بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
از امروز جشنواره عید نوروز سئو نود با %25 تخفیف تا 13 فروردین با کد 1404

کد اسکیما برای نمونه کارها در سئو

مقالات سئو

چگونه اسکیمای اصولی برای نمونه کارهای سایت قرار دهیم ؟ تمامی روش های تنظیم قرارداد های اسکیما برای نمونه کارهای سایت !

0 399
کد اسکیما برای نمونه کارها در سئو

نمونه کارها نیز یکی از شاخص های محتوایی در وب سایت ها هستند که میتوان توسط نشانه گذاری های اسکیما ، درک بهتری از محتوای هر صفحه از نمونه کارها را به خزنده های موتور های جستجو و خصوصا گوگل داد . نمونه کارها در وب سایت های شرکتی اهمیت زیادی دارند ، از این جهت میتوان با نشانه گذاری توسط دستورات اسکیما ، شاخص اصلی محتوایی سایت را برای ایندکس شدن ، به خوبی سرعت داد !

نمونه کارها در بخش اسکیما با نام creativework‎ شناخته می‌شوند و همانطور که ممکن است حدس زده باشید ، المان هایی همچون نام ، توضیحات ، تصویر و حتی قسمت امتیاز نیز میتواند داخل این اسکیما قرار داده شود . در 4 مقاله قبلی ، در مورد اسکیما های ویدیو ، سئوالات متداول ، امتیاز و همچنین محصولات صحبت کردیم و توضیحات کاملی در مورد انواع اسکیما ها و روش های استفاده از آنها ارائه کردیم اما اگر به هر دلیل ، مقالات قبلی درمورد اسکیماگذاری را مطالعه نکرده باشید در این مقاله نیز به شکل خلاصه به آن اشاره می‌کنیم .

درحالت کلی دو روش برای اجرای اسکیما وجود دارد ، روش اول ، استفاده از حالت json که استاندارد ترین حالت برای قراردادهای اسکیما در صفحه است و حالت دوم استفاده از صفت هایی به نام itemprop و itemscope که بعنوان صفت برای تگ های اچ تی ام ال صفحه استفاده می‌شود . حالت json خوانایی بسیار بالایی دارد و در آینده نیز ازنظر ایندکس شدن مشکلی بوجود نخواهد آمد ؛ اما به حالت دوم یعنی استفاده از itemprop و itemscope در داخل صفحات اعتبار چندانی نیست و طبق مشاهدات و تجربیات ، شاهد وجود برخی مشکلات هنگام استفاده از حالت دوم بوده‌ایم . در این مقاله نیز هردوحالت قراردادن اسکیما برای نمونه کارها را خدمتتان معرفی خواهیم کرد . قطعه کد زیر ، ساده ترین حالت برای اسکیمای نمونه کار است که قسمت امتیاز دهی یا به عبارتی AggregateRating نیز داخل آن قرار داده شده است :

<script type="application/ld+json">{
    "@context": "https://schema.org/",
    "@type": "CreativeWorkSeries",
    "name": "Your CreativeWork Name",
    "description": "Your CreativeWork Description",
    "image":"Img Url",
    "datePublished":"2024/02/10",
    "aggregateRating": {
        "@type": "AggregateRating",
        "ratingValue": " ",
        "bestRating": " ",
        "ratingCount": " "
    }
}</script>

در این کد که یک نمونه از ساده ترین اسکیماها برای نمونه کار محسوب می شود ، نام نمونه کار ، توضیحات ( که باید تمامی متون مربوط به توضیحات نمونه کار در داخل آن قرار داده شود ) ، تصویر اصلی نمونه کار ، تاریخ انتشار و همچنین قسمت ریتینگ یا همان امتیاز درنظر گرفته شده است . ( در مورد امتیاز دهی لازم است تا مطلب کد اسکیما برای امتیاز در سئو را مطالعه کنید ) . توجه کنید که اگر اسکیمای مربوط به نمونه کارها به شکل درست تنظیم شود داخل گوگل سرچ کنسول بخش creativework برای شما نمایش داده خواهد شد .

اگر قصد دارید تا از حالت اچ تی ام ال برای اجرای کد اسکیما استفاده کنید میتوانید از نمونه کد زیر استفاده کنید :

<div itemscope itemtype="http://schema.org/CreativeWork">
<h1 itemprop="name"gt;Rise of the Planet of the Apes</h1>
<p itemprop="director">Director :  Rupert Wyatt</p>
<p itemprop="producer">Procucer :   Chernin Entertainment, Twentieth Century Fox Film Corporation.</p>
<p itemprop="actors">Key Cast : </p>
<ul>
<li>James Franco as Will Rodman</li>
<li>Freida Pinto as Caroline Aranha</li>
<li>John Lithgow as Charles Rodman</li>
<li>Chelah Horsdal as Irena</li>
</ul>
<p itemprop="genre">Genre : Science Fiction</p>
<p itemprop="contentRating">Motion Picture Rating : MPAAA</a>
<p itemprop="keywords">Tags : Evolution Ends. Revolution Begins</p>
</div>

در این قطعه کد برخی موارد وجود دارند که ممکن است برای شما ناآشنا باشند ، درحقیقت این گزینه ها همان موارد اختیاری هستند که درج نکردن آنها نیز برای بخش اسکیمای نمونه کارهایتان مشکلی ایجاد نخواهد کرد . اما همانطور که بالاتر نیز گفته شد بهترین روش برای قراردادن اسکیمای نمونه کارها ، روش json است ، که البته برای تنظیم درست این قسمت ممکن است به کمک یک برنامه نویس نیاز داشته باشید .

البته توجه داشته باشید که قسمت نمونه کارها یا همان creativework ، به اندازه اسکیما هایی همچون محصول ، ویدئو و سئوالات متداول مورد توجه نیست و این فعلا یک حقیقت است اما اگر از کدهای قرار داده شده به درستی استفاده کنید ، مشکلی نخواهید داشت .

 

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

چگونه ویدیو های خودتان را به بهترین شکل برای خزنده های موتور های جستجو قابل فهم کنید ؟ انواع روش های اسکیما گذاری برای ویدیو در محتوای شما !

10 532

هشتگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم ؟ اگر به واقعیت امر نگاه کنیم برای اولین بار در توئیتر استفاده شده و توسط توئیتر نیز به شکل رسمی آغاز به کار نموده است . کاربران برای اینکه کلمات کلیدی و محتوای مقصد را در جستجوها سریع‌تر و داخل دسته‌بندی منظمی پیدا کنند ، […]

4 1,865
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود