کد اسکیما برای قسمت امتیازات در سئو
مقالات سئوچگونه قسمت امتیاز ( ستاره های داخل نتایج گوگل ) یا همان aggregateRating را برای محتوای سایت ( محصول یا نمونه کار ) ایجاد کنیم ! مهم ترین نکته در مورد اجرای درست بخش Rating در سئو سایت !

قسمت امتیازات در سئو ، یکی از بخش هایی است که باعث افزایش ارزش محتوایی صفحه شما خواهد شد . نمونهای از این قسمت هارا میتوانید در صفحه نتایج گوگل مشاهده کنید ( همان ستاره های زرد رنگی که زیر نتایج برخی وب سایت ها نمایش داده میشود ) ، این قسمت امتیاز دهی را میتوان برای چند بخش در داخل سایت ایجاد کرد از جمله مهمترین انواع محتواهایی که میتوانیم برای آنها قسمت امتیازدهی را فعال کنیم ، بخش محصولات ( محصولات فیزیکی ، یا محصولات دانلودی همچون سایت سئو نود که دوره های آموزشی را برای فروش و دانلود ارائه میکند ) ، قسمت نمونه کارها ، قسمت کتاب ها و برخی محتواهای شناخته شده دیگر هستند .
مهم ترین محتواهایی که برای آنها اسکیمای rating میتوانیم تنظیم کنیم ، قسمت محصولات و نمونه کارها هستند . ساخت اسکیما برای قسمت امتیازات بسیار راحت است و میتوان گفت از جمله کدهای اسکیمایی که کمترین زحمت اما در عین حال بیشترین دقت لازم را دارد همین اسکیما برای قسمت امتیازات است .
دقت داشته باشید که اسکیما برای قسمت امتیازات شامل چندین آیتم مختلف است اما همانطور که در مقالات قبلی سئو در مورد اسکیماهای ویدیو و سئوالات متداول صحبت شده است ، برخی از این آیتم ها اجباری هستند و حتما باید داخل دستورات اسکیما قرار داده شوند و مابقی اختیاری هستند . یک نمونه از ساده ترین کد اسکیما که بدون مشکل برای شما در داخل گوگل سرچ کنسول نیز ایندکس خواهد شد را خدمتتان در زیر قرار دادهایم :
aggregateRating":{
"@type":"AggregateRating",
"ratingValue":"5",
"reviewCount":"53"
}
این یک نمونه کد به روش json است ( در مقالات قبلی که مربوط به اسکیماها هستند ، توضیح دادیم که دو روش کلی برای قراردادن کدهای اسکیما وجود دارد ، حالت اول استفاده از json که صحیح ترین حالت است و تا حد امکان باید فقط از این روش استفاده شود ، و حالت دوم قرار دادن صفاتی با نام itemprop داخل کدهای اچ تی ام ال که زیاد توصیه نمیشود ) در این کد اولین قسمت aggregateRating است که نشان میدهد یک قسمت مربوط به ریتینگ داخل این صفحه وجود دارد ، قسمت بعدی مربوط به ratingValue است که میانگین امتیازات است و عددی بین 0 تا 5 خواهد بود و نهایتا قسمت reviewCount که تعداد مرورها ( کل اشخاص یا تعداد نظراتی که برای این محتوا ارائه شده است ) را نشان میدهد . دقت داشته باشید که قسمت مربوط به ستاره های امتیاز ، در تمامی صفحات سرپ گوگل قابل نمایش است و همانند قسمت سئوالات متداول ، لزومی به حضور شما در صفحه اول سرپ نیست و ستاره های امتیاز ، حتی در صفحات دهم نیز نمایش داده می شود .
البته مهم ترین نکته در مورد اسکیمای بخش امتیازات این است که :
بک نمونه در زیر برای شما قرار داده شده که اسکیمای مربوط به محصول است و علاوه برا اطلاعات کلی محصول که داخل اسکیما قرار دارد همچون تصویر ، قیمت و عنوان و … قسمت aggregateRating نیز به انتهای آن اضافه شده است .
<script type="application/ld+json">
{"@context":"https:\/\/schema.org",
"@type":"Product",
"name":"Product Name",
"image":"Img Url",
"sku":"PK5141",
"price":"3150000",
"description":"Product Description",
"priceCurrency":"RIAL",
"datePublished":"2024/02/10",
"publisher":"Your Site Name",
"aggregateRating":{"@type":"AggregateRating","ratingValue":"5","reviewCount":"50"}}
</script>
همانطور که در این اسکیمای محصول مشاهده میکنید ( توضیحات کامل اسکیمای محصول در صفحه مربوط به اسکیمای محصول برای سئو قرار دارد ) ، قسمت مربوط به امتیاز درحقیقت به نوعی به اسکیمای اصلی محصول متصل شده است ، بنابراین تنها نکته و مهمترین نکته که باید در رابطه با اسکیمای امتیازات مدنظر داشته باشید همین نکته بود . دقت داشته باشید که بخش امیتازات بهتر است تنها به روش json و توسط یک برنامه نویس انجام شود ، به این دلیل که باید تعداد نظرات واقعی هر صفحه ، و میانگین امتیازات ارسالی برای آن صفحه محاسبه شده و بروز شود تا خزنده ها نیز بخوبی بتوانند ارزش واقعی قسمت امتیازات را برای صفحه شما لحاظ کنند .
برخی وب سایت ها متاسفانه این بخش را به شکل دستی اضافه میکنند و تعداد مربوط به نظرات و عدد مربوط به امتیازات همواره ثابت است ، این گزینه به خزنده ها اینگونه اطلاع میدهد که این صفحه هیچ فعالیتی در قسمت نظرات و امتیازات ندارد و بروز رسانی خاصی در بخش rating اتفاق نمیافتد . پس از افزودن قسمت aggregateRating ، درصورت انجام درست ، قسمت Rating در داخل گوگل سرچ کنسول شما نمایش داده خواهد شد که البته به تنهایی نمایش داده نمیشود و در همان قسمت اصلی ( مثلا اگر داخل اسکیمای محصول از aggregateRating استفاده کرده باشید در داخل بخش Products در گوگل کنسول ) قسمت امتیاز نیز نمایش داده خواهد شد .
سلام در قسمت های جدید دوره نابغه سئو این موارد رو آموزش دادم خدمتتون