بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
بمناسبت عید بزرگ فطر ، 25% تخفیف ویژه با کد : EidFetr

کد اسکیما برای محصولات در سئو

مقالات سئو

کامل ترین روش schema گذاری برای محصولات سایت در سئو جهت ایندکس اصولی آنها در گوگل سرچ کنسول ، نکات مهم اسکیما در بخش محصولات و سایت های فروشگاهی

0 366
کد اسکیما برای محصولات در سئو

محصولات مهم ترین نوع محتوا در سایت های فروشگاهی هستند ، از این جهت باید نشانه گذاری اسکیمای درستی روی محصول انجام شود . در 3 مقاله قبلی ، در رابطه با اسکیمای ویدیو ، سوالات متداول و امتیازدهی صحبت کردیم و در این مقاله به محصولات میرسیم ! سایت های فروشگاهی شاخص ترین وب سایت هایی هستند که بیش از 80% محتوای آنها بروی محصولات قرار دارد و لذا شناسایی این محصولات توسط خزنده های موتور های جستجو و خصوصا گوگل بسیار ارزشمند است .

همانطور که خودتان میدانید و به دنبال آن هستید ، اسکیما یا به عبارتی نشانه گذاری های معنایی در داخل کدهای سایت برای انواع محتوای مختلف میتواند انجام شود که در این مقاله طرف صحبت ما قسمت محصولات سایت است . محصولات دو نوع مختلف دارند ، محصولات فیزیکی و محصولات دانلودی ! برای مثال در وب سایت سئو نود ، محصولات به شکل دانلودی هستند و شما پس از انتخاب دوره آموزشی مدنظر و پرداخت هزینه آن ، وارد پنل کاربری خودتان شده و از طریق لینک های دانلود ، به محصولات خریداری شده دسترسی خواهید داشت ! اما در مورد محصولات فیزیکی ، شما پس از خرید محصول و پرداخت هزینه ، ممکن است یک الی چند روز صبر کنید تا محصول یا محصولات خریداری شده به دستتان برسد .

اگر از افزونه یواست سئو یا افزونه EDD استفاده می‌کنید ، اسکیمای محصولات شما به شکل خودکار در کدهای صفحه ایجاد خواهد شد ، اما ممکن است نیاز به بهبود داشته باشد !

اصلی ترین حالت برای ایجاد اسکیما همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره شده است ، استفاده از روش json است که کاملا بی دردسر و مطمئن است ، لذا میتوانید یک نمونه اسکیمای صحیح برای محصولات را در کد زیر مشاهده کنید :

<script type="application/ld+json">
{"@context":"https:\/\/schema.org",
"@type":"Product",
"name":"Product Name",
"image":"Img Url",
"sku":"PK5141",
"price":"3150000",
"description":"Product Description",
"priceCurrency":"RIAL",
"datePublished":"2024/02/10",
"publisher":"Your Site Name",
"aggregateRating":{"@type":"AggregateRating","ratingValue":"5","reviewCount":"50"}}
</script>

در این کد دقت داشته باشید که در انتها ، قسمت امتیاز نیز درج شده که توضیحات مربوط به این قسمت را میتوانید در مقاله ” اسکیما برای قسمت امتیاز محصولات ” مطالعه کنید . در این قطعه کد اسکیما ، “type”:”Product” نشان دهنده این است که شما قصد دارید تا یک محصول را معرفی کنید ، قسمت name مربوط به نام محصول است که باید دقیقا با عنوان محصول شما یکسان باشد و در وردپرس از تابع the_title برای نمایش عنوان هر صفحه استفاده می‌شود ، قسمت image مربوط به آدرس تصویر شاخص محصول است ، قسمت sku مربوط به کد یا همان شناسه محصول است و این آیتم نیز جز پارامتر های الزامی برای اسکیمای محصول است . بخش price مربوط به قیمت است و باید دقیقا مبلغ داخل آن وارد شود . بخش description مربوط به بخش توضیحات محصول است و باید تمامی توضیحات نوشته شده از محصول ( از 100 کلمه تا 5000 کلمه ) در داخل آن قرار گیرد که در وردپرس قسمت توضیحات را با تابع the_content دریافت می‌کنیم . قسمت priceCurrency مربوط به واحد پولی است که میتوانید ريال یا تومان بنویسید ( به انگلیسی ) . قسمت بعدی datePublished یا همان تاریخ انتشار محصول است . قسمت publisher را بهتر است برابر با نام برند خودتان تنظیم کنید که مربوط به منتشر کننده محصول است . نهایتا قسمت aggregateRating که در مقاله قبلی ( کد اسکیما برای قسمت امتیازات ) به شکل کامل در مورد آن توضیح داده شده است .

نکات مهم اسکیمای محصول

تفاوتی ندارد که شما برای محصولات فیزیکی اسکیما تنظیم می کنید یا محصولات دانلودی ! در هر حالت باید از همین اسکیما استفاده کنید . قسمت هایی که داخل این اسکیما قرار گرفته است ، همگی اجباری هستند و باید تمام آنها با مقادیر درست و به شکل صحیح پرشود . زمانی که اسکیمای محصول به درستی قرار داده شود ، داخل گوگل سرچ کنسول ، قسمت products فعال خواهد شد و میتوانید به شکل کامل جزئیات مربوط به محصول را مشاهده کنید . البته فاکتور های بیشتری نیز برای قسمت محصولات وجود دارد و میتوانید از سایت Schema.org و قسمت مربوط به products ، مابقی مواردی را که نیاز دارید ، بسته به نوع محصول خود و ویژگی ها آن ، تنظیم کنید .

توجه داشته باشید که قرار دادن قسمت امتیاز محصول اجباری نیست اما در صورت قراردادن این بخش نیز ، نمای بهتری در داخل نتایج گوگل خواهید داشت و هم اینکه محتوای شما از نظر بار سئو ، پربار تر نیز خواهد بود . قراردادن این اسکیما با این حجم از اطلاعات به روش json در داخل صفحه عملا از عهده افرادی که به کد آشنایی ندارند خارج است و برای این مورد می بایست با برنامه نویس خودتان همکاری کنید . ( اگر در این مورد نیاز به راهنمایی داشتید میتونید از ما هم کمک بگیرید ) .

قراردادن اسکیمای ویدیو به شکل صفات اچ تی ام ال و درحقیقت از طریق itemprop ها اصلا توصیه نمی‌شود ، به این دلیل که بعد ها مشکلات فراوانی خصوصا در زمینه ایندکس بخش توضیحات محصول بوجود خواهد آمد ، لذا بهترین و مطمئن ترین حالت ، همین روش استفاده از json است که پیشنهاد خود سایت Schema.org نیز می‌باشد .

اسکیمای محصول ،  قسمت هایی را نیز در نتایج سرپ گوگل نمایش خواهد داد . برای مثال زمانی که شما به درستی اسکیمای محصول را داخل سایت قرار دهید ، هنگامی که محصول را در نتایج سرپ مشاهده کنید ، پارامتر هایی همچون قیمت ، شناسه محصول و تصویر را بخوبی خواهید دید که این یک واکنش برای کاربر خواهد بود که در صورت مشاهده قیمت محصول ، در قسمت سرپ ، احتمال کلیک روی آن افزایش پیدا کند و درنتیجه نرخ CTR سایت شما در آن کلمه بیشتر شود .

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

تعداد لینک داخلی برای هر برگه در سئو یکی از سوالات چالش برانگیز در زمینه سئو این است که تعداد لینک داخلی برای هر برگه باید چه تعداد باشد . برای محتوا هایی که داخل سایت نوشته می شوند چه تعداد لینک داخلی استاندارد است و باید رعایت شود ؟ یکی از سوالات مهم در […]

0 1,173

انکر تکست چیست ( Anchor text ) انکر تکست چیست ؟ یکی از مباحث بسیار مهم در سئو و بهینه سازی انکر تکست است که باید بسیار به آن توجه کرد . انکر تکست به اندازه ای مهم است که در بحث لینک سازی سرنوشت وب سایت ما را در سئو خارجی و همچنین لینک […]

0 1,349
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود