بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
دوره جدید " شاهکار تولید محتوا " برای علاقمندان به سئو ، جزئیات دوره

قواعد مهم رپورتاژ نویسی در سئو

مقالات سئو

یک رپورتاژ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ چه زمانی باید برای سایت رپورتاژ خرید ؟ محتوای رپورتاژ باید تحت چه شرایطی نوشته شود ؟ تمامی این موارد را در این مقاله بخوانید !

4 41 5
قواعد مهم رپورتاژ نویسی در سئو

اگر از علاقمندان به حوزه سئو و بهینه سازی سایت هستید مطمئنا تاکنون اسم رپورتاژ به گوش شما خورده است . اگر با قواعد سئو آشنایی دارید مطلع هستید که سئو در 2 حوزه سئو داخلی و سئو خارجی مطرح است . سئو داخلی شامل تمامی کارهایی است که در داخل سایت انجام خواهد شد و مهم ترین این موارد ، همان تولید محتوا داخل سایت است که باید در قالب یک تقویم محتوایی به انجام آن بپردازید .

در سئو خارجی نیز از شناخته شده ترین کارها ، ساخت بک لینک یا همان لینک سازی خارجی است که میتواند به شکل های مختلف انجام شود . یکی از روش هایی که میتوان با آن لینک خارجی برای سایت گرفت رپورتاژ است . اما ایجاد رپورتاژ قواعد خاصی دارد که لازم است تا با آن آشنایی داشته باشید تا وب سایت شما بتواند نتیجه مناسبی از این فرآیند داشته باشد . اول از هرچیزی باید درمورد رپورتاژ و برخی موارد در حاشیه آن صحبت کنیم .

رپورتاژ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟

رپورتاژ درحقیقت همان لینک خارجی است اما با این تفاوت که شما در ازای قراردادن آن در یک سایت ، هزینه پرداخت خواهید کرد . البته تنها این مورد نیست ! شما میتوانید خودتان در بین سایت هایی که امکان ایجاد رپورتاژ در آنها را دارید گشت و گذار کنید و سایت مناسب را انتخاب کنید و تعیین کنید که در کدام سایت قصد دارید تا رپورتاژ ایجاد کنید . مورد بعدی اینجاست که رپورتاژ بصورت یک مقاله است و شما باید یک محتوای خوب شامل متن و تصویر را ایجاد کنید تا در سایت مقصد قرار داده شود .

دوره پیشنهادی : آموزش رایگان سئو ( نابغه سئو )

بک لینک هایی که در سایت های رایگان ایجاد می‌کنید ممکن است پس از مدتی حذف شوند اما اکثر رپورتاژها دائمی هستند و لینک سایت شما تا سالها در آن سایت باقی خواهد بود . در رپورتاژها معمولا امکان قرار دادن ویدیو وجود ندارد و شما تنها مجاز به استفاده از تصویر و متن هستید .

چگونه باید وب سایت برای رپورتاژ پیدا کنیم ؟

برای اینکه با یک وب سایت جهت ایجاد رپورتاژ مذاکره کنید معمولا دو روش وجود دارد . روش اول این است که ابتدا اطمینان حاصل کنید که وب سایت مدنظر شما ، امکان ایجاد رپورتاژ را دارد که معمولا در صفحات درباره ما یا تماس با ما میتوان این مورد را فهمید ، سپس از طریق پل های ارتباطی وب سایت مدنظر ، جهت پرداخت هزینه و ارسال فایل آماده شده توسط خودتان اقدام کنید . در این حالت خودتان باید برخی موارد را که در ادامه خدمتتان توضیح خواهیم داد رعایت کنید .

روش دوم کمک گرفتن از سایت هایی است که به نوعی منبع هستند و چندصد وب سایت را در یک مرجع جمع آوری می‌کنند و شما میتوانید با توجه به دسته بندی موردنظر ، فاکتورهایی همچون DA و … و همچنین هزینه‌های اعلام شده ، تصمیم بگیرید که کدام وب سایت برای شما مناسب است .

پیدا کردن سایت برای رپورتاژ

اگر در گوگل کلمه ” خرید رپورتاژ ” را سرچ کنید ، در صفحه اول با حجم زیادی از سایت هایی که خدمات فروش رپورتاژ برای سایت های مختلف را انجام می‌دهند روبرو خواهید شد و می‌توانید وارد آنها شده و دسته بندی های وب سایت های داخل آنها را مشاهده و سایت دلخواه را انتخاب کنید .

وب سایت خوب برای رپورتاژ چه سایتی است ؟

اول از هرچیزی باید اطلاع داشته باشید که چه وب سایتی برای ایجاد رپورتاژ مناسب شما است . برای این مورد باید ابتدا DA سایت خودتان را بررسی کنید . برای مثال DA وب سایت شما روی 10 است ( که عدد کمی است ) در اینصورت باید سراغ انتخاب وب سایت هایی بروید که DA آنها بین 20 تا 30 است و نباید در دامین هایی با بیش از این دامین آتوریتی ، ایجاد لینک کنید .

