بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
دوره جدید آموزش طراحی cms با php و mysql ، مشاهده دوره

جدیدترین آپدیت سئو در سپتامبر 2023

مقالات سئو

گوگل در بزرگترین آپدیت خود در سپتامبر 2023 چه مواردی را هدف قرار داده است ؟ بشناسید ، بهبود دهید و رشد کنید !

2 121 5
جدیدترین آپدیت سئو در سپتامبر 2023

باتوجه به تغییراتی که موتور جستجوی گوگل در ماه سپتامبر سال 2023 ارائه کرد بسیاری از سایت ها دچار لغزش رتبه یا رشد شدند که لغزش رتبه گاها کم و گاها زیاد بود ، به همین دلیل جامعه سئو دست به کار شد تا علی رغم مطالبی که صراحتا توسط کارکنان موتور جستوی گوگل و یا رفرنس های معتبر ارائه شده بود ، خودشان بررسی های لازم را انجام دهند تا وجه تمایز وب سایت هایی که تغییر رتبه نداشتند را با سایر سایت ها بررسی کنند . در ادامه به چندین فاکتور مهم که در تمامی وب سایت هایی که تغییر رتبه نداشتند مشاهده کردیم اشاره خواهیم کرد .

داشتن باکس نویسنده

یکی از مهم ترین موارد که وجود آن به دلایل بسیار زیادی در سایت شما لازم است باکس نویسنده است ! اگر دقت کرده باشید ، هم در سایت ما و هم در تمامی سایت هایی که رتبه های خوبی در گوگل دارند همیشه در انتهای مطالب ، باکس نویسنده وحود دارد . گوگل چرا به این موضوع به این اندازه اهمیت می‌دهد ؟

گوگل اینگونه تصور می‌کند که شما مشغول ارائه اطلاعات به کاربران خود در یک حوزه خاص هستید ، پس باید یک محتوای خوب ارائه کنید ، تا اینجا درست ! اما خب انتهای مقاله تکلیفش چیست ؟ آیا برای انتهای مقالات خود نیز کاری می‌کنید ؟ علاوه بر باکس نویسنده شما باید یک پایان خوب نیز برای مطالب خود درنظر بگیرید . اگر مقاله شما نیاز به رفرنس‌ها یا به اصلاح منابع بیشتری دارد میتوانید این منابع را در انتهای مقاله خود وارد کنید و کاربر را ترغیب کنید تا از سایت شما به سمت منابع دیگر نیز حرکت کند ( که خود این کار ، برای سایت شما امتیاز بزرگی خواهد داشت ) .

و نهایتا پس از اتمام مقاله به روشی خوب و کاربر پسند ، به خواننده خود اطلاع دهید که این مقاله توسط چه کسی نوشته شده است و سپس او را ترغیب کنید تا مقالات بیشتری از این نویسنده را نیز مطالعه کند که این موضوع میتواند به کاهش نرخ پرش سایت شما و افزایش میانگین بازدیدها کمک کند .

داشتن بخش محتوای مرتبط

داشتن مطالب مرتبط در انتهای مطلب نیز بسیار تاثیرگذار است و گوگل کلا به ارائه محتوای بسته بندی شده و ترغیب او به مطالعه بیشتر در سایت شما علاقمند است ! البته این علاقه از آنجایی ریشه گرفته است که گوگل بتواند سنجش کند ! سنجش کند که آیا کاربر به مطالعه مقالات بیشتر در سایت شما علاقمند است یا نه و شما محتوای جذاب دارید یا خیر ! و به این ترتیب در کوتاه ترین زمان رتبه های شما جابجا خواهد شد . محصولات مرتبط نیز در سایت های فروشگاهی یکی از بخش های جدایی ناپذیر است .

عدم تکرار لینک ها

بسیاری از سایت ها این مشکل را دارا هستند که بسیاری از لینک های خود را بیهوده تکرار می‌کنند . برای مثال یکی از این تکرار ها ، داشتن لینک صفحه تماس با ما ، هم در داخل هدر ( بالای سایت ) و هم در داخل فوتر سایت است .

برخی اینگونه تصور دارند که برای خالی نماندن قسمت انتهای سایت ، باید حتما یک لینک از سایت در آن قسمت قرار گیرد و به این دلیل بسیاری از لینک های موجود در هدر را داخل فوتر سایت نیز تکرار می‌کنند و این خود دلیلی بر عدم سازگاری سایت شما با قوانین تکنیکال سئو است که دربروز رسانی های اخیر بسیار به آن توجه شده است .

همیشه مهم ترین لینک های خود را داخل هدر و در الویت قرار دهید و لینک هایی که اهمیت به مراتب کمتری دارند را به فوتر سایت انتقال دهید . لینک هایی همچون درباره ما ، ثبت شکایت ، قوانین و مواردی از این دست بهتر است در فوتر سایت قرار داده شود !

پرهیز از قراردادن فرم در صفحه اصلی سایت

در بسیاری از سایت ها ، شاهد این موضوع هستیم که فرم تماس با ما ، با ظاهری نه چندان جالب و تمیز ، بخش زیادی از صفحه اصلی سایت را دربرگرفته و به هیچ عنوان کارایی لازم را نیز ندارد ! حتی اگر دقت کرده باشید بسیاری از سایت ها فرم عضویت در خبرنامه را نیز از داخل صفحه اصلی از کل سایت جمع آوری کردند ! بنظر شما تمامی این کارها با دلیل خاصی انجام نشده است ؟

بله ! شلوغ کردن بیش از حد صفحه اصلی و نمایش المان هایی که کاربر هیچ علاقه خاصی در قدم اول ورود به سایت شما ، به دیدن یا استفاده از آنها ندارد ، یکی دیگر از دلایلی است که خیلی از سایت ها بخاطر آن افت می کنند ! خب این موضوع چه ربطی به سئو و تولید محتوا داشت !

جواب اینجاست : چه کسی یا کدام منبعی به شما آموزش داده است که سئو فقط تولید محتوا و لینک سازی است ؟؟؟ مگر تجربه کاربری بخشی از سئو نیست !!!

گوگل در سال 2022 رسما قسمت های UX را به گوگل کنسول اضافه کرد تا این نوید را بدهد که تجربه کاربری خوب و مناسب ، یکی از قسمت های مهم در سئو است و هنوز هم قسمت های زیادی از این بخش در داخل گوگل کسنول در حال بروزرسانی و تکمیل شدن است . لذا UX خوب به همراه یک UI مناسب ، به شکلی مکمل ، قدرت خوبی را به سایت شما داده و سیگنال درستی را از سمت کاربران برای گوگل ارسال خواهند کرد .

پرهیز از قراردادن ویدیو های طولانی و زیاد در صفحه اصلی

اگر حتی به سایت های خبری بزرگ نیز توجه کنید ، تمام محتوای ویدیویی هرگز در صفحه اول قرار داده نمی‌شود و تمامی این موارد دسته بندی های خاص خود را دارند . تعداد ویدیو ها یک موضوع است و حجم و ابعاد ویدیو نیز یک موضوع دیگر . در بسیاری از وب سایت ها با ورود به صفحه اصلی ، یک ویدیو بزرگ و بی کیفیت تمام صفحه را پوشش داده که خصوصا در موبایل بسیار اذیت کننده است . خب شما خودتان را جای گوگل بگذارید و بررسی کنید که به چنین سایتی امتیاز مثبتی می‌دهید یا نه ؟

یکی از بهترین راه هایی که میتوانید خودتان به تنهایی ایرادات سایت را بررسی کرده و آنها را رفع کنید این است که از دید گوگل به قضایا نگاه کنید ! ببینید اگر خودتان گوگل باشید چنین سایتی را اصلا دوست دارید یا نه ! این موضوع به نوعی در ارتباط است با موضوع UX که دربالاتر مطرح شد . نباید کاری کنید که کاربر از سایت شما فراری باشد . جز به جز این موارد در الگوریتم جدید مورد توجه هستند و با بررسی هایی که روی نمونه های مختلف داشتیم همه را مشاهده کرده‌ایم .

فضاهای خالی بیخود در داخل صفحات

بازهم در بساری از سایت ها خصوصا در داخل صفحه اصلی شاهد این موضوع هستیم که بین بخش های مختلف صفحه اصلی فاصله های خیلی زیادی وجود دارد . این فاصله ها اکثرا در سایت هایی وجود دارند که دیزاین آنها توسط المنتور و خود صاحب سایت به شکلی غیر اصولی انجام شده است .

وجود  این فضاها نیز باعث می شود تا کاربر در سایت شما گیج و منگ باشد و در همان لحظات ابتدایی با نرسیدن به هدف خود ، سایت شما را ترک کند . تمامی این موارد اگر در گذشته مورد توجه نبودند ، اکنون همگی تاثیر دارند و باید درتلاش باشید تا همگی این موارد را از میان برداشته و یا بهبود دهید .

عدم قرار دادن لوکیشن در صفحه اصلی

به هیچ عنوان از نقشه گوگل یا سایر مپ ها در داخل صفحه اصلی سایت استفاده نکنید . گوگل در بروز رسانی جدید هدفی دارد و آن هدف این است که با بروزرسانی ها و سخت گیری های جزئی ، همه وب مستران را مجاب کند تا کارهای خود را درست انجام دهند . یک از این موارد ، قراردادن هر چیزی سرجای خودش است . نقشه و مپ نیز باید در داخل صفحه تماس با ما باشد ، لذا قراردادن آن در داخل صفحه اصلی ، حتی در ابعاد کوچک به هیچ عنوان درست نیست و باید از این موضوع پرهیز کنید .

داشتن لوگو و فایو آیکون

لوگو معرف حضور همه شما است اما اگر سئوال کنید که فایو آیکون (favicon) چیست ؟ باید گفت اگر مثلا سایت سئونود را در داخل مرورگر خود باز کنید و به بالای مرورگر خودتان نکاه کنید ، در تبی که سایت سئو نود باز است ، یک آیکون کوچک مشاهده می کنید . این همان فایو آیکون است که معرفی کوچک برای شما در داخل SERP است . این آیکون در داخل نتایج جستو کنار اسم هر سایتی نمایش داده می‌شود .گوگل معتقد است که باید همه سایت ها هویت خود را نمایش دهند لذا حتما دقت داشته باشد که اگر سایت وردپرسی دارید از بخش نمایش ، سفارشی سازی و سپس هویت سایت ، از قسمت نمادک ، این تصویر را قرار دهید که اندازه استاندارد آن 512*512 پیکسل با پس زمینه بی رنگ یا همان حالت png است .

اما اصلی ترین هدف گوگل از این مدل بروز رسانی ها چیست ؟

همانظور که در دسامبر 2022 ، قسمت محتوای مفید گوگل مورد بازبینی و بهبود قرارگرفت ، این بروزرسانی در سپتامبر 2023 نیز دقیقا بخاطر محتوای مفید و نتیجه آن نمایش سایت هایی هم با محتوای بهتر و هم با ظاهری مناسب تر به کاربران علاقمند به هر حوزه است . هرگز فراموش نکنید که تنها هدف گوگل نمایش سایت های مفید و قابل اعتماد به کاربران است و صرفا نوشتن محتوای زیاد در داخل سایت دلیل بر برتری شما نیست . سئو متشکل از چندین و چند فاکتور بوده و دقیقا مانند یک پازل بزرگ است که با کنار هم قرار دادن قطعات ، معنا پیدا خواهد کرد . دیدگاه ها و سئوالات خود را می‌توانید در بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

کامنت مارکتینگ و سئو کامنت مارکتینگ و سئو باهم ارتباط نزدیکی دارند . برخی از وب سایت ها حتی بخش نظرات در سایت خود ندارند و کاربران را در بهبود وب سایت خود شرکت نمی دهند . کاربران همواره هدف اصلی ما هستند و بدون کاربران وب سایت معنی ندارد ، کارکردن روی آن هم […]

0 1,271

چگونه اسکیمای اصولی برای نمونه کارهای سایت قرار دهیم ؟ تمامی روش های تنظیم قرارداد های اسکیما برای نمونه کارهای سایت !

0 260
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است

دیدگاه های شما
ناصر افشار ۰۷ / ۱۴۰۲
5

استاد باکس نویسنده توی صفحات جزئیات محصول هم باید بزاریم؟

امید قدیمی ۰۷ / ۱۴۰۲

سلام نه لازم نیست ، فعلا فقط توی صفحات جزئیات مطالب قرار بدین

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود