بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
دوره جدید " شاهکار تولید محتوا " برای علاقمندان به سئو ، جزئیات دوره

قوانین استفاده از تگ های H در سئو ( Headings )

مقالات سئو

چرا نباید از تگ H1 در تولید محتوای سایت استفاده کنید ؟ تگ های H2 و H3 چگونه باید در داخل محتوا استفاده شوند تا سئو بهتری داشته باشیم ؟ تمامی نکات مربوط به تگ های هدینگ در محتوا نویسی !!

0 17
قوانین استفاده از تگ های H در سئو ( Headings )

دوستانی که در زمینه سئو سایت فعالیت می‌کنند حتما اطلاع دارند که تگ H1 مهمترین تگ محتوایی در هر صفحه است . به جمله‌ای که نوشته شد دقت کنید ، ” تگ H1 مهم ترین تگ محتوایی در صفحات وب سایت شما است ” .

شما هنگام نوشتن محتوا برای هر صفحه می‌توانید از چندین تگ محتوایی استفاده کنید . در حقیقت داخل بخش تایپوگرافی وب سایت ، تگ هایی همچون :

p,span,a,li,h1,h2,h3,h4,h5,h6,b,i,u,...

استفاده می‌کنید که در این بین تگ های p و h و a اهمیت بالایی دارند چراکه تمامی متون پاراگراف ها داخل تگ های p قرار خواهند گرفت ، و تمامی عناوین داخل تگ های هدینگ یا همان h1 تا h6 و لینک های داخلی نیز داخل تگ های a و برای سایر موارد داخل متن نیز می‌توان از تگ هایی همچون li و span و … استفاده کرد .

تگ H1 و موارد مربوط به آن

داخل محتوای صفحات شما ، لازم است تا تگ های خانواده h بخوبی استفاده شوند . موضوع مهمی که وجود دارد اینجاست که :

تگ H1 تنها باید یکبار در کل محتوای صفحه استفاده شده و در هیچ جای دیگری داخل همان صفحه تکرار نشود

تگ H1 بیشترین الویت را در صفحه دارد ، به این معنی است که محتوای قرار گرفته داخل این تگ ، به این معنی است که مهم‌ترین عنوان شما داخل صفحه مدنظر ، محتوای داخل این تگ است . یا به عبارتی اگر واضح تر بگوئیم ، شما باید مهم‌ترین عنوان صفحات خودتان را داخل این تگ قرار دهید .

از لحاظ ساختاری در صفحات وب ، باید حدالامکان تگ H1 در ابتدایی ترین قسمت صفحه شما قرار گیرد . اگر به وب سایت های معتبر دقت کنید ، اصلی ترین عنوان صفحه که داخل تگ H1 قرار خواهد گرفت ، در بالایی‌ترین و ابتدایی ترین قسمت صفحه قرار دارد .

حدالامکان اندازه فونت یا همان font size تگ H1 را در ابتدای صفحه کمی بزرگتر درنظر بگیرید تا بخوبی نمایش داده شده و مخاطب عنوان صفحه را به شکل مناسب درک کند .

تگ های H2 و H3

داخل محتوای صفحه ، تگ های H2 و H3 باید پس از تگ H1 قرار گیرند . یعنی اگر تگ H1 شما در بالای صفحه است ، بعد از کمی محتوا نویسی در داخل صفحه ، باید از تگ های H2 و H3 استفاده کنید . طبق آموزش بالا ، شما باید بصورت نزولی از تگ های H استفاده کنید ، یعنی از ابتدای صفحه که به سمت پایین حرکت می‌کنیم ، تگ های H2 و H3 در داخل محتوا استفاده شوند .

در بالا گفتیم که تگ H1 فقط باید یکبار داخل صفحه استفاده شود ، اما درمورد تگ های H2 و H3 محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید بیش از یکبار از این تگ ها استفاده کنید .

دقت داشته باشید که عناوین صفحه خود را باید با ترتیب و الویت ، بصورت نزولی مرتب کنید . یعنی اصلی ترین عنوان که داخل صفحه توسط تگ H1 قرار گرفته است و پس از آن باید عنوانی که پس از تگ H1 بیشترین الویت را دارد داخل تگ H2 استفاده شود .