موضوع بعدی که در انتخاب وب سایت برای رپورتاژ مهم است ، نزدیک بودن موضوع و دسته بندی وب سایت مقصد با سایت شما است . اگر سایت شما در زمینه فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال فعالیت دارد ، بهتر است وب سایت هایی را انتخاب کنید که حوزه کاری آنها نیز نزدیک به شما است و در زمینه فروشگاه اینترنتی و در شرایطی بهتر هم فروشگاه اینترنتی و هم فروش کالای دیجیتال است .

مرتبط بودن حوزه کاری وب سایت ها بسیار تاثیر گذار است و تاحد امکان سعی داشته باشید در سایت های مشابه لینک سازی کنید

حالت دوم ایجاد رپرتاژ در سایت های خبری است . شاید بتوان گفت 50% رپورتاژ هایی که ایجاد می‌شوند در داخل سایت های خبری ایجاد می‌شوند . سایت های خبری همچون پایگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری نصر ، مجله زومیت و سایت هایی از این دست که اساسا روی اخبار روز در تمامی زمینه‌ها فعالیت دارند ، همگی پایگاه هایی هستند که داده های خبری دارند و می‌توانید داخل آنها رپورتاژ خبری ایجاد کنید . پس ایجاد رپورتاژ در سایت هایی با دسته بندی مرتبط و پایگاه های خبری ، بهترین روش جهت ایجاد تاثیر مناسب از رپورتاژ است .

حتما باید وب سایتی که قصد ایجاد رپورتاژ در آن دارید را از نظر میزان فعالیت بررسی کنید . حتما سری به قسمت وبلاگ سایت بزنید و تاریخ ارسال آخرین مطالب آن را بررسی کنید . اگر محتوای سایت ( محتوای اصلی خود سایت ) مربوط به مدت‌ها پیش است ، یعنی این وب سایت دامین فعالی ندارد و برای ساخت رپورتاژ مناسب نیست . لذا فعال بودن محتوای سایت بسیار اهمیت دارد .

حتما هنگام ایجاد رپورتاژ بررسی کنید که وب سایت مقصد ، امکان ایجاد رپورتاژ را در چه شرایطی به شما خواهد داد . اگر وب سایتی امکان ایجاد محتوایی کمتر از 1000 کلمه و کمتر از 2 عکس را به شما دهد این وب سایت مناسب نیست . حداقل کلمه برای ایجاد رپورتاژ 1000 کلمه بوده و حداقل تعداد عکس نیز 2 عکس است . همچنین هر وب سایت باید امکان ایجاد حداقل 2 لینک از نوع follow را به شما دهد . چرا که لینک های nofollow اعتبار زیادی انتقال نمی‌دهند .

میزان تبلیغات در سایت مقصد را نیز باید بررسی کنید ! اگر در داخل صفحه مقصدی که قرار است از داخل آن لینک بگیرید ، تعداد تبلیغات در قسمت هایی همچون ستون کناری و یا در لابلای مطلب بسیار زیاد است ، این وب سایت برای رپورتاژ مناسب نیست .

علاوه بر تبلیغات ستون کناری ، تبلیغات بین مطلبی الویت بیشتری دارد . به عبارتی وقتی در لابلای مطلبی که شما برای متن رپورتاژ  آماده کرده‌اید ، چند تبلیغ مختلف از نوع تصویر و … وجود دارد ، سعی کنید از این وب سایت‌ها استفاده نکنید .

برخی از وب سایت‌ها ، رپورتاژ های شما را در دسته بندی ” رپورتاژ ” منتشر می‌کنند و برخی وب سایت‌ها در داخل قسمت دسته بندی اصلی وبلاگ اما درکل تفاوتی وجود ندارد که در این مورد حساس باشید .

چگونه محتوای رپورتاژ را بنویسیم ؟

اول از همه توجه داشته باشید که محتوای رپورتاژ شما نباید هرگز کمتر از 1000 کلمه باشد و طول محتوای مناسب بین 1200 تا 1500 کلمه است . دلیل اینکه تاکید نداریم تا محتوای 2000 کلمه و یا بیشتر بنویسید را در ادامه خدمتتان توضیح خواهیم داد .

