بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
جشنواره قربان تا غدیر 20% تخفیف برای همه محصولات با کد Gorbann

قواعد مهم رپورتاژ نویسی در سئو

مقالات سئو

یک رپورتاژ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ چه زمانی باید برای سایت رپورتاژ خرید ؟ محتوای رپورتاژ باید تحت چه شرایطی نوشته شود ؟ تمامی این موارد را در این مقاله بخوانید !

6 251 5
قواعد مهم رپورتاژ نویسی در سئو
مطالعه : 16 دقیقه

اگر از علاقمندان به حوزه سئو و بهینه سازی سایت هستید مطمئنا تاکنون اسم رپورتاژ به گوش شما خورده است . اگر با قواعد سئو آشنایی دارید مطلع هستید که سئو در 2 حوزه سئو داخلی و سئو خارجی مطرح است . سئو داخلی شامل تمامی کارهایی است که در داخل سایت انجام خواهد شد و مهم ترین این موارد ، همان تولید محتوا داخل سایت است که باید در قالب یک تقویم محتوایی به انجام آن بپردازید .

در سئو خارجی نیز از شناخته شده ترین کارها ، ساخت بک لینک یا همان لینک سازی خارجی است که میتواند به شکل های مختلف انجام شود . یکی از روش هایی که میتوان با آن لینک خارجی برای سایت گرفت رپورتاژ است . اما ایجاد رپورتاژ قواعد خاصی دارد که لازم است تا با آن آشنایی داشته باشید تا وب سایت شما بتواند نتیجه مناسبی از این فرآیند داشته باشد . اول از هرچیزی باید درمورد رپورتاژ و برخی موارد در حاشیه آن صحبت کنیم .

رپورتاژ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟

رپورتاژ درحقیقت همان لینک خارجی است اما با این تفاوت که شما در ازای قراردادن آن در یک سایت ، هزینه پرداخت خواهید کرد . البته تنها این مورد نیست ! شما میتوانید خودتان در بین سایت هایی که امکان ایجاد رپورتاژ در آنها را دارید گشت و گذار کنید و سایت مناسب را انتخاب کنید و تعیین کنید که در کدام سایت قصد دارید تا رپورتاژ ایجاد کنید . مورد بعدی اینجاست که رپورتاژ بصورت یک مقاله است و شما باید یک محتوای خوب شامل متن و تصویر را ایجاد کنید تا در سایت مقصد قرار داده شود .

دوره پیشنهادی : آموزش رایگان سئو ( نابغه سئو )

بک لینک هایی که در سایت های رایگان ایجاد می‌کنید ممکن است پس از مدتی حذف شوند اما اکثر رپورتاژها دائمی هستند و لینک سایت شما تا سالها در آن سایت باقی خواهد بود . در رپورتاژها معمولا امکان قرار دادن ویدیو وجود ندارد و شما تنها مجاز به استفاده از تصویر و متن هستید .

چگونه باید وب سایت برای رپورتاژ پیدا کنیم ؟

برای اینکه با یک وب سایت جهت ایجاد رپورتاژ مذاکره کنید معمولا دو روش وجود دارد . روش اول این است که ابتدا اطمینان حاصل کنید که وب سایت مدنظر شما ، امکان ایجاد رپورتاژ را دارد که معمولا در صفحات درباره ما یا تماس با ما میتوان این مورد را فهمید ، سپس از طریق پل های ارتباطی وب سایت مدنظر ، جهت پرداخت هزینه و ارسال فایل آماده شده توسط خودتان اقدام کنید . در این حالت خودتان باید برخی موارد را که در ادامه خدمتتان توضیح خواهیم داد رعایت کنید .

روش دوم کمک گرفتن از سایت هایی است که به نوعی منبع هستند و چندصد وب سایت را در یک مرجع جمع آوری می‌کنند و شما میتوانید با توجه به دسته بندی موردنظر ، فاکتورهایی همچون DA و … و همچنین هزینه‌های اعلام شده ، تصمیم بگیرید که کدام وب سایت برای شما مناسب است .

پیدا کردن سایت برای رپورتاژ

اگر در گوگل کلمه ” خرید رپورتاژ ” را سرچ کنید ، در صفحه اول با حجم زیادی از سایت هایی که خدمات فروش رپورتاژ برای سایت های مختلف را انجام می‌دهند روبرو خواهید شد و می‌توانید وارد آنها شده و دسته بندی های وب سایت های داخل آنها را مشاهده و سایت دلخواه را انتخاب کنید .

وب سایت خوب برای رپورتاژ چه سایتی است ؟

اول از هرچیزی باید اطلاع داشته باشید که چه وب سایتی برای ایجاد رپورتاژ مناسب شما است . برای این مورد باید ابتدا DA سایت خودتان را بررسی کنید . برای مثال DA وب سایت شما روی 10 است ( که عدد کمی است ) در اینصورت باید سراغ انتخاب وب سایت هایی بروید که DA آنها بین 20 تا 30 است و نباید در دامین هایی با بیش از این دامین آتوریتی ، ایجاد لینک کنید .

موضوع بعدی که در انتخاب وب سایت برای رپورتاژ مهم است ، نزدیک بودن موضوع و دسته بندی وب سایت مقصد با سایت شما است . اگر سایت شما در زمینه فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال فعالیت دارد ، بهتر است وب سایت هایی را انتخاب کنید که حوزه کاری آنها نیز نزدیک به شما است و در زمینه فروشگاه اینترنتی و در شرایطی بهتر هم فروشگاه اینترنتی و هم فروش کالای دیجیتال است .

مرتبط بودن حوزه کاری وب سایت ها بسیار تاثیر گذار است و تاحد امکان سعی داشته باشید در سایت های مشابه لینک سازی کنید

حالت دوم ایجاد رپرتاژ در سایت های خبری است . شاید بتوان گفت 50% رپورتاژ هایی که ایجاد می‌شوند در داخل سایت های خبری ایجاد می‌شوند . سایت های خبری همچون پایگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری نصر ، مجله زومیت و سایت هایی از این دست که اساسا روی اخبار روز در تمامی زمینه‌ها فعالیت دارند ، همگی پایگاه هایی هستند که داده های خبری دارند و می‌توانید داخل آنها رپورتاژ خبری ایجاد کنید . پس ایجاد رپورتاژ در سایت هایی با دسته بندی مرتبط و پایگاه های خبری ، بهترین روش جهت ایجاد تاثیر مناسب از رپورتاژ است .

حتما باید وب سایتی که قصد ایجاد رپورتاژ در آن دارید را از نظر میزان فعالیت بررسی کنید . حتما سری به قسمت وبلاگ سایت بزنید و تاریخ ارسال آخرین مطالب آن را بررسی کنید . اگر محتوای سایت ( محتوای اصلی خود سایت ) مربوط به مدت‌ها پیش است ، یعنی این وب سایت دامین فعالی ندارد و برای ساخت رپورتاژ مناسب نیست . لذا فعال بودن محتوای سایت بسیار اهمیت دارد .

حتما هنگام ایجاد رپورتاژ بررسی کنید که وب سایت مقصد ، امکان ایجاد رپورتاژ را در چه شرایطی به شما خواهد داد . اگر وب سایتی امکان ایجاد محتوایی کمتر از 1000 کلمه و کمتر از 2 عکس را به شما دهد این وب سایت مناسب نیست . حداقل کلمه برای ایجاد رپورتاژ 1000 کلمه بوده و حداقل تعداد عکس نیز 2 عکس است . همچنین هر وب سایت باید امکان ایجاد حداقل 2 لینک از نوع follow را به شما دهد . چرا که لینک های nofollow اعتبار زیادی انتقال نمی‌دهند .

میزان تبلیغات در سایت مقصد را نیز باید بررسی کنید ! اگر در داخل صفحه مقصدی که قرار است از داخل آن لینک بگیرید ، تعداد تبلیغات در قسمت هایی همچون ستون کناری و یا در لابلای مطلب بسیار زیاد است ، این وب سایت برای رپورتاژ مناسب نیست .