اگر عنوان دیگری نیز وجود دارد که اهمیت آن بسیار بالا است ، بازهم می‌توان آن را در داخل تگ H2 قرار داد . عنوان مهم بعدی را نیز می‌توانید داخل تگ H3 استفاده کنید و به همین ترتیب عناوین دیگری را نیز چندبار داخل تگ های H3 استفاده کنید . اگر به محتوای همین صفحه که داخل مطالعه آن هستید دقت کنید ، خواهید دید که ما در ابتدای صفحه از تگ H1 استفاده کردیم و به همین ترتیب که به سمت پایین صفحه حرکت می‌کنیم ، تگ های H2 و سپس تگ های H3  استفاده شده است . اما چرا تگ های H4 و H5 و H6 داخل محتوای صفحه ما نیست ؟

تکلیف تگ های H4 و H5 و H6

در مورد تگ های H4 و H5 و H6 باید دقت داشته باشید که در اکثر موارد نیازی به استفاده از آنها نیست چرا که طول محتوای ما هر اندازه که بیشتر باشد ، می‌توان از چند تگ H2 و سپس تگ های H3 ( به هر تعداد ) استفاده کرد .

به عبارت ساده‌تر ، عنوان اصلی داخل تگ H1 است ، چند عنوان مهم داخل تگ های H2 و مابقی عناوین را داخل تگ های H3 قرار خواهیم داد .

اگر جملاتی همچون ” نتیجه گیری ” ، ” منابع بیشتر ” و مواردی از این دست وجود داشت که درحالت کلی به تیتر های مقاله شما ارتباطی ندارند را می‌توانید داخل تگ های H4 قرار دهید .

چگونه تگ های H را داخل سایت تشخیص دهیم ؟

یکی از ساده ترین موارد برای شناسایی وجود یا عدم وجود تگ های H داخل صفحه ، این است که با زدن کلید F12 یا راست کلیک داخل صفحه وب و زدن گزینه Inspect وارد بخش Developer شوید ( داخل کروم و فایرفاکس این کار بسیار راحت است ) . سپس دقیقا همانند تصویر وارد قسمت Elements شوید . در این بخش می‌توان سورس کد یا همان کدهای پشت صفحه سایت را دید .

در قسمت باز شده کافیست تا با زدن کلید های Ctrl + F و داخل باکسی که در پایین قسمت Developer باز شده است ، عبارت ” h1 ” را سرچ کنید . باید دقت داشته باشید که حتما این تگ یکبار داخل صفحه وجود داشته باشد .

پیدا کردن تگ h1 با کلید f12 در سایت

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ، تگ h1 تنها و تنها یکبار داخل صفحه پیدا شده است از این جهت کار ما درست است .

این روش بسیار ساده بوده و نیاز به نصب هیچ افزونه خاصی ندارد . البته می‌توانید برای بررسی این موارد در حوزه سئو از افزونه های کروم استفاده کنید . Detailed Seo Extension یکی از افزونه های کروم یا به اصطلاح Extension هایی است که می‌توانید با جستجو کردن نام آن داخل گوگل و نصب آن ، بررسی ساختار سئو داخلی صفحه را در چند ثانیه بررسی کنید .

Detailed Seo Extension

برای مثال اگر به تصویر بالا دقت کنید ، در گزارش بالا که مربوط به یک نمونه از گزارشات این افزونه است ، نمایش داده است که یک عدد تگ H1 ، یک عدد تگ H2 و یک عدد تگ H4 با 3 عدد تگ H3 استفاده شده است .

البته در این صفحه ، تگ های H4 با 3 عدد تگ H3 در خارج از محتوای اصلی صفحه استفاده شده است و مربوط به عناوین دیگری هستند که برای جزئیات صفحه است . اما در کل اطلاع داشته باشید که این افزونه می‌تواند کمک شایانی در شناسایی و رفع مشکلات تگ های H در سایت شما داشته باشد .

اشتباهی که ممکن است دچار آن شوید !!!

