم ، بخش محصولات ( محصولات فیزیکی ، یا محصولات دانلودی همچون سایت سئو نود که دوره های آموزشی را برای فروش و دانلود ارائه می‌کند ) ، قسمت نمونه کارها ، قسمت کتاب ها و برخی محتواهای شناخته شده  دیگر هستند .

درحال حاضر امکان نمایش قسمت rating برای مطالب و نوشته های سایت یا به عبارتی نوع Article وجود ندارد !

مهم ترین محتواهایی که برای آنها اسکیمای rating میتوانیم تنظیم کنیم ، قسمت محصولات و نمونه کارها هستند . ساخت اسکیما برای قسمت امتیازات بسیار راحت است و میتوان گفت از جمله کدهای اسکیمایی که کمترین زحمت اما در عین حال بیشترین دقت لازم را دارد همین اسکیما برای قسمت امتیازات است .

دقت داشته باشید که اسکیما برای قسمت امتیازات شامل چندین آیتم مختلف است اما همانطور که در مقالات قبلی سئو در مورد اسکیماهای ویدیو و سئوالات متداول صحبت شده است ، برخی از این آیتم ها اجباری هستند و حتما باید داخل دستورات اسکیما قرار داده شوند و مابقی اختیاری هستند . یک نمونه از ساده ترین کد اسکیما که بدون مشکل برای شما در داخل گوگل سرچ کنسول نیز ایندکس خواهد شد را خدمتتان در زیر قرار داده‌ایم :

aggregateRating":{
"@type":"AggregateRating",
"ratingValue":"5",
"reviewCount":"53"
}

این یک نمونه کد به روش json است ( در مقالات قبلی که مربوط به اسکیماها هستند ، توضیح دادیم که دو روش کلی برای قراردادن کدهای اسکیما وجود دارد ، حالت اول استفاده از json که صحیح ترین حالت است و تا حد امکان باید فقط از این روش استفاده شود ، و حالت دوم قرار دادن صفاتی با نام itemprop داخل کدهای اچ تی ام ال که زیاد توصیه نمی‌شود ) در این کد اولین قسمت aggregateRating است که نشان می‌دهد یک قسمت مربوط به ریتینگ داخل این صفحه وجود دارد ، قسمت بعدی مربوط به ratingValue است که میانگین امتیازات است و عددی بین 0 تا 5 خواهد بود و نهایتا قسمت reviewCount که تعداد مرورها ( کل اشخاص یا تعداد نظراتی که برای این محتوا ارائه شده است ) را نشان می‌دهد . دقت داشته باشید که قسمت مربوط به ستاره های امتیاز ، در تمامی صفحات سرپ گوگل قابل نمایش است و همانند قسمت سئوالات متداول ، لزومی به حضور شما در صفحه اول سرپ نیست و ستاره های امتیاز ، حتی در صفحات دهم نیز نمایش داده می شود .

البته مهم ترین نکته در مورد اسکیمای بخش امتیازات این است که :

اسکیمای بخش امتیاز را نمیتوانید به تنهایی استفاده کنید ! این بخش ، باید به همراه اسکیمای اصلی همان صفحه ، که مربوط به محصول یا نمونه کار و … است استفاده شود !

بک نمونه در زیر برای شما قرار داده شده که اسکیمای مربوط به محصول است و علاوه برا اطلاعات کلی محصول که داخل اسکیما قرار دارد همچون تصویر ، قیمت و عنوان و … قسمت aggregateRating نیز به انتهای آن اضافه شده است .

<script type="application/ld+json">
{"@context":"https:\/\/schema.org",
"@type":"Product",
"name":"Product Name",
"image":"Img Url",
"sku":"PK5141",
"price":"3150000",
"description":"Product Description",
"priceCurrency":"RIAL",
"datePublished":"2024/02/10",
"publisher":"Your Site Name",
"aggregateRating":{"@type":"AggregateRating","ratingValue":"5","reviewCount":"50"}}
</script>

همانطور که در این اسکیمای محصول مشاهده می‌کنید ( توضیحات کامل اسکیمای محصول در صفحه مربوط به اسکیمای محصول برای سئو قرار دارد ) ، قسمت مربوط به امتیاز درحقیقت به نوعی به اسکیمای اصلی محصول متصل شده است ، بنابراین تنها نکته و مهم‌ترین نکته که باید در رابطه با اسکیمای امتیازات مدنظر داشته باشید همین نکته بود . دقت داشته باشید که بخش امیتازات بهتر است تنها به روش json و توسط یک برنامه نویس انجام شود ، به این دلیل که باید تعداد نظرات واقعی هر صفحه ، و میانگین امتیازات ارسالی برای آن صفحه محاسبه شده و بروز شود تا خزنده ها نیز بخوبی بتوانند ارزش واقعی قسمت امتیازات را برای صفحه شما لحاظ کنند .

برخی وب سایت ها متاسفانه این بخش را به شکل دستی اضافه می‌کنند و تعداد مربوط به نظرات و عدد مربوط به امتیازات همواره ثابت است ، این گزینه به خزنده ها اینگونه اطلاع می‌دهد که این صفحه هیچ فعالیتی در قسمت نظرات و امتیازات ندارد و بروز رسانی خاصی در بخش rating اتفاق نمی‌افتد . پس از افزودن قسمت aggregateRating ، درصورت انجام درست ، قسمت Rating در داخل گوگل سرچ کنسول شما نمایش داده خواهد شد که البته به تنهایی نمایش داده نمی‌شود و در همان قسمت اصلی ( مثلا اگر داخل اسکیمای محصول از aggregateRating استفاده کرده باشید در داخل بخش Products در گوگل کنسول )  قسمت امتیاز نیز نمایش داده خواهد شد .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

سئو داخلی چیست ؟ اگر شما هم جز علاقمندان به سئو هستید حتما دو موضوع سئو داخلی و سئو خارجی به گوش شما خورده است . سئو داخلی که در اصلاح به آن On Page Seo هم گفته می شود یکی از شاخه های اصلی سئو در کنار سئو خارج سایت یا همان Off Page […]

2 1,195

چگونه در سئو یک سایت کلمات مخفی ایجاد شده و این کلمات باعث وارد شدن ضربات شدید به روند بهینه سازی می شوند ! در این مقاله ، کوتاه و مفید خدمتتان توضیح خواهیم داد .

5 1,572
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است
دیدگاه های شما
رحمان ۰۵ / ۱۴۰۲
5

استاد توی بروزرسانی جدید افزونه yoast seo یه سری بخش ها اومدن اینارو کی آموزش میدین؟

امید قدیمی ۰۵ / ۱۴۰۲

سلام در قسمت های جدید دوره نابغه سئو این موارد رو آموزش دادم خدمتتون

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود