چرا کارفرما مبلغ بالا برای سئو را قبول نمی کند ؟
مقالات سئوچرا کارفرما مبالغ بالا برای سئو را در گام اول قبول نخواهد کرد ؟ تنها در یک روش میتوان با دلایل علمی کارفرما را متقاعد کرد ! در این مطلب بخوانید .
همانطور که ممکن است بدانید پروژه های سئو درآمد خیلی خوبی را برای سئو کاران به همراه دارد . اما کارفرمایان اغلب در ابتدای کار کمی مردد هستند که موضوعی کاملا طبیعی است . کارفرمایی که به یک سئوکار جهت بهینه سازی سایت خود مراجعه نموده است ، مطئنا اطلاعات کم و بیشی در مورد سئو دارد و اطلاع دارد که پس از انجام پروسه سئو تا چه اندازه کسب و کار او رشد خواهد کرد . یکی از مهارت هایی که سئوکار باید داشته باشد این است که بتواند کاملا منطقی و همچنین براساس دانش خود ، کارفرما را به سئو کردن سایت متقاعد کند .
توجه داشته باشید که دروغ گفتن به هیج عنوان الویت کار نیست و یک سئو کار باید با وجدان صادق کار کند و درنظر داشته باشد که کارفرما مبلغ زیادی را بابت کلمه کلیدی مدنظر پرداخت خواهد کرد ، لذا باید براساس دانش و تجربه با کارفرما صحبت کرد .
شما بعنوان یک سئوکار باید هنگام مذاکره که بعد از مرحله مشاوره است ، کافرمای خود را با دلایل عملی و علمی به سمت پذیرش پروژه سوق دهید !
دلایل علمی و عملی برای نتیجه گیری اولیه
تصور کنید که باکارفرمای خود در حال مذاکره هستید . پس از بررسی هایی که داشتید ، اینگونه تصمیم گرفتید که برای کلمه هدف کافرما در مدت 6 ماه مبلغ 100 میلیون تومان را دریافت کنید . خب مسلما کارفرما با شنیدن 100 میلیون تومان اینگونه خواهد گفت که ” چخبره ؟ ” !!!
در این مرحله باید توسط علم سئو و ابزارهای گوگل با کارفرما یک آزمون برگزار کرد . اینجاست که گوگل ادورز به کمک شما خواهد آمد !
تصور کنید که شما کلمه ” قیمت روز تیرآهن ” را مدنظر دارید . برای اطمینان از این کلمه یا کلمات مشابه که برای آزمون سایت انتخاب شده است ، میتوانید پنل ادورز خود را به اندازه 50 دلار شارز نموده و برای کلمات خود ادروز بگیرید . اگر برای کلمه ” قیمت روز تیرآهن ” تبلیغات گوگل ایجاد کنید و کارفرفرما طبق پوزیشن مدنظر ، از این کلمه بازدهی مناسبی را دریافت کند ، متوجه خواهد شد که این کلمه ارزش بالایی برای سئو دارد و در ذهن خود با توجه به بازدهی اتفاق افتاده ، تخمین خواهد زد که اگر برای مثال 100 میلیون تومان هزینه برای سئو سایت در کلمه قیمت روز تیرآهن هزینه کند ، تا چه اندازه سود خواهد کرد .
حقیقتا برای کلمات سخت و دشوار در حوزه های کاری مختلف ، نمیتوان کارفرما را بسادگی راضی به پرداخت مبالغ بالا کرد مگر اینکه بتوان طبق سیاست ها و ابزارهای خود گوگل در همان ابتدای راه ، گزینه های خوشایند کننده به او نشان داد .
روش های دیگری نیز برای بدست آوردن گزارشات اولیه از کلمه کلیدی مدنظر وجود دارد که در تخصص سئوکاران بسیار ماهر قرار گرفته یا برای مثال میتوان از سایت هایی همچون ahrefs کمک گرفته و در اشتراک خریداری شده داخل این وب سایت به تحلیل و بررسی رقبای اصلی در حوزه کاری پرداخت .
اما تبلیغات گوگل یک موضوع مطمئن و بی بروبرگرد برای دادن اطمینان به کارفرما است چرا که خود کارفرما در جریان تماس ها و فروش های کسب و کار خود قرار خواهد گرفت و از این جهت نیز حرفی باقی نخواهد ماند .
نحوه برخورد با کارفرما
اگر در جلسه مشاوره و یا مذاکره ، نتوانید قدرت کلام خود را به کارفرما نشان دهید در این شرایط توقع نداشته باشید که کارفرما با شما حتی روی مبالغ کم توافق کند . موضوعی وجود دارد که اینکونه گفته شده : حتی اگر شجاع نیسید ، وانمود کنید که شجاع هستید ، کسی متوجه آن نخواهد شد !!!!
شاید شما دوره های آموزشی مناسبی رابرای سئو گذرانده باشید و واقعا اطمینان دارید اکه اگر پروژه را ببندید ، میتوانید حتما از پس آن برآمده و سایت را در کلمه یا کلمات هدف به صفحه اول گوگل برسانید . لذا اگر قدرت کلام ، اعتماد بنفس ، گرمی صحبت و ارائه حس اطمینان به کارفرما از طرف شما در سطح پایینی باشد ، نباید توقع داشته باشید که پروژه بگیرید .
به عبارتی باید اینگونه گفت که صرفا آموزش کافی نیست و کار روی مهارت های گفتاری ، بازاریابی ، فن بیان و اعتماد سازی بسیار مهم است .
سایر دلایل
اگر شما نمونه کار برای سئو نداشته باشید مسلما کارتان کمی سخت خواد بود . از این جهت که تمامی کارفرمایان در همان ابتدا به شما خواهند گفت تا چند مورد از کلماتی که سئو کردید به وی نشان دهید ! خب در این شرایط مطمئنا شما ملزم به داشتن چند کلمه کلیدی در صفحه اول هستید .
بهترین کار این است که شما حین یادگیری سئو ، سایت خودتان را نیز راه اندازی کنید و یا در کنار سایت خودتان ، یک یا دو سایت دیگر ، با موضوعات مختلف ، بسته به زمانی که دارید را روی کلمات خاص سئو کنید .
این کار ، هم برای شما یک نمونه کار خوب خواهد بود و هم احتمال بسیار زیادی دارد از سایت هایی که توسط شما سئو شده است خودتان نیز مشتری داشته باشید . بسیاری از دوستانی که در زمینه آموزش سئو مشغول به یادگیری هستند ، یک سایت بامضمون آموزش سئو ایجاد کرده و شروع به بهینه سازی آن می کنند .
از دست ندادن دوره های رایگان آموزش سئو
برخی از دوستان اینگونه تصور می کنند که اکنون همه مباحث موجود در دنیای سئو را یاد گرفته و آماده هستند تا همه کلمات را از پای درآورند . شما بعنوان یک سئوکار باید همیشه در حال یادگیری باشید و دنیای سئو یک دریای بی انتها است و برهمین اساس باید همواره درحال پیگیری جدیدترین ها در سئو باشید .
اگر تصمیم دارید تا یک سئوکار باشید ، همیشه باید دوره های رایگان مدرسین سئو ، دوره های یوتیوب و سایر آموزش های معتبر که در زمینه سئو جدیدترین نکات را ارائه می کنند دنبال کنید . کارفرمای شما در جلسه مشاوره کاملا منتظر شنیدن صحبت های دقیق و علمی از شما است . دقت کنید که این حرف به این معنی نیست که باید از کلمات و اصطلاحات سخت در حین جلسه استفاده کنید ، بلکه باید آنقدر ماهر باشید که بتوانید سخت ترین مباحث سئو را با ساده ترین زبان و بیانی قابل فهم برای کارفرما تشریح کنید .
این مقاله و این موضوع میتواند خیلی طولانی تر باشد اما هدف این بود که بدانید درست ترین و منطقی ترین راه برای نتیجه گیری اصولی ، هم برای شما و هم برای کارفرما استفاده از سرویس تبلیغات گوگل است تا با خیالی راحت بتوانید قرارداد خود را بسته و بسمت رساندن کلمات کلیدی هدفمند به صفحه اول گوگل حرکت کنید .
امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت
نقشه راه فرانت
اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید
چگونه میتوانیم به همکاران و سایر مدیران وب سایت ، برای یک دامنه ، دسترسی گوگل سرچ کنسول را باز کنیم ؟ تنها با چند کلیک ساده ! در این مقاله یاد بگیرید !
وبلاگ نویسی برای سئو وبلاگ نویسی برای سئو یکی از کارهای خوب است که اگر اصولی انجام شود می تواند جهت نتیجه کار در زمینه سئو بسیار مفید باشد . وبلاگ ها سیستم های عمومی هستند که اکثرا هم رایگان بوده و در اختیاز علاقمندان به وبلاگ نویسی قرار می گیرند تا بتوانند مطالبی عموما […]