چرا رتبه نمی گیریم

برخی از دوستانی که خودشان در حال سئو سابت هستند و علاقه دارند تا به این طریق سئو را هم یاد بگیرند ممکن است دچار استپ رتبه شوند و برای مثال مدت زمان زیادی را در صفحه مثلا 5 گوگل متوقف شده باشند و از خود سوال کنند که چرا رتبه نمی گیریم ؟

خب این کار بستگی به دلایل زیادی دارد اما قبل از هرچیز می توانید مهم ترین دلایلی که در ادامه خدمت شما ذکر خواهد شد را بررسی کنید و اگر وجود داشت نسبت به رفع هرکدام اقدام نمائید .

قبل از هرچیزی توصیه می کنیم وب سایت رقبای خودتان را بررسی کنید . شما اگر قصد داشته باشید تا به پای رقبای خود برسید باید حداقل کارهایی که رقبای شما در سئو داخلی کرده اند را به شکل کامل پیاده کنید چرا که داشتن هرگونه کم کاری در سئو داخلی شما را عقب خواهد گذاشت .

البته سابقه دامنه رقبا ، خود نکته مهمی است که برای این مورد کاری نمی توان کرد . برای مثال وب سایتی که 10 سال است در زمینه کاری شما فعالیت دارد به دلیل دشتن سابقه دامنه بالا مسلما در ابتدای کار از شما بسیار بالاتر خواهد بود . اما می توانید به مرور زمان با تولید محتوای مناسب به آنها هم برسید .

قبل از هرچیزی توصیه می کنیم عنوان صفحات خودتان را بررسی کنید 

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه یواست استفاده می کنید در بخش افزونه ، شما بخشی را برای تنظیم عنوان صفحه دارید . اگر قالب شما اصولی برنامه نویسی شده باشد برای هر صفحه از سایت عنوان مجزایی خواهیم داشت . اما وقتی که شما در حال نگازش مطلب یا تولید محتوایی هستید اگر دقت کرده باشید افزونه یواست در قسمت ویرایش اسنیپت ،  ابتدا عنوان مطلب را قرار می دهد و سپس در ادامه عنوان سایت را به آن الحاق می کند . برای مثال اگر عنوان سایت شما ” طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی ” باشد و حالا مطلبی که منتشر نموده اید عنوان مثلا ” چرا رتبه نمی گیریم ” را داشته باشد ، خروجی شما در عنوان به این شکل است : ” چرا رتبه نمی گیریم – طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی ” .

نه تنها برای این صفحه بلکه مثلا برای صفحه تماس با ما هم این عنوان به این شکل است : ” تماس با ما ، طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی ” .

شما در قدم اول سعی کنید تا تمامی صفحات و برگه های سایت را بررسی کید و مشکل عنوان ها را حل کنید . شما باید عناوینی جذاب داشته باشید تا نرخ کلیک شما افزایش یابد که این موضوع داشتن عناوین مناسب خود یک موضوع آموزشی مفصل است . برای صفحاتی مثل تماس با ما ، اگر نتوانستید در ادامه عنوان مناسبی داشته باشید حداقل قسمت عنوان سایت را از ادامه عنوان صفحه پاک کنید و فقط تماس با ما را داشته باشید . این مورد به تنهایی تاثیر بسیار زیادی در بهتر ایندکس شدن صفحات شما خواهد داشت .

سرعت سایت

پس از بررسی عنوان ها مورد بعدی سرعت سایت شماست . سرعت همواره یکی از فاکتور های بسیار مهم هم برای موتور های جستجو و هم برای کاربران است .  مدت زمانی که کاربران صبر می کنند تا محتوای سایت شما را ببینند میانگین بین 3 تا 6 ثانیه است و نهایتا یکبار فرصت بروز رسانی صفحه را خواهید داشت . از این جهت باید بسیار روی سرعت سایت تمرکز داشته باشید .

مواردی که سرعت سایت را کم می کنند در قدم اول می تواند لود شدن و اجرا شدن کتابخانه های Js در هدر سایت باشد که سرعت لود سایت را بسیار کند خواهد نمود .

مدیریت نادرست این کتابخانه ها هم از دلایل دیگر است . شما اگر به اصول برنامه نویسی قالب های وردپرسی آشنا باشید می توانید لود شدن و اجرا شدن کتابخانه های Css و Js را مدیریت کنید . برای مثال شما از تعداد کتابخانه های جی کوئری استفاده می کنید که فقط در یک صفحه خاصی کاربرد دارد . پس نیازی نیست تا در همه صفحات این کتابخانه ها لود شوند و فقط کافیست با دستورات کنترلی ، کاری کرد تا کتابخانه مد نظر فقط در همان صفحه ای که به آن نیاز است به صفحه اضافه شود . برخی افراد متاسفانه موضوع سرعت را جدی نمی گیرند در حالی که کار روی بهبود سرعت سایت بسیار روی رتبه ما تاثیر خواهد داشت .

استفاده از تصاویر با حجم و البته اندازه مناسب هم یکی از موارد بسیار شایع در بهبود سرعت سایت است . برای بررسی فاکتور های سرعت سایت خود ، از وب سایت GTmetrix استفاده کنید . !

بعد از این موارد مهم ترین موضوعی که باید بررسی کنید محتوای شماست .

همواره محتوا پادشاه است و خواهد بود . رقبای شما با فاکتور های زیادی در صدر هستند که یکی از این فاکتور ها بدون شک محتوای مخاطب محور است . فرض کنید شما برای یک قطعه رایانه قصد دارید تا بهینه سازی انجام دهید و مثلا در کلمه ” خرید Cpu intel i3 ” در ردیف های اول باشید . کاربر برای خرید این Cpu به چه چیزهایی نیاز دارد ؟

مسلما در مورد اول دنبال قیمت است . مورد دوم سازگاری این سی پی یو با برد رایانه هایی که امکان اجرا روی آن را دارد . این Cpu آیا خوب است یا نه ؟ کاربرانی که قبلا از آن استفاده کرده اند آیا راضی بودند یا خیر ؟ آیا این قطعه ، هم اکنون هم تولید می شود یا باید دست دوم آن را خرید ؟ معایب و مزایای آن چیست ؟

حتی می توان یک ویدئو بسیار خوب از مراحل نصب قطعه روی برد و راه اندازی آن و مشکلات احتمالی پس از نصب این قطعه در این محتوا آورد که بسیار بسیار تاثیر مثبتی دارد به این علت که اولا شما از ویدئو استفاده می کنید و دوما این ویدئو شما بسیار جذاب و در مسیر مثبت راهنمایی کاربر تهیه شده است . تصاویر مختلف ، توضیحات کافی به حدی که کاربر هنگام ورود به سایت شما از هر منبع دیگری بی نیاز باشد کلید موفقیت شما درمحتوا خواهد بود . پس حتما و حتما سعی کنید تا محتوای جامع و البته مخاطب محور تهیه کنید و محتوای خود را صرفا برای موتور جستحو تهیه کنید . هفته ای یک محتوای فوق العاده بهتر از روزی ده محتوای الکی است .

بهبود این سه فاکتور ، صدرصد مهم ترین عوامل در تغییر استپ جایگاه شما در موتور های جستو خواهند بود . البته برای ادامه کار و موارد بیشتر هم می توانید از وب سایت های با کیفیت لینک بگیرید که البته مقوله لینک سازی به دلیل حساسیت بالا همیشه در انتهای کار توصیه می شود . برای کسب اطلاعات بهتر در رابطه با موضوع بک لینک پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید که بسیار به شما کمک خواهدکرد .

مقاله پیشنهادی : بک لینک چیست و چگونه از آن استفاده کنیم ؟

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد و بتوانید به کمک این روش ها از استپ جایگاه و رتبه خارج شوید و هر روز بهتر از قبل شوید . با تشکر سئو 90