اولین رپورتاژ خود را چگونه ایجاد کنیم؟
مقالات سئوبرای ایجاد اولین رپورتاژ جهت لینکسازی خارجی ، چه موارد و نکاتی را باید مدنظر داشته باشیم تا نتیجه بسیار مناسبی حاصل شود ؟ اولین رپورتاژها چگونه باید ایجاد شوند ؟ چه مواردی نباید در رپورتاژ اول درج شود ؟؟؟

یکی دیگر از مقالات مهم که میتوان درمورد بحث لینکسازی و رپورتاژ درمورد آن صحبت کرد ، ایجاد اولین رپرتاژ برای سایت است . همواره بحث لینکسازی یکی از حیاتیترین قسمتهایی است که باید در حین بهینه سازی سایت بصورتی مهندس شده و با استراتژی درست آن را پیش برد . توجه داشته باشید که روشهای بسیاری برای ایجاد رپورتاژ وجود دارد و قبل از این مقاله ، در چندین محتوای قبلی سایت ، درمورد رپورتاژ صحبت شده است .
اما همواره اصولی وجود دارد که میتوان با تکیه بر آنها ، نتیجه بهتری حاصل کرد . زمانی که شما قصد دارید تا اولین رپورتاژ خود را ایجاد کنید ، لازم است تا حدالامکان از ایجاد رپورتاژ بروی کلمات کلیدی و هدف دوری کنید . اما باید روی کدام کلمات تمرکز کرد ؟ در این محتو اینگونه درنظر گرفته شده است که شما تاکنون رپورتاژ و لینک آنچنانی برای سایت خودتان ایجاد نکردهاید و درحقیقت قصد دارید تا اولین قدمها را برای سئو سایت خودتان با ایجاد رپورتاژ بردارید . سایتهایی که قبلا انواع مختلف لینکسازی را انجام دادهاند ، داستانی متفاوت دارند .
اولین قدم ، معرفی اسم شماست
همانطور که اگر شما در محلی مستقر شوید ، مدتی زمان لازم است تا اسم و رسم خودتان را پیدا کنید و بقیه همسایگان و کسبه شما را تایید و تعریف کنند ، دقیقا درمورد سایت نیز صادق است . وب سایت شما لازم است تا مدتی فعالیت کند ، پس از فعالیت باید درمورد سایت شما در سطح اینترنت صحبت شود . اما این صحبت اگر بصورت طبیعی انجام شود خصوصا در کشور ما ، زمان زیادی را نیاز دارد لذا باید بصورتی مهندسی شده ، دست به دامان لینکسازی خارجی و رپورتاژ شد .
شاید اکنون با خودتان اینگونه تصور کردید که برای ایجاد اولین رپورتاژ باید روی اسم سایت یا به عبارتی نام برند تمرکز کرد و باید گفت که کاملا درست فکر کردهاید . شما باید در ابتدا ، اسم و رسمی از نام خودتان را در سطح وب ایجاد کنید تا بتوان قدمهای یعدی را محکم برداشت . قدمهای بعدی در رابطه با ایجاد لینک برای کلمات کلیدی هدف و صفحات مربوط به آنها است .
اگر محتوای مربوط به ” بهترین سایتها برای ایجاد رپورتاژ چه سایتهایی هستند ؟ ” را مطالعه کرده باشید در رابطه با گروه خونی سایتها صحبت شده است و اینکه چه سایتهایی را باید برای ایجاد لینک انتخاب کنید و براساس محتوای سایت خودتان عمل کنید . در اینجا قدم اول و انتخاب اول شما عموما سایتهای خبری هستند که ریسک بسیار کمتری دارند و نتیجه بهتری حاصل خواهد شد .
چگونه برای برند خود محتوای رپورتاژ تولید کنیم ؟
اول از هرچیز باید اطلاع داشته باشید که اگر اولین رپورتاژ خود را برای معرف برند و اسم برند خودتان ایجاد میکنید ، باید در قالب یک محتوای روزنامهای معرفی این کار را انجام دهید . برای مثال قصد داریم تا آکادمی آموزشی سئو نود را معرفی کنیم ، پس میتوان عنوان محتوا را اینگونه نوشت ” آکادمی آموزش سئو نود چگونه در یکسال معروف شد ؟ ” یا برای مثال “رازهای جذب 20.000 دانشجو در یکسال با آکادمی آموزشی سئو نود ” ، هدف در این مقالات و امثال این مقالات این است که اولا محتوایی جذاب مثل رازهای جذب و … را با ترکیب اسم برند یک مجموعه ایجاد کرده و سپس اینگونه نشان دهیم که اگر علاقمند هستید تا در رابطه با این آکادمی آموزشی سئو نود اطلاعات بیشتری کسب کنید ، میتوانید از طریق لینک زیر ( سئو نود ) محتوای بیشتر را خودتان مطالعه کنید .
در این محتوا مسلما چندین بار اسم سئو نود تکرار خواهد شد و نهایتا عین کلمه کلیدی ما که نام برند است یعنی سئو نود ، به صفحه اصلی سایت لینک خواهد شد . به این ترتیب شما یک محتوای هوشمندانه و تبلیغی صحیح دارید که کاملا در قالب معرفی بوده و نهایتا یک لینک صحیح بدون هرگونه کلمه کلیدی دیگر ، به برند شما اشاره دارد .
دقت داشته باشید که محتوای رپورتاژ بیش از اندازه تعریفی و تمجیدی نباشد ، شما تصور کنید که اطلاعات کمی از برند خودتان دارید و اکنون تصمیمی دارید آن را به دیگران معرفی کنید . شاید در این بین نقاط ضعف نیز مطرح شود برای مثال آکادمی آموزش سئو نود تنها با 3 نفر پرسنل فعال توانسته است تا این میزان موفقیت را کسب کند ، شاید این نوعی موفقیت باشد اما از نظر نیروی کاری و پرسنل کمی احساس ضعف وجود دارد .
بهترین حالت برای نوشتن محتوا جهت سئو کردن نام برند و به عبارتی اولین رپورتاژ ، این است که لینک خودتان را به شکلی که گفته شده تنها یکبار در انتهای مقاله خودتان قرار دهید .
ایجاد رپورتاژ بدون لینک
در حالتی دیگر ، زمانی که تصمیم داریم اسم برند خود را در سطح نت معرفی کرده و آن را به نوعی برای خزندههای موتورهای جستجو در بخشهای مختلف نمایش دهیم ، بصورتی انجام خواهد شد که شما یک محتوای معرفی دررابطه با سایت و خدمات خودتان ارائه نموده و بدون اینکه از آن محتوا لینکی داشته باشید ، آن را صرفا در یک سایت منتشر کنید . به عبارتی همین که در یک سایت صرفا درمورد اسم برند شما صحبت شده است ، برای شما کفایت خواهد کرد .
معمولا تصور اینگونه است که چنین رپورتاژهایی تاثیر ندارند اما باید اطلاع داشته باشید که همانند ایجاد اسم و رسم در بازار بین کسبه ، سایت شما نیز با معرفی شدن در بخشهای مختلف اینترنت ، مسبب این خواهد شد که اعتبار دامنه شما نیز افزایش پیدا کند . این کار در درجه اول بسیار امن است و هم ریسک ندارد به این دلیل که اگر شما در سایر حالات ایجاد رپورتاژ بصورت لینک ، دچار پنالتی شوید ، در حالت ایجاد لینک بصورت اسم برند و همچنین رپورتاژ بدون لینک ، پنالتی وجود نخواهد داشت .
شاید در دوره رایگان نابغه سئو نیز شنیده باشید که بارها اشاره کردیم که ایجاد رپورتاژ بصورت اسم برند حتی اگر بارها نیز انجام شود ، مسبب پنالتی نیست چراکه اگر اسم برند شما صحیح باشد ، کسی جز شما صاحب این برند نیست پس کسی جز شما صاحب آن رتبه نیز نیست و پنالتی معنی ندارد .
انتخاب اصولی اسم برند
متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که برخی وب سایتها ، هنوز هم که هنوز است اسم برند درستی ندارند . اسم برند باید همواره یونیک باشد . برای مثال سئو نود ، دیجی کالا ، کالیما و … این عنوان علاوه بر برندسازی ، در تمامی بخشهای بهینه سازی و بازاریابی شما نیز تاثیر دارد . برای مثال اگر حوزه کاری شما آموزش طراحی سایت است ، باید یک اسم برند داشته باشید ، برای مثال سون لرن ، سئو نود و … اینکه اسم سایت خودتان را ” آموزش طراحی سایت ” قرار دهید ، مشکلات زیادی را در بهینه سازی سایت شما از همان ابتدا تا انتهای انتها ایجاد خواهد کرد .
ممکن است شما چندین سال باشد که در حال بهینه سازی سایت خودتان باشید و اسم برند ندارید و صفحه اصلی سایت خودتان را یا روی کلمه خاصی سئو نکردهاید و یا روی کلمه کلیدی عمومی سئو کردهاید . برای اینکه اینگونه مشکلات گریبان گیر یک سئو اصولی و همچنین هزینههای آتی شما نباشد ، بهتر است با یک کارشناس و متخصص سئو صحبت کنید تا بتوانید از ایجاد هرگونه ناهماهنگی در پروژه خودتان جلوگیری کنید .
آیا همیشه اولین رپورتاژ با نام برند است ؟
نمیتوان گفت همیشه اما در بیش از 95% موارد ، اولین رپورتاژهایی که برای ایجاد اعتبار در سایت و شناسایی آن در فضای کاری ایجاد میشوند نام برند هستند و در 5% مابقی ، احتمال دارد طبق سابقه سایت یا لینکهای قبلی که به اشتباه یا حتی بصورت صحیح ایجاد شده است ، اولین رپورتاژها با کلمات کلیدی و سایر کلمات باشند .
بله همینطوره ممنون از نظر شما