هشتگ

هشتگ چیست . چگونه باید از آن استفاده کنیم ؟ اگر به واقعیت امر نگاه کنیم هشتگ برای اولین بار در توئیتر استفاده شده و توسط توئیتر هم به شکل رسمی آغاز به کار نموده است . کاربران برای اینکه کلمات کلیدی و محتوای مقصد را بتوانند در جستجو ها سریع تر پیدا کنند ، در ابتدای کلمات هدف علامت # قرار می دادند . بعد ها خود توئیتر متوجه این موضوع شد و این کلمات را به شکلی تغییر داد تا بتوانند لینک باشند و کاربران هنگام کلیک روی این لینک ها وارد صفحه ای می شدند که تمامی مطالب مربوط به آن هشتگ در آن صفحه وجود داشت .

در واقع همان کاری که شما برای برچسب گذاری مطالب در وردپرس انجام می دهید و کاربران با ورود به یک برچسب تمامی مطالبی که به آن برچسب مرتبط هستند را مشاهده می کنند .

اما بعد ها از این هشتگ ها استفاده های مناسبی به عمل نیامد و موضوعات با ربط یا بی ربط همینطور به هشتگ ها نسبت داده می شد . اما با این وجود هنوز هم هشتگ ها استفاده خیلی زیادی دارند .

یکی از شبکه های اجتماعی که استفاده از # در آن بسیار تاثیر گذار است شبکه اجتماعی اینستاگرام است . این موضوع بسیار واضح است و خود ما در صفحه اینستاگرام سایت سئو 90 بدون هیچگونه فعالیت مربوط به اخذ فالور و … تنها با ارائه محتوای مناسب و # گذاری مناسب توانستیم به شکل طبیعی فالور های مرتبط با پیج دریافت کنیم .

مقاله پبشنهادی : سئو در شبکه های اجتماعی

چگونه در اینستاگرام # بسازیم ؟

ساخت هشتگ در اینستاگرام دارای چند فن است ! با دانستن این فنون می توانید به راحتی برای محتوای خود هشتگ های مناسب تنظیم کنید . برای مثال اکثر مطالب وب سایت ما در مورد آموزش و سئو هستند به همین جهت ما باید # هایی متناسب با موضوعات خود قرار دهیم .

زمانی که ما در اینستاگرام علامت # را درج میکنیم و چند حرف از کلمه مورد نظر را وارد می کنیم ، اینستاگرام برای ما پیشنهاد هایی را ارائه می کند تا بتوانیم هشتگ های بهتری انتخاب کنیم .

یکی از روش های انتخاب برچسب مناسب می تواند این روش باشد . اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که هنگام انتخاب برچسب حتما به تعداد پست هایی که این برچسب دارد هم توجه کنید .

نکته مهم این است که همیشه محتوای خود را با برچسب های تعداد بالا منتشر نکنید . شما باید متناسب عمل کنید و از هشتگ هایی که تعداد پست کمتری هم دارند استفاده کنید و در هر دو این حالت ها شانس شما برای دیده شدن بیشتر است .

مورد دوم استفاده از پیج های موفق در اینستاگرام است . شما می تواید به راحتی با ورود به پیج های اینستاگرام و بررسی پست های رقبا ، برچسب هایی که برای مطالبشان درج می کنند را بررسی کنید و سپس با بررسی مناسب این # ها ، برای پست های خود از آنها استفاده کنید .

مورد بعدی استفاده از مشاورین و سئو کاران پیج است که در این زمینه فعالیت خوبی دارند و می توانند شما را راهنمایی کنند .

البته توجه داشته باشید که # گذاری مناسب ، در اینستاگرام کلید موفقیت شما در جذب فالور واقعی و همچنین افزایش اعتبار سایت است .

مراقب # های نامناسب باشید !

همانند موتور های جستجو که وب سایت ها را جریمه می کنند شما باید مراقب الگوریتم های اینستاگرام هم باشید . شما باید حتما هشتگ های خود را متناسب با محتوای خود تنظیم کنید . داشتن برچسب های نامناسب اولا باعث فرار کاربران می شود دوما تاثیر مثبتی در افزایش اعتبار پیج شما نخواهد داشت .

مورد دوم استفاده از هشتگ های فارسی است . اگر پیج شما برای خارج از کشور فعالیتی ندارد ، از # های فارسی استفاده کنید . جستجوی کاربران در اینستاگرام براساس زبان فارسی است ، اگر هم الزام می بینید تا از برچسب های انگلیسی هم استفاده کنید ، در انتها # های خود یک یا نهایتا دو برچسب لاتین هم قرار دهید .

نکته بعدی اینکه تعداد # ها را هم کنترل کنید .

داشتن # های زیاد به این معنی نیست که شما محتوای خیلی پربار و البته مهمی دارید . رعایت اعتدال در این امر کلید موفقیت شما خواهد بود .

یکی دیگر از موارد مهم تعداد سیلاب در # ها می باشد . معمولا هشتگ هایی که دارای یک سیلاب هستند مثل : آموزش ، سئو ، گرافیک و … رقابت بالاتری دارند ، به همین ترتیب با افزایش تعداد سیلاب اهمیت هشتگ کم می شود اما نمی توان گفت همیشه همینطور است . اما موضوعی که روشن است این است که رقابت در # های یک سیلابی بسیار زیاد است و باید سعی کرد تا جزء پست های برتر در این # ها شد .

نکته نهایی برای موفقیت در اینستاگرام اینکه سعی کنید در بازه زمانی مشخص تولید محتوا کنید و البته که تولید محتوای شما با کیفیت و همچنین مخاطب محور باشد و بیننده پست شما بتواند از آن مطلب خوبی را دریافت کند .

برای مطالعه مقالات بیشتر ، مطالب سئو را دنبال کنید . موفق و پیروز باشید ، گروه آموزشی سئو 90