محتوای متن رپورتاژ شما حتما باید یونیک و اختصاصی باشد و شما به هیچ عنوان حق ندارید تا محتوای رپورتاژ را حتی از سایت خودتان کپی کنید . تمامی متن رپورتاژ باید از ابتدا و باحوصله نوشته شود . البته توجه به یک نکته اهمیت بسیاری دارد و آن نیز این نکته است که محتوای متن رپورتاژ نباید بسیار بهتر از محتوا صفحه مقصد در سایت شما باشد . یعنی به عبارتی شما قصد دارید تا برای صفحه آموزش وردپرس یک رپورتاژ ایجاد کنید و مطمئنا در داخل صفحه آموزش وردپرس ، محتوایی را در قالب متن و … نوشته‌اید ، درنتیجه محتوایی که برای متن رپورتاژ آماده خواهید کرد ، نباید بهتر از محتوای صفحه آموزش وردپرس باشد . دلیل این امر چیست ؟

اگر محتوای شما در بخش رپورتاژ ، بهتر از محتوای داخل سایت شما باشد ، و اگر DA سایتی که از آن رپورتاژ خریدید بسیار بالا باشد ، ممکن است در داخل نتایج گوگل یا به عبارتی سرپ ، سایتی که در آن رپورتاژ ایجاد کردید ، از وب سایت شما بالاتر باشد که این نتیجه به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود

در داخل محتوی خودتان حداقل از 2 عدد عکس یونیک نیز باید استفاده کنید . تصاویر شما هراندازه که یونیک باشند بهتر است اما در حالت بهتری میتوان از یک عدد تصویر اختصاصی و یک عدد تصویر موجود در اینترنت استفاده کرد .

هدف از رپورتاژ این است که به شکل غیر مستقیم مشتریان با خدمات و وب سایت شما آشنا شوند و خزنده های گوگل نیز اینگونه برداشت کنند که برخی افراد که به محتوای سایت شما علاقمند بودند ، وب سایت شما را معرفی کرده‌اند تا بقیه نیز از محتوای آن استفاده کنند .

در حقیقت تمامی شرایط تولید محتوا در وب سایت خودتان ، باید در داخل محتوای رپورتاژ نیز رعایت شده باشد . قواعدی همچون عنوان گذاری های مناسب ، پاراگراف های منظم و …

یکی از نکات در مورد رپورتاژ نویسی بسیار اهمیت دارد و آن نیز این است که شما نباید عنوان رپورتاژ خودتان را دقیقا برابر با عین کلمه کلیدی قرار دهید ! برای مثال :

اگر شما قصد دارید برای صفحه آموزش طراحی سایت رپورتاژ ایجاد کنید ، می‌توانید عنوان مقاله رپورتاژ را ” آموزش مهارت های درآمد محور برای جوانان ” قرار دهید !!

لذا همانطور که بالاتر گفته شد باید محتوای رپورتاژ شما به شکلی طراحی شود که گویا افراد دیگری یک محتوای خوب نوشته و سپس سایت شما را بعنوان مرجع و منبع برای مطالعه بیشتر معرفی کرده‌اند ! رعایت شرایط طبیعی بودن لینک سازی بسیار اهمیت دارد و تمامی مراحل و فرآیند ایجاد رپورتاژ باید دقیق و درست انجام شود تا از ایجاد هرگونه آسیب احتمالی به سئو خارجی سایت جلوگیری شود .

چگونه داخل رپورتاژ لینک ایجاد کنیم ؟

همانطور که در بالاتر نیز گفته شد ، رپورتاژ باید بیشتر به واقعیت نزدیک باشد ، لذا باید لینک سازی شما نیز طبیعی‌تر باشد . در چندسال گذشته ، اینگونه بود که لینکسازی با عین کلمه کلیدی انجام می‌شد و اگر برای صفحه آموزش وردپرس قصد ایجاد لینک داشتیم ، دقیقا کلمه ” آموزش وردپرس ” را لینک می‌کردیم .

اما امروزه بطن و ساختار محتوایی که برای متن رپورتاژ می‌نویسید اهمیت بالایی دارد و شما باید در متنی که می‌نویسید کلیات کلمه کلیدی مدنظر را بخوبی شرح دهید . از این جهت ایجاد لینک بصورت url بهترین گزینه است . به عبارتی آدرس صفحه مدنظر خود را در انتهای مقاله خودتان قرار دهید .

این حالت بهترین روش برای ایجاد لینک در رپورتاژ است !

https://seo90.ir/important-rules-of-reportage/

اما تعداد لینک ها نیز مهم است ! اگر قصد دارید تا قدرت لینک مدنظر از رپورتاژ را افزایش دهید ، می‌توانید تنها از یک لینک در انتهای مقاله به شکل url استفاده کنید .

اگر در اوایل لینکسازی برای پروژه خودتان هستید ، می‌توانید از عین کلمه کلیدی برای لینکسازی در 150 کلمه اول مقاله خودتان استفاده کنید ( اما بازهم روش لینکسازی با url بسیار مناسب‌تر و طبیعی‌تر است ) .

چه زمانی اقدام به خرید رپورتاژ کنیم ؟

برای خرید رپورتاژ باید چند نکته مهم را درنظر داشته باشید . اول از همه دقت داشته باشید که هرگز در صفحات پایین‌تر سرپ اقدام به خرید رپورتاژ نکنید .

اگر وب سایت شما به رتبه‌های اول صفحه دوم رسیده باشد ( رتبه 11 و 12 و 13 ) یعنی سه رتبه اول سرپ در صفحه دوم ، میتوانید اقدام به خرید رپورتاژ کنید . بهترین حالت برای خرید رپورتاژ زمانی است که شما در صفحه 1 باشید تا بهترین نتیجه رپورتاژ را مشاهده کنید و هزینه و زحمت شما بخوبی به ثمر نشیند .

اگر محتوای کافی داخل سایت خودتان ندارید ، لازم نیست تا اقدام به خرید رپورتاژ کنید . شرایط مناسب جهت ایجاد رپورتاژ در یک سایت به شرح زیر است :

  • حداقل 30 مقاله یا محصول ( در کل 30 محتوا ) داخل سایت داشته باشید
  • حداقل 2 تا 3 ماه از شناسایی سایت شما توسط گوگل گذشته باشد
  • به رتبه‌های نزدیک صفحه اول رسیده باشید و بهتر است در صفحه اول باشید
  • لینکسازی داخلی وب سایت شما کاملا درست و منظم انجام شده باشد
  • DA وب سایت شما حداقل روی عدد 3 باشد

بهتر است در این شرایط اقدام به خرید رپورتاژ نمائید تا بهترین نتیجه را داشته باشید . البته این موارد حداقل شرایط لازم برای ایجاد رپورتاژ است و می‌توانید با اندکی صبر و روی DA های نزدیک به 10 ، شروع به خرید رپورتاژ نمائید . سعی کنید پس از خرید اولین رپورتاژ خبری ، باید رپورتاژ دوم خود را حداقل 2 هفته بعد از اولین رپورتاژ خبری خودتان خرید کنید . پس از انجام 2 رپورتاژ ، سعی کنید تا حداقل 2 ماه اقدام به خرید رپورتاژ جدید نکنید .

فاصه زمانی ایجاد رپورتاژها چقدر باید باشد ؟

دقت داشته باشید که بحث لینکسازی خارجی تنها زمانی تاثیر کافی دارد که به درستی انجام شود و زیاده روی در این مورد اصلا مناسب نیست چرا که در سالهای اخیر باتوجه به تغییرات داخل گوگل سرچ کنسول ، شاهد این موضوع هستیم که تجربه کاربری ، سرعت و محتوای کاربر پسند بسیار دارای ارزش هستند و روزبروز نیز از نظر گوگل اهمیت آنها بیشتر می‌شود .

لذا ابتدا از هرچیزی فعالیت در داخل سایت مهم است و نهایتا میتوان با یک یا دو حرکت بسیار کوچک و لینکسازی خارجی ، بنیه سایت را محکم کرد .

اما در مورد رپورتاژ باید گفت نباید زیاده روی کرد . برای سایت های بزرگ ممکن است تنها 3 یا 4 رپورتاژ در سال ایجاد شود یعنی هر 3 ماه یا 4 ماه یکبار ، با توجه به شرایط تولید محتوای داخل سایت ، اقدام به خرید و ایجاد رپورتاژ نمائید .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

آیا صفحات زامبی سایت خودتان را می‌شناسید ؟ دراین مقاله 5 عامل ایجاد صفحات زامبی را به همراه روش های ازمیان برداشتن آنها خدمتتان توضیح دادیم تا با انجام آنها شاهد تاثیر شگرف در نتایج جستجوی گوگل باشید !

7 1,595

بهترین افزونه وردپرس که به شکل تخصصی در مخزن وردپرس برای بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر ارائه شده است ! این افزونه تمامی مشکلات مربوط به حجم تصاویر در سئو سایت را حل خواهد کرد !

0 86
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است
دیدگاه های شما
adsman ۱۰ / ۱۴۰۲

سلام خوب بود فقط من از یکی از اساتید شنیدم گفتن برای اینکه ریپرتاژ تاثیر خوبی داشته باشه باید توی یک هفته 4 تا 5 تا انجام بدین که شوک وارد بشه به صفحه این درسته؟

امید قدیمی ۱۰ / ۱۴۰۲

اسم این استاد چیه جسارتا؟

mehdi.dep ۱۰ / ۱۴۰۲
5

خیلی خوب بود فقط سوالم این هست امکان داره برای سایتم از یدونه سایت که رپرتاژ خریدم و نتیجه خوبی داده یه رپرتاژ دیگه هم برای یه کلمه دیگه بخرم؟

امید قدیمی ۱۰ / ۱۴۰۲

سلام ممنون ، توصیه میشه که اینکار رو انجام ندید تا روند لینکسازی خارجی شما طبیعی تر باشه

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود