بخش Vip سئو نود

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو نود هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
آموزش یکبار برای همیشه
بزودی دوره جدید در روی سایت چگونه در سئو شکست بخوریم !

خبرنامه ایمیلی یا خبرنامه پیامکی

مقالات وردپرس

از خبرنامه پیامکی استفاده کنیم یا ایمیلی ؟ کدام خبرنامه برای استفاده جهت اطلاع رسانی به مخاطبین شما می‌تواند اثربخشی مناسبی داشته باشد ؟ در این مقاله همراه ما باشید .

0 8
خبرنامه ایمیلی یا خبرنامه پیامکی

اطلاع رسانی به کاربران و مشتریان سایت شما همیشه یکی از مواردی است که مسبب افزایش فروش خواهد بود . علاوه بر فروش ، خبرنامه درکل یک پل تعاملی عالی بین صاحب بیزنس و مخاطبین هدف است ( دقت کنید که از واژه مخاطبین استفاده کردیم ) .

تعامل همیشه با مشتریان شناخته شده نیست . ممکن است در طی بازه‌های زمانی ، نیاز داشته باشیم تا با مخاطبین جدید نیز تعامل گرفته و از آنها نیز برای استفاده از خدمات سایت یا خرید محصولات ، دعوت کنیم . پس خبرنامه یک ابزار بسیار خوب جهت تعامل با مشتریان و مخاطبین هدف است .

در گذشته معروف‌ترین و شناخته شده‌ ترین حالت خبرنامه ، خبرنامه ایمیلی یا همان Email Newsletter بود که البته اکنون نیز توسط برخی بیزنس‌ها مورد استفاده است . درمورد Email Newsletter روند کار بسیار ساده بود .

Email Newsletter یا خبرنامه ایمیلی

در Email Newsletter مخاطب شما یک فرم بسیار ساده را مشاهده می‌کند که آدرس ایمیل خود را در آن وارد خواهد کرد و پس از آن ، نهایتا یک پیغام دریافت ایمیل و تشکر برای او ارسال خواهد شد .

شما بعنوان مدیر سایت ، آدرس‌های ایمیل را جمع آوری خواهید کرد و در بازه زمانی مدنظر ، به تمامی این آدرس‌های ایمیل ، یا شاید به آدرس‌هایی خاص ، پیام مدنظر خود را ارسال کنید .

خبرنامه ایمیلی یک مزیت مهم دارد و آن هم اینکه رایگان است و شما جهت ارسال پیام به مخاطبین هدف خود ، نیازی به پرداخت هزینه ندارید و صرفا با فشردن یک کلید ،  به تمامی آدر‌س‌های مدنظر ایمیل ارسال خواهد شد .

خبرنامه ایمیلی چیست

اما در مورد عیب اصلی این خبرنامه باید گفت : شما اطلاع ندارید که ایمیل‌های وارد شده ، همگی آدرس‌های معتبر هستند یا خیر ! با توجه به وجود سرویس ایمیل موقت ، و ساخت ایمیل‌های فیک ، درحال حاضر ممکن است بیش از 50% ایمیل‌های وارد شده داخل خبرنامه ، ارزش کاری و بازاریابی نداشته باشد .

همچنین یک عیب دیگر هنگام استفاده از خبرنامه ایمیلی ، اینجاست که در کشور ایران ، کمتر از 30% افراد به صندوق ایمیل خود بصورت مرتب سر می‌زنند و بیشتر افراد ، حتی از آدرس ایمیل خودشان اطلاعی ندارند و حتی با ظهور تلفن‌های هوشنمد و وجود صندوق ایمیل در تلفن همراه ، بازهم مردم ما با ایمیل رابطه چندان خوبی ندارند .

لذا همین دو فاکتور در حال حاضر ، مهم‌ترین دلایل برای عدم نتیجه گیری از خبرنامه ایمیلی است . اما در این بین چاره چیست ؟ مسلما باید به سراغ ابزارهایی رفت که بتوان توسط آن ، اطلاع رسانی درست و اثربخشی را انجام داد . در اینجا با مفهومی بنام خبرنامه پیامکی آشنا خواهیم شد .

خبرنامه پیامکی چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد ؟

باتوجه به بررسی دو عیب بزرگ در خبرنامه ایمیلی ، باید در تلاش باشیم تا بتوانیم این مشکل را از میان برداریم ، امروزه تلفن‌های همراه در دستان تمامی ما در حال استفاده است حتی پدر و مادران ما نیز اکنون توانایی استفاده از تلفن‌های هوشمند را دارند و می‌توانند اخبار و موارد لازم را به راحتی مشاهده کنند .

از این تلفن‌های همراه می‌توان برای بازاریابی هدفمند و البته بسیار اثربخش استفاده کرد . خبرنامه پیامکی در اینجا به کار شما خواهد آمد . شما نیز ممکن است در طول هفته حداقل یکبار ، پیامکی مبنی بر ارائه خدمات دریافت کنید . مثلا جشنواره تخفیف یک هایپرمارکت معروف در شهر خودتان ! اما اکنون برای شما سئوال خواهد بود که تفاوت خبرنامه پیامکی و پیامک تبلیغاتی در چیست ؟

خبرنامه پیامکی چیست

پیامک‌های تبلیغاتی در تعداد بسیار زیادی ارسال می‌شدند و به دلیل اینکه اکثر کاربران از این موارد اذیت شدند ؛ نهایتا سیستم و کدی ارائه شد تا بتوانیم توسط آن ، از طریق دفاتر پیشخوان یا وارد کردن کد USSD ، پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنیم .

اما در خبرنامه پیامکی ، شما از سرویس‌های خاصی پیامک دریافت می‌کنید . این سرویس ها ابتدا توسط سایت‌ها وشرکت‌های ارائه دهنده خدمات احراز هویت خواهند شد و بعد از اعتبار سنجی مخاطبین و حجم کاری بیزنس ، شرکت ارائه کننده خدمات ، تصمیم خواهند گرفت که برای کارفرمای مدنظر ، خبرنامه پیامکی را در قالب ارسال اسمس انبوه انجام دهد یا خیر !

ویژگی پیام‌هایی که توسط خبرنامه پیامکی ارسال می‌شوند اینجاست که شما می‌توانید در همان لحظه ، توسط کدی که در انتهای پیام برای شما قرار داده شده است ، سرویس دریافت پیامک از آن شرکت یا مجموعه را غیرفعال کنید . این در نوع خود یک مزیت بزرگ است .

مزیت اصلی خبرنامه پیامکی

اصلی ترین و بهترین مزیتی که می‌توان برای خبرنامه پیامکی درنظر گرفت ، این است که شما اطمینان دارید این سرویس ، بسیار بیشتر از سرویس ایمیلی اثربخش است چراکه درصد بسیار کمی از شماره‌های تماس که در لیست ارسال پیامک قرار دارند ، ممکن است غیرفعال باشند و بصورت میانگین ، بیش از 80% پیام‌های ارسالی ، به مقصد خواهد رسید . از این جهت باید خاطر جمع باشید .

مزیت دوم این خبرنامه اینجاست که مخاطبین شما ، با درصد بسیار بالایی این پیام‌ها را مشاهده خواهند کرد و احتمال ارائه خدمات شما به بخشی از این کاربران با درصدی مشخص وجود دارد . همین دو فاکتور ، دو عیب بزرگ درمورد خبرنامه ایمیلی را نقض خواهد کرد که البته باعث و بانی اصلی استفاده از خبرنامه پیامکی خواهد بود .

در بازار فعلی ، رقابت تنگاتنگ و همچنین افزایش بیزنس‌های کوچک و بزرگ ، باید مدنظر داشته باشید که شیوه‌های قدیمی تبلیغاتی دیگر پاسخگو نیست و لازم است تا با شیوه درست ، خود و خدمات خود را به مخاطبین نمایش دهید . امروزه شرکت‌هایی معتبر در این زمینه خدمات بسیار باکیفیتی ارائه می‌کنند . لذا بعنوان کارفرما درنظر داشته باشید که در بازه زمانی مشخص و البته درست ، حتما از این خدمات استفاده کنید .

اینکه چگونه یک کمپین خبرنامه را توسط سرویس ایمیلی یا پیامکی اجرا کنیم ، به تنهایی دارای مراحل بسیار زیادی است . مشخص کردن هدف ، مشخص کردن کاربران هدف ، تنظیم متن مناسب ، طراحی فرم صحیح ، انتخاب بازه زمانی مناسب و … همگی نیازمند یک استراتژی کامل و گام به گام جهت حصول هدف مدنظر شما است . در مقالات بعدی سایت ، درمورد برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی پیامکی حتما صحبت خواهیم کرد . امیدواریم این محتوا برای شما مفید باشد . پاینده باشید !

امید قدیمی

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت

نقشه راه فرانت

اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

چگونه در طراحی قالب های وردپرس ، میتوانیم طرح های مجزا و متفاوت برای صفحات برچسب انجام دهیم تا برچسب های خاصی را با دیزاین های متفاوت نمایش دهیم ؟!

0 95

تفاوتی ندارد که سایت شما وردپرسی باشد یا غیر وردپرسی ، میتوانید با چندخط کد ساده ، اسکرول بار پیشفرض سایت خودتان را تغییر دهید ! پس همراه ما باشید در این مقاله !

6 166
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است

آموزش های رایگان بیشتر در آپارات و یوتیوب سئو نود
کانال آپارات سئو نود چنل یوتیوب سئو نود