یکی از اشتباهاتی که ممکن است در مورد تگ H1 پیش آید ، اینجاست که شما دو تگ H1 داخل صفحه داشته باشید . این مورد زمانی پیش خواهد آمد که شما با قالب وب سایت خودتان آشنایی نداشته باشید . اگر قالب شما برای سیستم وردپرس یا هر سیستم دیگری بود و به درستی کدنویسی شود ، تگ H1 به شکل خودکار داخل صفحه شما قرار خواهد گرفت ( باتوجه به عنوان صفحه‌ای که شما قرار خواهید داد ) .

سرتیتر یک در ویرایشگر وردپرس

اشتباهی که ممکن است شما مرتکب آن شوید ، این است که هنگام نوشتن مطلب ، از بخش ویرایشگر ، از گزینه ” سرتیتر 1 ” استفاده کنید . اگر در حین نوشتن محتوای صفحه ، برای اولین عنوانی که نوشتید از سرتیتر 1 استفاده کنید ، احتمال 90% وجود دارد که شما دو تگ H1 داخل صفحه داشته باشید .

لذا قبل از هرچیزی اگر به قالب خودتان آشنایی ندارید ، با توجه به روش های گفته شده ، بررسی کنید که آیا عنوان صفحه شما توسط تگ H1 داخل قرار گرفته است یا نه ! اگر قرار گرفته باشد ، شما لازم نیست تا از سرتیتر 1 حین نوشتن محتوا و عنوان گذاری استفاده کنید و سرتیتر های خود را از سرتیتر 2 شروع کنید .

اشتباه در استفاده از هدینگ ها در صفحات سایت

طبق محتوایی که خدمتتان آموزش داده شد ، تگ های هدینگ اهمیت بسیار زیادی در محتوای سایت دارند و لازم است تا عناوین مهم در داخل آنها قرار گیرد به همین دلیل نباید متونی که ارزش خاصی نداشته و متون عامیانه انتقال می‌دهند داخل هدینگ‌ها قرار گیرد .

نمونه بارز این موضوع ، صفحه اصلی وب سایت‌ها است که عناوین هربخش را داخل تگ های H قرار می‌دهند . برای مثال عناوینی در صفحه اصلی مثل ” جدیدترین محصولات ” یا ” محصولات پرفروش ” و ” محصولات پربازدید ” و موارد مشابه در بسیاری از وب سایت ها داخل تگ های H2 یا H3 هستند که داخل صفحه اصلی سایت معنی خاصی را منتقل نمی‌کنند و بهتر است این عناوین را داخل تگ های Span قرار دهید و اندازه فونت آنها را کمی درشت کنید .

این تگ ها ارزش بسیار زیادی منتقل می‌کنند از این جهت عناوین درست را داخل آنها قرار دهید . این اشتباه در سایت های بسیار زیادی حتی فروشگاه های معتبر نیز وجود دارد .

در داخل سایت های شرکتی و خبری می‌توان در همان اوایل صفحه از تگ H1 استفاده نموده و عنوان سایت ( نام برند ) را داخل آن قرار داد ، برای مثال همانند تصویر زیر :

استفاده درست از تگ های h1 و h2 در سایت های شرکتی

و سپس می‌توان از تگ H2 بعنوان توضیح تکمیلی در زیر آن استفاده کرد . به این ترتیب ارزش و مفهوم صفحه اصلی را بخوبی به خزنده‌های موتورهای جستجو منتقل خواهید کرد . این موارد بسیار مهم هستند اما متاسفانه به دلیل نبودن آموزش های مناسب در این زمینه ، بیش از 70 درصد وب سایت‌ها به این مشکلات دچار هستند و درموضوع سئو ، مفاهیم و کیورد های اصلی آنها بخوبی توسط خزنده‌ها درک نمی‌شود لذا باید به این موارد دقت کنید .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

چگونه میتوان یک تقویم محتوایی برای تولید محتوا ساخت ؟ روش اصولی ایجاد تقویم برای محتوا را در این مقاله کوتاه بخوانید !

2 78

چگونه در سئو یک سایت کلمات مخفی ایجاد شده و این کلمات باعث وارد شدن ضربات شدید به روند بهینه سازی می شوند ! در این مقاله ، کوتاه و مفید خدمتتان توضیح خواهیم داد .

5 1,648
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است
آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود