هشتگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم ؟
مقالات سئوهشتگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم ؟ اگر به واقعیت امر نگاه کنیم برای اولین بار در توئیتر استفاده شده و توسط توئیتر نیز به شکل رسمی آغاز به کار نموده است . کاربران برای اینکه کلمات کلیدی و محتوای مقصد را در جستجوها سریعتر و داخل دستهبندی منظمی پیدا کنند ، […]
هشتگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم ؟ اگر به واقعیت امر نگاه کنیم برای اولین بار در توئیتر استفاده شده و توسط توئیتر نیز به شکل رسمی آغاز به کار نموده است . کاربران برای اینکه کلمات کلیدی و محتوای مقصد را در جستجوها سریعتر و داخل دستهبندی منظمی پیدا کنند ، در ابتدای کلمات هدف علامت # قرار میدادند که طبق الگوریتم کدنویسی ، هرمحتوا در # های مربوط به خود دستهبندی شده و منظم شد . در حقیقت برچسب را همانند یک دسته بندی درنظر بگیرید که همه محتوای شما را نظم خواهد داد . بعدها خود توئیتر متوجه این موضوع شد و این کلمات را به شکلی تغییر داد تا بتوانند بصورت لینک باشند و کاربران هنگام کلیک روی این لینکها یا همان نام هر برچسب ، وارد صفحه مشخصی میشدند که تمامی مطالب مربوط به آن هشتگ در آن صفحه وجود داشت و منظم نمایش داده میشد .
مشابه همین کار ، در واقع همان پروسهای است که شما برای برچسب گذاری مطالب در وردپرس انجام میدهید و کاربران با ورود به صفحه مربوط به یک برچسب ، تمامی مطالبی که به آن برچسب مرتبط هستند را مشاهده میکنند . متاسفانه درحال حاضر هشتگهایی که در شبکههای اجتماعی مثل توئیتر و اینستاگرام استفاده شده ، با برچسبهایی که داخل سایت معرفی شدند ، تداخل پیدا کردند و درنتیجه بعدها از این هشتگها استفاده مناسبی به عمل نیامد و موضوعات باربط یا بیربط ، به شکل مداوم به هشتگها نسبت داده شد . با این وجود هنوز هشتگها در شبکههای اجتماعی استفاده بسیار زیادی دارند ، اما درمورد سایت ، داستان هشتگ متفاوت است !!
یکی از شبکههای اجتماعی که استفاده از # در آن بسیار تاثیرگذار است شبکه اجتماعی اینستاگرام است . این موضوع بسیار واضح است و در صفحه اینستاگرام بدون هیچگونه فعالیت مربوط به اخذ فالور و … تنها با ارائه محتوای مناسب و # گذاری مناسب میتوانید به شکل طبیعی فالورهای مرتبط با پیج دریافت کنید ( البته که فعالیت در اینستاگرام اصول خاص خود را داشته و مستلزم آموزشهای بسیاری است و در اینجا مقصود بیان اهمیت برچسب گذاری است ) .
در این محتوا ، هدف این است که خدمتتان توضیح دهیم داستان برچسب گذاری در داخل سایت ، با هشتگ گذاری در اینستاگرام چه شباهت و چه تفاوتهایی دارد پس با دقت محتوای این بخش را دنبال کنید .
چگونه در اینستاگرام # میسازیم ؟
ساخت هشتگ در اینستاگرام دارای چند فن است ! با دانستن این فنون می توانید به راحتی برای محتوای خود هشتگ های مناسب تنظیم کنید . برای مثال اکثر مطالب وب سایت ما در مورد آموزش و سئو هستند به همین جهت ما باید # هایی متناسب با موضوعات خود قرار دهیم .
زمانی که ما در اینستاگرام علامت # را درج میکنیم و چند حرف از کلمه مورد نظر را وارد می کنیم ، اینستاگرام برای ما پیشنهاد هایی را ارائه می کند تا بتوانیم هشتگ های بهتری انتخاب کنیم .
یکی از روش های انتخاب برچسب مناسب می تواند این روش باشد . اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که هنگام انتخاب برچسب حتما به تعداد پست هایی که این برچسب دارد هم توجه کنید .
نکته مهم این است که همیشه محتوای خود را با برچسب های تعداد بالا منتشر نکنید . شما باید متناسب عمل کنید و از هشتگ هایی که تعداد پست کمتری هم دارند استفاده کنید و در هر دو این حالت ها شانس شما برای دیده شدن بیشتر است .
مورد دوم استفاده از پیج های موفق در اینستاگرام است . شما می تواید به راحتی با ورود به پیج های اینستاگرام و بررسی پست های رقبا ، برچسب هایی که برای مطالبشان درج می کنند را بررسی کنید و سپس با بررسی مناسب این # ها ، برای پست های خود از آنها استفاده کنید .
مورد بعدی استفاده از مشاورین و سئو کاران پیج است که در این زمینه فعالیت خوبی دارند و می توانند شما را راهنمایی کنند .
البته توجه داشته باشید که # گذاری مناسب ، در اینستاگرام کلید موفقیت شما در جذب فالور واقعی و همچنین افزایش اعتبار سایت است .
مراقب # های نامناسب باشید !
همانند موتور های جستجو که وب سایت ها را جریمه می کنند شما باید مراقب الگوریتم های اینستاگرام هم باشید . شما باید حتما هشتگ های خود را متناسب با محتوای خود تنظیم کنید . داشتن برچسب های نامناسب اولا باعث فرار کاربران می شود دوما تاثیر مثبتی در افزایش اعتبار پیج شما نخواهد داشت .
مورد دوم استفاده از هشتگ های فارسی است . اگر پیج شما برای خارج از کشور فعالیتی ندارد ، از # های فارسی استفاده کنید . جستجوی کاربران در اینستاگرام براساس زبان فارسی است ، اگر هم الزام می بینید تا از برچسب های انگلیسی هم استفاده کنید ، در انتها # های خود یک یا نهایتا دو برچسب لاتین هم قرار دهید .
نکته بعدی اینکه تعداد # ها را هم کنترل کنید .
داشتن # های زیاد به این معنی نیست که شما محتوای خیلی پربار و البته مهمی دارید . رعایت اعتدال در این امر کلید موفقیت شما خواهد بود .
یکی دیگر از موارد مهم تعداد سیلاب در # ها می باشد . معمولا هشتگ هایی که دارای یک سیلاب هستند مثل : آموزش ، سئو ، گرافیک و … رقابت بالاتری دارند ، به همین ترتیب با افزایش تعداد سیلاب اهمیت هشتگ کم می شود اما نمی توان گفت همیشه همینطور است . اما موضوعی که روشن است این است که رقابت در # های یک سیلابی بسیار زیاد است و باید سعی کرد تا جزء پست های برتر در این # ها شد .
نکته نهایی برای موفقیت در اینستاگرام اینکه سعی کنید در بازه زمانی مشخص تولید محتوا کنید و البته که تولید محتوای شما با کیفیت و همچنین مخاطب محور باشد و بیننده پست شما بتواند از آن مطلب خوبی را دریافت کند .
برای مطالعه مقالات بیشتر ، مطالب سئو را دنبال کنید . موفق و پیروز باشید ، گروه آموزشی سئو 90
امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت
نقشه راه فرانت
اگر قصد دارید تا یک طراح ماهر باشید ، ما درست ترین مسیر را برای شما فراهم کردیم و فقط کافیست همراه ما باشید
کامنت مارکتینگ و سئو کامنت مارکتینگ و سئو باهم ارتباط نزدیکی دارند . برخی از وب سایت ها حتی بخش نظرات در سایت خود ندارند و کاربران را در بهبود وب سایت خود شرکت نمی دهند . کاربران همواره هدف اصلی ما هستند و بدون کاربران وب سایت معنی ندارد ، کارکردن روی آن هم […]
چگونه سرعت سایت خود را در بهترین حالت تنظیم کنیم ؟ بررسی فاکتورهای FCP و LCP و CLS در پارامترهای جدید سئو ، بررسی تاثیر وب سرور در سرعت سایت و ...
موضوع هشتگ گذاری در مورد شبکه های اجتماعی و وب سایت کاملا متفاوت هست و شما مستقیما با برچسب گذاری مطالب قادر به کسب رتبه نیستید