چرا قسمت محصولات مرتبط ضروری است ؟
مقالات سئوچگونه میتوان نرخ پرش سایت را توسط قسمت " محصولات مرتبط " کاهش داد ؟ ایجاد CTA توسط بخش محصولات مرتبط جهت بهبود سئو سایت !!
در موضوع سئو سایت های فروشگاهی ، رعایت نکات بسیاری ضروری است . این موارد را باید درکنار هم قرار دهید تا سایت فروشگاهی شما بتواند فاکتور های مناسبی جهت رتبه گرفتن در سرپ را داشته باشد .
برای مثال سئو صفحه اصلی فروشگاه ، سئو صفحه محصول ، سئو صفحه دستهبندی و صفحات plp همان ( product list page ) و … باید با دقت انجام شود .
زمانی که به سایتی نگاه میکنید نباید اینگونه تصور کنید که چیدمان المان ها ، محل قرارگیری اطلاعات ، محل قرارگیری فرم نظرات یا برای مثال نبودن برخی المان ها دربرخی صفحات همگی تصادفی است .
اگر یک وب سایت دست فردی باسواد باشد ، بخوبی اطلاع دارد که ضرورت هر المان داخل سایت چیست !
سئو صفحه جزئیات محصول در چه بخش هایی خلاصه خواهد شد ؟
همانطور که اطلاع دارید صفحه جزئیات محصول یکی از صفحات اصلی در سئو فروشگاه است که مسیر کاربر نهایتا به آنها ختم خواهد شد . در داخل این صفحه قسمت هایی همچون گالری برای سئو تصاویر ، قسمت توضیحات برای تولید محتوا ، قسمت نظرات برای داینامیک کردن و پویا نگه داشتن محتوای صفحه درنظر گرفته شده است .
یکی از بخش هایی که در انتهای صفحه جزئیات محصول معمولا شاهد آن هستیم ، قسمت محصولات مرتبط است اما این قسمت به همین شکل و بدون هدف در انتهای صفحه جزئیات محصولات قرار نمیگیرد .
یکی از فاکتورهایی که در سئو سایت اهمیت دارد ، کاهش نرخ پرش سایت یا همان BounceRate است . تمامی تلاش ما در قسمت BounceRate باید بروی کاهش آن انجام شود تا کاربرانی که وارد سایت شما شدند ، در مدت زمان کوتاهی آن را ترک نکنند و به کمی گشت و گذار در سایت بپردازند .
این گشت و گذار در وب سایت لازمه داشتن محتوایی مناسب است . برای مثال زمانی که کاربر وارد صفحه محصولی بنام ” قهوه ساز G2 با ظرفیت 3 کاپ ” شده و شروع به مطالعه محتوای آن کرد ، میتوان توسط نوشتن دقیق جزئیات درباره محصول و همچنین ویژگی های درست درمورد آن و همچنین نمایش نظرات مشتریانی که قبلا تجربه خرید این محصول را داشتهاند ، مسبب این خواهد بود که فعلا کاربر در این صفحه تمرکز نموده و به بررسی دقیق جزئیات بپردازد .
برای مثال اگر به رفتار خودتان داخل سایت های فروشگاهی همچون دیجیکالا توجه کنید ، خواهید دید که شما مدتی را به مطالعه نظرات خریداران قبلی میپردازید تا مطمئن باشید که این محصول ارزش خرید دارد .
اما اکنون باید مسبب این شویم تا کاربر حرکتی نیز انجام دهد . یعنی روی لینکی کلیک کرده و یا به سراغ مشاهده محصول دیگری برود و یا نظر و سئوالی را مطرح کند تا پس از توقفی مناسب در سایت ، ری اکشن او نیز ثبت شود .
این کار را میتوان توسط قسمت محصولات مرتبط بخوبی انجام داد . چراکه ممکن است اصلا کاربر سئوالی درمورد محصول نداشته و یا علاقمند به ارسال دیدگاه نیز نباشد . همچنین اگر امکان ارسال نظر فقط برای خریداران میسر باشد پس بازهم امکان ری اکشن گرفتن از کاربر نیست اما قسمت محصولات مرتبط هم برای کاربر سرگرم کننده است و هم میتوان واکنش خوبی توسط آن ثبت کرد .
ویژگی قسمت محصولات مرتبط
همانطور که گفته شد ، این قسمت برای کاربر بیشتر مسبب ایجاد CTA یا همان Call To Action است . برای مثال شما در حال مشاهده همان محصول ” قهوه ساز G2 با ظرفیت 3 کاپ ” هستید . اکنون با توجه به دستهبندی مرتبط ، در انتهای صفحه محصول ” قهوه ساز G2 با ظرفیت 3 کاپ ” شما ممکن است شاهد محصولاتی همچون ” قهوه ساز G2 با ظرفیت 5 کاپ ” و یا ” قهوه ساز مخصوص قهوه ترک با ظرفیت 2 کاپ ” باشید .
پس احتمال بسیار بسیار بیشتری دارد که شما به سراغ مشاهده سایر محصولات نیز بروید لذا اکنون هم میتوانید در داخل سایت از کاربر CTA دریافت کنید و هم اینکه نرخ پرش را کاهش دهید . پس وجود قسمت محصولات مرتبط صرفا جهت نمایش و زیبایی سایت نیست .
تعداد استانداردی برای نمایش محصولات مرتبط وجود ندارد اما معمولا لازم است تا حداقل 4 تا 6 محصول را در بخش محصولات مرتبط نمایش داد و بهتر است طراحی این قسمت به شکل اسلایدر حرکتی از کارتهای محصول انجام شود به این دلیل که انتهای صفحه شما حجم زیادی را برای نمایش محصولات مرتبط اشغال نکرده و در موبایل نیز وجه زیبایی داشته باشد .
حتما توجه داشته باشید که دقیقا عنوان ” محصولات مرتبط ” باید در بالای این قسمت قرار گیرد تا کاربر شما در جریان باشد که این بخش برای نمایش چه محصولاتی است چراکه ممکن است دربرخی وب سایت ها بخشی تحت عنوان محصولات پیشنهادی نیز وجود داشته باشد یا قسمتی تحت عنوان آخرین بازدیدهای شما که البته شلوغ کردن بسیار زیاد صفحه جزئیات محصول کار درستی نیست و نباید تمرکز کاربر را زیاد پراکنده کرد .
البته این مواردی که خدمتتان ارائه شد ، اصلی ترین مواردی هستند که اهمیت بخش محصولات مرتبط را بیان میکند . اگر طراح صفحات وب هستید باید دقت کنید که هنگام طراحی قالب برای سایت های فروشگاهی ، حتما طراحی این قسمت در انتهای صفحه جزئیات محصول انجام شود .
امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت
نقشه راه فرانت
اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید
انتخاب آدرس سایت اگر شما هم به دنبال انتخاب آدرس سایت هستید پس در این مقاله کوتاه ولی مفید همراه ما باشید . نکاتی که در ادامه گفته خواهند شد مطمئنا همه نکات نیستند اما مطمئن باشید که مهم ترین نکات هستند ! از آنجا که هر وب سایت به یک آدرس جهت دسترسی نیاز […]
بک لینک چیست بک لینک چیست و چرا ما به بک لینک نیاز داریم ؟ مطالبی که در این مقاله خواهید خواند : مفهوم بک لینک ؛ لینک داخلی و خارجی نوع لینک ؛ لینک های فالو و نوفالو ( Follow , Nofollow ) ارزش لینک ها ؛ اعبتار دامنه و صفحه روش های ایجاد […]
سلام میتونید از این لینک استفاده کنید : https://seo90.ir/create-wp-random-posts