علاوه بر تبلیغات ستون کناری ، تبلیغات بین مطلبی الویت بیشتری دارد . به عبارتی وقتی در لابلای مطلبی که شما برای متن رپورتاژ  آماده کرده‌اید ، چند تبلیغ مختلف از نوع تصویر و … وجود دارد ، سعی کنید از این وب سایت‌ها استفاده نکنید .

برخی از وب سایت‌ها ، رپورتاژ های شما را در دسته بندی ” رپورتاژ ” منتشر می‌کنند و برخی وب سایت‌ها در داخل قسمت دسته بندی اصلی وبلاگ اما درکل تفاوتی وجود ندارد که در این مورد حساس باشید .

چگونه محتوای رپورتاژ را بنویسیم ؟

اول از همه توجه داشته باشید که محتوای رپورتاژ شما نباید هرگز کمتر از 1000 کلمه باشد و طول محتوای مناسب بین 1200 تا 1500 کلمه است . دلیل اینکه تاکید نداریم تا محتوای 2000 کلمه و یا بیشتر بنویسید را در ادامه خدمتتان توضیح خواهیم داد .

محتوای متن رپورتاژ شما حتما باید یونیک و اختصاصی باشد و شما به هیچ عنوان حق ندارید تا محتوای رپورتاژ را حتی از سایت خودتان کپی کنید . تمامی متن رپورتاژ باید از ابتدا و باحوصله نوشته شود . البته توجه به یک نکته اهمیت بسیاری دارد و آن نیز این نکته است که محتوای متن رپورتاژ نباید بسیار بهتر از محتوا صفحه مقصد در سایت شما باشد . یعنی به عبارتی شما قصد دارید تا برای صفحه آموزش وردپرس یک رپورتاژ ایجاد کنید و مطمئنا در داخل صفحه آموزش وردپرس ، محتوایی را در قالب متن و … نوشته‌اید ، درنتیجه محتوایی که برای متن رپورتاژ آماده خواهید کرد ، نباید بهتر از محتوای صفحه آموزش وردپرس باشد . دلیل این امر چیست ؟

اگر محتوای شما در بخش رپورتاژ ، بهتر از محتوای داخل سایت شما باشد ، و اگر DA سایتی که از آن رپورتاژ خریدید بسیار بالا باشد ، ممکن است در داخل نتایج گوگل یا به عبارتی سرپ ، سایتی که در آن رپورتاژ ایجاد کردید ، از وب سایت شما بالاتر باشد که این نتیجه به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود

در داخل محتوی خودتان حداقل از 2 عدد عکس یونیک نیز باید استفاده کنید . تصاویر شما هراندازه که یونیک باشند بهتر است اما در حالت بهتری میتوان از یک عدد تصویر اختصاصی و یک عدد تصویر موجود در اینترنت استفاده کرد .

هدف از رپورتاژ این است که به شکل غیر مستقیم مشتریان با خدمات و وب سایت شما آشنا شوند و خزنده های گوگل نیز اینگونه برداشت کنند که برخی افراد که به محتوای سایت شما علاقمند بودند ، وب سایت شما را معرفی کرده‌اند تا بقیه نیز از محتوای آن استفاده کنند .

در حقیقت تمامی شرایط تولید محتوا در وب سایت خودتان ، باید در داخل محتوای رپورتاژ نیز رعایت شده باشد . قواعدی همچون عنوان گذاری های مناسب ، پاراگراف های منظم و …

یکی از نکات در مورد رپورتاژ نویسی بسیار اهمیت دارد و آن نیز این است که شما نباید عنوان رپورتاژ خودتان را دقیقا برابر با عین کلمه کلیدی قرار دهید ! برای مثال :

اگر شما قصد دارید برای صفحه آموزش طراحی سایت رپورتاژ ایجاد کنید ، می‌توانید عنوان مقاله رپورتاژ را ” آموزش مهارت های درآمد محور برای جوانان ” قرار دهید !!

لذا همانطور که بالاتر گفته شد باید محتوای رپورتاژ شما به شکلی طراحی شود که گویا افراد دیگری یک محتوای خوب نوشته و سپس سایت شما را بعنوان مرجع و منبع برای مطالعه بیشتر معرفی کرده‌اند ! رعایت شرایط طبیعی بودن لینک سازی بسیار اهمیت دارد و تمامی مراحل و فرآیند ایجاد رپورتاژ باید دقیق و درست انجام شود تا از ایجاد هرگونه آسیب احتمالی به سئو خارجی سایت جلوگیری شود .

چگونه داخل رپورتاژ لینک ایجاد کنیم ؟

همانطور که در بالاتر نیز گفته شد ، رپورتاژ باید بیشتر به واقعیت نزدیک باشد ، لذا باید لینک سازی شما نیز طبیعی‌تر باشد . در چندسال گذشته ، اینگونه بود که لینکسازی با عین کلمه کلیدی انجام می‌شد و اگر برای صفحه آموزش وردپرس قصد ایجاد لینک داشتیم ، دقیقا کلمه ” آموزش وردپرس ” را لینک می‌کردیم .

اما امروزه بطن و ساختار محتوایی که برای متن رپورتاژ می‌نویسید اهمیت بالایی دارد و شما باید در متنی که می‌نویسید کلیات کلمه کلیدی مدنظر را بخوبی شرح دهید . از این جهت ایجاد لینک بصورت url بهترین گزینه است . به عبارتی آدرس صفحه مدنظر خود را در انتهای مقاله خودتان قرار دهید .

این حالت بهترین روش برای ایجاد لینک در رپورتاژ است !

https://seo90.ir/important-rules-of-reportage/

اما تعداد لینک ها نیز مهم است ! اگر قصد دارید تا قدرت لینک مدنظر از رپورتاژ را افزایش دهید ، می‌توانید تنها از یک لینک در انتهای مقاله به شکل url استفاده کنید .

اگر در اوایل لینکسازی برای پروژه خودتان هستید ، می‌توانید از عین کلمه کلیدی برای لینکسازی در 150 کلمه اول مقاله خودتان استفاده کنید ( اما بازهم روش لینکسازی با url بسیار مناسب‌تر و طبیعی‌تر است ) .

چه زمانی اقدام به خرید رپورتاژ کنیم ؟

برای خرید رپورتاژ باید چند نکته مهم را درنظر داشته باشید . اول از همه دقت داشته باشید که هرگز در صفحات پایین‌تر سرپ اقدام به خرید رپورتاژ نکنید .

اگر وب سایت شما به رتبه‌های اول صفحه دوم رسیده باشد ( رتبه 11 و 12 و 13 ) یعنی سه رتبه اول سرپ در صفحه دوم ، میتوانید اقدام به خرید رپورتاژ کنید . بهترین حالت برای خرید رپورتاژ زمانی است که شما در صفحه 1 باشید تا بهترین نتیجه رپورتاژ را مشاهده کنید و هزینه و زحمت شما بخوبی به ثمر نشیند .

اگر محتوای کافی داخل سایت خودتان ندارید ، لازم نیست تا اقدام به خرید رپورتاژ کنید . شرایط مناسب جهت ایجاد رپورتاژ در یک سایت به شرح زیر است :

  • حداقل 30 مقاله یا محصول ( در کل 30 محتوا ) داخل سایت داشته باشید
  • حداقل 2 تا 3 ماه از شناسایی سایت شما توسط گوگل گذشته باشد
  • به رتبه‌های نزدیک صفحه اول رسیده باشید و بهتر است در صفحه اول باشید
  • لینکسازی داخلی وب سایت شما کاملا درست و منظم انجام شده باشد
  • DA وب سایت شما حداقل روی عدد 3 باشد

بهتر است در این شرایط اقدام به خرید رپورتاژ نمائید تا بهترین نتیجه را داشته باشید . البته این موارد حداقل شرایط لازم برای ایجاد رپورتاژ است و می‌توانید با اندکی صبر و روی DA های نزدیک به 10 ، شروع به خرید رپورتاژ نمائید . سعی کنید پس از خرید اولین رپورتاژ خبری ، باید رپورتاژ دوم خود را حداقل 2 هفته بعد از اولین رپورتاژ خبری خودتان خرید کنید . پس از انجام 2 رپورتاژ ، سعی کنید تا حداقل 2 ماه اقدام به خرید رپورتاژ جدید نکنید .

فاصه زمانی ایجاد رپورتاژها چقدر باید باشد ؟

دقت داشته باشید که بحث لینکسازی خارجی تنها زمانی تاثیر کافی دارد که به درستی انجام شود و زیاده روی در این مورد اصلا مناسب نیست چرا که در سالهای اخیر باتوجه به تغییرات داخل گوگل سرچ کنسول ، شاهد این موضوع هستیم که تجربه کاربری ، سرعت و محتوای کاربر پسند بسیار دارای ارزش هستند و روزبروز نیز از نظر گوگل اهمیت آنها بیشتر می‌شود .

لذا ابتدا از هرچیزی فعالیت در داخل سایت مهم است و نهایتا میتوان با یک یا دو حرکت بسیار کوچک و لینکسازی خارجی ، بنیه سایت را محکم کرد .

اما در مورد رپورتاژ باید گفت نباید زیاده روی کرد . برای سایت های بزرگ ممکن است تنها 3 یا 4 رپورتاژ در سال ایجاد شود یعنی هر 3 ماه یا 4 ماه یکبار ، با توجه به شرایط تولید محتوای داخل سایت ، اقدام به خرید و ایجاد رپورتاژ نمائید .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

اشتراک گذاری محتوا

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

نقشه راه وردپرس

اگر شما نیز علاقمند هستید تا وردپرس را به عنوان یک برنامه نویس توسعه دهید ، بهترین دوره های آموزشی را برایتان تدریس کردیم

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد
تعداد لینک داخلی برای هر برگه
مطالعه : 10 دقیقه 1
امید قدیمی امید قدیمی
۱۴۰۰-۰۲-۱۴
چک لیست سئو در سال 2023
مطالعه : 10 دقیقه 0
امید قدیمی امید قدیمی
۱۴۰۲-۰۸-۱۵
نرخ پرش چیست ( Bounce rate )
مطالعه : 20 دقیقه 0
امید قدیمی امید قدیمی
۱۴۰۲-۱۲-۱۷
نظرات و پرسش
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید توجه داشته باشید که دیدگاه یا پرسش صحیح شما کمک شایانی به سایر علاقمندان به این مطلب یا محصول خواهد داشت
اشتراک دیدگاه تکمیل تمامی فیلدها الزامی است
captcha

دیدگاه های شما
سجاد هستم
سجاد هستم ۱۱ / ۱۴۰۳

سلام ممنون من میتونم پکیج لینک سایت edu خرید کنم؟چون میگن تاثیرش خیلی بالاست

امید قدیمی
امید قدیمی ۱۱ / ۱۴۰۳

سلام درصورت غیر مرتبط بودن موضوع محتوایی سایت و برخی پارامترهای دیگر ، به هیچ عنوان لینک edu ایجاد نکنید !خرید بک لینک هم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود .

adsman
adsman ۱۰ / ۱۴۰۲

سلام خوب بود فقط من از یکی از اساتید شنیدم گفتن برای اینکه ریپرتاژ تاثیر خوبی داشته باشه باید توی یک هفته 4 تا 5 تا انجام بدین که شوک وارد بشه به صفحه این درسته؟

امید قدیمی
امید قدیمی ۱۰ / ۱۴۰۲

اسم این استاد چیه جسارتا؟

mehdi.dep
mehdi.dep ۱۰ / ۱۴۰۲
5

خیلی خوب بود فقط سوالم این هست امکان داره برای سایتم از یدونه سایت که رپرتاژ خریدم و نتیجه خوبی داده یه رپرتاژ دیگه هم برای یه کلمه دیگه بخرم؟

امید قدیمی
امید قدیمی ۱۰ / ۱۴۰۲

سلام ممنون ، توصیه میشه که اینکار رو انجام ندید تا روند لینکسازی خارجی شما طبیعی تر باشه

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود