سئو ( SEO )

نام ما سئو 90 است . تا قدم آخر سئو در کنار شما هستیم . اگر توانستید ما را در صفحه اول پیدا کنید حتما خودتان را هم پیدا خواهید کرد . جهت مشاوره سئو با ما در ارتباط باشید

اگر برای بهینه سازی وب سایت خود تلاش می کنید و قصد دارید تا در بین رقبای خود در زمینه کاری خود قد علم کنید ، ما در خدمت شما هستیم . سئو 90 ، یکی از مجموعه های بسیار با تجربه در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت تا صفحه اول گوگل است .

چرا سئو ؟

سئو در حال حاضر اصلی ترین موضوع در دنیای وب است . ممکن است در گذشته صرفا داشتن یک وب سایت ما را موفق می کرد و یا اینکه دغدغه اصلی ما فقط داشتن یک سایت بود ، ولی در حال حاضر اینگونه نیست . در گذشته تعداد وب سایت ها بسیار کم بودند و توسعه فناوری و اینترنت به این اندازه نبود تا مردم به دنبال پاسخ سوالات خود در دنیای اینترنت بگردند . خرید محصولات یا سفارشات ، پیگیری کارها ، ثبت نام های اینترنتی و … به این اندازه نبودند و همه کارها حتی انتخاب واحد دانشگاه ها ، نتایج کنکور  و … همگی به شکل دستی انجام می شد و مراجعه حضوری حتما نیاز بود .

مشخص است که در این شرایط وجود یک وب سایت به ما خیلی کمک می کرد . حتی اگر سرعت اینترنت هم به این میزان نبود باز هم افراد ، بیشتر تمایل داشتند تا در منزل بنشینند و از پشت سیستم خود وارد سایت شده و کارهای خود را انجام دهند . همین راحت طلبی باعث شد تا دنیای فناوری در کشور ما به شکل قابل ملاحضه ای تغییر کند و به شکلی که هم اکنون است تبدیل شود .از این جهت بدنه اصلی اینترنت که همان وب سایت ها هستند زمینه توسعه خوبی پیدا کردند . درواقع دنیای اینترنت بدون وب سایت ها بدرد نخواهد خورد و این وب سایت ها هستند که رابط کاربران برای تعامل هستند . شما با درخواست دادن آدرس یک وب سایت وارد آن می شوید و از امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد استفاده می کنید .

با توجه به نکات گفته شده وب سایت ها توانستند تا زمینه توسعه خوبی پیدا کنند و کم کم رشد کنند . از این جهت کارفرمایان توانستند تا کسب و کار خود را روی وب سایت ها اجرا کنند . زمینه های اولیه رواج استفاده از وب سایت ها زمانی اتفاق افتاد که فروشگاه های اینترنتی در کشور ما رواج یافتند و مردم با روش های خرید آنلاین آشنا شدند . همین موضوع باعث شد تا جرقه ای در دنیای اینترنت ایجاد شود تا علاوه بر یک فروشگاه ، سایر کسب و کارها هم می توانند روی بستر وب سایت فعالیت کنند  .

برای مثال می توان خدمات سفارش بیمه را بر روی یک وب سایت پیاده کرد یا می توان کاربران را برای نوبت گیری پزشکی از طریق وب سایت مدیریت کرد . خب تا اینجا که بحث ما در رابطه با توسعه وب سایت ها بود اما سئو کجای این موضوع قرار دارد ؟

سئو چیست

توسعه وب سایت ها باعث شد تا تعداد آنها بسیار زیاد شود به همین خاطر وب سایت ها باید کاری می کردند تا در بین دیگران بهتر دیده شوند . برای این کار نیاز بود کارهایی روی سایت انجام شود تا بتوان بین ده ها و یا صدها سایت در ردیف های اول دیده شد و مخاطب بیشتری جذب کرد

وقتی شما کلمه سئو یا سئو کار را در موتور جستجوی فرض مثال گوگل جستجو می کنید ، به تعداد 10 سایت در صفحه اول برای شما نشان داده می شود ، و بقیه وب سایت ها هم به همین ترتیب در ردیف های ده تایی در صفحات بعدی (2 و 3 و … ) نمایش داده میشوند . تلاش ما در سئو و بهینه سازی این است که وقتی کاربر کلمه سئو کار را جستجو می کند ما جزو 10 وب سایت صفحه اول در نتایج باشیم و بهتر از آن ، بتوانیم جز چند وب سایت ردیف اول باشیم . این تمام تلاش ما در سئو است .

اما این کار چگونه عملی خواهد شد ؟

سئو و بهینه سازی چیست ؟

سئو و بهینه سازی سایت کلمه ای است که امروزه بسیار می شنویم اما موضوع اینجاست که سئو چیست و چرا ما به سئو نیاز داریم ؟ بیایید یکبار دیگر مختصر مرور کنیم تا بتوانیم با قاطعیت این موضوع را درک کنیم !
سئو و بهینه سازی سایت امروزه موضوع اصلی است و طراحی سایت موضوع بعد از سئو است . شاید بپرسید چگونه ؟ تا چندین سال قبل طراحی سایت بسیار مهم بود و اکثر وب سایت هایی که در سطح وب راه اندازی می شدند می توانستند با کمی کار های ابتدایی روی سایت و کمی تلاش وب سایت های خود را به پله های بالاتر در موتور های جستجو آورند و کاربران یشتری را جذب خود کنند . علت این امر هم مشحص بود و آن هم این بود که تعداد وب سایت های سطح اینترنت بسیار کم بود و مردم عمدتا از وب سایتهای مشخصی استفاده می کردند .

اما در چند سال اخیر با توسعه فناوری آی تی در کشورمان ، و ظهور استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی ، مشاغلی هم که در این زمینه فعالیت نداشتند علاقمند شدند تا خود را در بستر اینترنت معرفی کنند . از همین جهت به یکباره تعداد وب سایت ها شروع به افزایش کرد . از این جهت برای مثال در زمینه فروشگاه های اینترنتی تعداد وب سایت ها بسیار زیاد شدند و مسلما هر وب سایت باید متقابلا تلاش میکرد تا مخاطبان بیشتری به خود جذب کند اما این جذب مخاطب باید چگونه می بود ؟ تبلیغات ، آگهی و .. ؟؟؟ آیا روش هایی که در گذشته برای تبلیغات استفاده می شدند ، هم اکنون نیز به همان اندازه بازدهی دارند و در بستر اینترنت هم جوابگو هستند یا نه ؟
اگر از لحاظ تبلیغات در بستر اینترنت و تبلیغات در فضای حقیقی بخواهیم تا مقایسه ای انجام دهیم ، تبلیغات در بستر اینترنت با روش های تقریبا خوبی صورت می گیرد که این روش ها نیاز به داشتن کمی تخصص در حوزه طراحی و برنامه نویسی و البته نگارش هم هستند . تمامی این فاکتور ها در کنار هم جمع می شوند و بستری را فراهم می کنند تا سایت بتواند در آن رشد کند .
اما خب سایت چرا رشد می کند و به چه درد ما خواهد خورد ؟ رشد سایت برابر است با تبلیغ مستقیم آن توسط ما و تبلیغ غیرمستقیم توسط کاربر .

وقتی وب سایت ما در کلمه سئوکار بهینه می شود ، کاربرانی که در اینترنت به دنبال سئو کار هستند وب سایت ما را در ردیف های اول جستجو می بینند و آن را باز خواهند کرد . زمانی که او روی سایت ما کلیک می کند و وارد آن می شود درواقع ما را محبوب می کند به این دلیل که موتور جستجو در نتایج جستجوی کلمه سئو کار ما را به کاربران نشان داد و کاربر هم روی وب سایت ما کلیک کرد و از محتوای آن استفاده کرد . به همین خاطر ما در حال تبلیغ طبیعی از طرف خود هستیم . کاربر هم در حال کمک کردن به ماست . اما این بخش دوم موضوع است و زمانی می تواند اتفاق بیفتد که ما در ردیف اول باشیم . پس قدم اول رساندن خود ما به ردیف های اول است .
سئو تا صفحه اول گوگل

برای رسیدن به این هدف مجموعه کارهایی انجام می شود که به همه آنها در کنار هم سئو گفته می شود .

سئو دارای 2 بخش اصلی است » 1.سئو داخلی 2. سئو خارجی

ما در رابطه با هریک توضیح مختصری خواهیم داد اما اگر می خواهید در رابطه با هریک اطلاعات کافی کسب کنید می توانید مقالات سئو داخلی و سئو خارجی را که به شکل کامل توضیح داده شده اند را مطالعه کنید :

مقالات پیشنهادی : بهینه سازی داخلی چیست ؟

سئو داخلی

سئو در مرحله اول در سئو داخلی خلاصه می شود . وب سایت شما برای اینکه سئو شود لازم است تا ابتدا از داخل تنظیم شود و کارهایی که برای بهبود وضعیت داخلی سایت نیاز است انجام شود . یک سئوکار خوب زمانی که سایت شما را تحویل میگیرد حتما باید از بخش داخل سایت شروع کند و سئو داخلی را بهبود ببخشد .

سئو داخلی شامل چندین مرحله است که سئوکار شما به ترتیب آنها را انجام خواهد داد . بخش هایی که به بهینه سازی داخل سایت مربوط هستند اکثرا در داخل قالب سایت صورت می گیرند به این دلیل که وقتی خزنده های موتور های جستجو در حال خواندن صفحه مورد نظر شما هستند بتوانند تا خوبی و جامعیت محتوای صفحه شما را درک کنند .

از این جهت می توان طبق اصول سئو بخش هایی که در داخل قالب کدنویسی شده اند را بهینه کرد تا وقتی توسط ابزار های سنجش سئو داخلی همچون سایت Woorank میزان نمره سئو داخلی سایت سنجیده می شود بتوان تمام پارامتر هایی که مربوط به بهینه سازی داخلی هستند را رد کند و نمره آنها را دریافت کند . البته این کار فقط یکبار نیست و باید در دوره های مشخصی توسط سئوکار بررسی شود . تولید محتوا در داخل سایت صورت می گیرد پس انتشار مقاله ، ویدئو ، تصویر و … همگی در دسته بهینه سازی داخل سایت هستند . ایجاد لینک های داخلی ، کار روی تصاویر ، تنظیم تگ های متا و .. همگی کارهایی هستند که به عنوان بخش هایی در بهینه سازی داخل سایت انجام می شوند .

مقاله پبشهادی » تولید محتوا

پس در قدم اول باید داخل سایت شما بهینه شود تا بتوانید قدم در این مسیر بگذارید . قدم بعدی شما سئو خارجی است .

سئو خارجی سایت

بهینه سازی خارج سایت قدم بعدی است که در طی پروسه بهینه سازی سایت شما باید انجام شود . این کار ها در طی یک پروسه مشخص انجام می شوند که درواقع بخش های حساسی هستند . بهینه سازی داخل سایت کارهایی است که دست خودما است و اگر هر گونه اشتباه صورت گیرد می توان در لحظه اصلاح آن را به ابزار های سئو اطلاع داد . بهینه سازی داخل سایت تقریبا تماما دست خود ما است و شخص دیگری از خارج به آن دسترسی نخواهد داشت . اما بهینه سازی خارجی اینگونه نیست و ممکن است اشخاص دیگری هم در این کار دست داشته باشند .

سئو داخلی و خارجی

بسیاری از افراد بهینه سازی و سئو خارجی را فقط در ساخت لینک و گرفتن بک لینک می دانند اما در حالی که این تمام ماجرا نیست . اما لینک سازی و لینک گرفتن بخش مهمی از سئو خارجی است .

اگر کمی فکر کنید به راحتی خواهید فهمید که ما می توانیم آدرس وب سایت ها را از آدرس بار کپی نموده و در بخش های مختلف منتشر کنیم . این همان کاری است که رقبا می توانند برای تخریب سایت شما انجام دهند . از همین جهت کار در بخش بهینه سازی خارجی بسیار زیاد است و باید دائما تمامی وضعیت سایت از خارج بررسی شود . لینک سازی بخش مهمی است که در بخش سئو خارجی وجود دارد . برای کسب اطلاعات کافی در زمینه لینک سازی می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید :

مقاله پیشنهادی : بک لینک چیست ؟

بهینه سازی خارجی نیازمند تخصص بسیاری است از این جهت لازم است تا کار در دست یک متخصص باشد . هرگونه اشتباه در بخش لینک سازی ، زیاده روی و … باعث خواهد شد تا توسط موتور های جستجو جریمه شویم و وب سایت ما در کلمات مورد نظر جریمه شود و تمامی زحمات ما هدر رود . به همین دلیل و حساست موضوع ، سئو خارجی بسیار بیشتر از سئو داخلی است . تبلیغات ، رپرتاژ آگهی ، گرفتن لینک از سایت های معتبر ، فعالیت در شبکه های اجتماعی همگی کارهایی هستند که در بخش بهینه سازی خارجی انجام می شوند .

پس تا اینجا دریافتیم که سئو و بهینه سازی باید در دو مرحله کلی انجام شود .

الگوریتم چیست ؟

شاید اگر شما هم کمی در زمینه بهینه سازی مطالعه داشتید کلمه الگوریتم را شنیده اید . الگوریتم درواقع برنامه ریزی خاصی است که ما را به هدف مشخص خواهد رساند . موتور های جستجو برای خود الگوریتم های خاصی دارند . از آنجا که در حال حاضر موتور جستجوی گوگل محبوب ترین موتور جستجو است ما برخی الگوریتم های این موتور جستجو که برای سئو برنامه ریزی شده اند و روی سایت ها تاثیر دارند را هم بررسی خواهیم کرد اما به شکل سریع و مختصر . الگوریتم های سئو گوگل شامل موارد زیر هستند :

الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن ، مرغ مگس خوار و کبوتر

الگوریتم پاندا : الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم های سئو است که وظیفه مهمی را به عهده دارد . این الگوریتم نجات دهنده سایت ها و ارزش دهنده به تلاش شما است . زمانی که شما محتوایی را در سایت خود منتشر می کنید و برای آن ساعت ها زمان می گذارید ، شخص دیگری می تواند بدون اینکه زحمت به خود دهد  براحتی محتوای شما را کپی کند و در سایت خود قرار دهد . آیا این عادلانه است ؟ مسلما خیر . در گذشته و قبل از اینکه الگوریتم پاندا ظهور کند ، این یک مشکل بود و سایت ها به شدت از هم سرقت محتوایی می کردند  اما در حال حاضر اگر وب سایتی از وب سایت شما کپی کند توسط الگوریتم پاندا جریمه خواهد شد .

الگوریتم پنگوئن : این الگوریتم در رابطه با بک لینک ها عمل می کند . به کمک این الگوریتم لینک های خوبی که به سایت شما ارجاع داده شده اند و معتبر هم هستند ، اعتبار و ارزش برای ما به همراه خواهند داشت و برعکس لینک هایی که ارزش ندارند و به نوعی اسپم ( به شدت بی ارزش و مخرب ) شناخته می شوند از ارزش ما کم خواهند نمود . به همین دلیل است که باید همواره وضعیت لینک سازی سایت را کنترل کرد .

الگوریتم های سئو گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار : این الگوریتم به ما کمک زیادی خواهد کرد تا در جستجو های خود به نتایج بهتری برسیم . برای مثال در گذشته ما کلمه خرید گوشی را جستجو می کردیم و شاهد بودیم که سایت های نامرتبط زیادی برای ما نشان داده می شوند که هیچ ارتباطی هم با خرید گوشی نداشتند و ما به شدت از این موضوع کلافه می شدیم . اما کم کم تمامی این مشکلات حل شدند و وقتی  کلمه خرید گوشی را جستجو می کردیم تمامی وب سایت ها مرتبط بودند و ما به نتیجه درست می رسیدیم . این کارها به کمک الگوریتم مرغ مگس خوار بود که توانست در جستجو های ما ، بهترین نتیجه را برای ما نشان دهد .

الگوریتم کبوتر : الگوریتم کبوتر درواقع با لوکیشن ها بهتر کار می کند . شما زمانی که در منزل خودتان نشسته اید و کلمه کافه رستوران را جستجو می کنید موتور جستجوی گوگل به کمک این الگوریتم توانایی دارد تا تمامی کافه و رستوران هایی که در نزدیک محل ما هستند را به ما نشان دهد و این الگوریتم وجه دیگری به جستجو های گوگل داد . البته این الگوریتم نیاز به تحلیل اساسی دارد و می توان جنبه های مثبت و منفی آن را بررسی کرد .

این 4 الگوریتم معروف به الگوریتم های باغ وحش گوگل هستند که سئو را به شکل بسیار زیادی به یک پروسه عادلانه تبدیل کردند تا وب سایت ها بتوانند بر اساس صلاحیت در ردیف های بالاتر گوگل باشند . درک کامل هر یک از این الگوریتم ها به ما کمک خواهد کرد تا طبق قوانین این موتور جستجو پیش رویم و سئو خود را با اطمینان خاطر انجام دهیم .

سئو کلاه سفید چیست ؟

اگر بخواهیم روش های سئو را دسته بندی کنیم می توان گفت سه روش کلی برای بهینه سازی وجود دارد که عبارتند از :

سئو کلاه سفید ، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه

روش کلاه سفید اصولی ترین روش برای بهینه سازی است که اثر بخش ترین و ماندگار ترین نتیجه را برای ما خواهد داشت و این روش مورد تایید ترین روش برای بهینه سازی برای موتور های جستجو است و به آن امتیاز همیشگی تخصیص می دهند . در این روش تمامی کارها طبق اصول انجام می شوند و هیچگونه دور زدنی در آن وجود ندارد .

در این روش سعی بر این است تا بتوان وب سایت را درست و صحیح بالا آورد . در این روش هیچگونه دور زدن وجود ندارد و ترفند ها و تکنیک های خاصی وجود ندارد و تمامی کارها بر اساس قواعد مشخص صورت می گیرد . اگر از این روش پیروی کنید وب سایت شما در طی مدت زمان کمی طولانی به صفحه اول خواهد رسید و مدت زمان زیادی هم در صفحه اول باقی خواهد ماند . اگر شما هم به کسب و کار خود اهمیت میدهید حتما از این روش برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید .

سئو کلاه سیاه چست ؟

این روش در مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد و تقریبا روش های اصولی را در دستور خود قرار نداده است و همه نتایج با فریب کاری و کارهای نادرست حاصل می شوند . شما ممکن است توسط این روش در عرض چند هفته به صفحه اول گوگل و موتور های جستجو برسید اما در کمتر از همان چند هفته موتور های جستجو توسط الگوریتم های خاص خود خواهند فهمید که شما از روش سیاه استفاده کرده اید و برای مدت طولانی جریمه خواهید شد . اگر در طی بهینه سازی متوجه شدید که علی رغم سختی کلمه در مدت کوتاهی به صفحه اول رسیدید حتما از سئو کار خود علت آن را بپرسید چون ممکن است وب سایت شما در خطر باشد .

این روش ها شامل لینک سازی های اسپم ، تکنیک های متن مخفی ، کپی محتوا و … است که به هیچ وجه توصیه نمی شود و هرگز نباید این روش را در پیش گرفت . برخی سایت ها صرفا جهت تبلیغات و رسیدن به هدف خاصی در مدت زمان کوتاه این کار را می کنند اما برای کسب و کارهای مهم هرگز این روش درست نیست . بهترین روش همان سئو کلاه سفید است . البته ممکن است گاها به اشتباه سئو کلا سیاه انجام شود که آشنایی با این روش ها حتما مانع خواهد شد تا آنها را انجام ندهیم .

سئو کلاه سیاه و سفید

سئو کلاه خاکستری

این روش درواقع یک روش مابین روش سفید و سیاه است . این روش در حال حاضر کاربر دارد اما نمی تواند توسط هر کسی انجام شود . در این روش کارهایی که باید توسط کاربران صورت گیرد توسط صاحب سایت به شکلی صورت می گیرد تا موتور های جستجو به نحوه کار مشکوک نشوند و حد اعتدال در آن رعایت می شود اگر این کار درست انجام شود نتیجه بخش خواهد بود .

سئو محلی ( LocalSeo )

بخشی از بهینه سازی است که در دیده شدن شما در محل اطرافتان بسیار تاثیر گذار است . این روش از سئو در حال حاضر نقش بسزایی در تبدیل مشتری دارد . اگر می خواهید در شهر خود بیشتر دیده شوید حتما می توانید روی سئو محلی کار کنید . وقتی که شخصی قصد دارد تا مشاغل مرتبط با ردیف شغلی شما را در اطراف خود پیدا کند ، اگر شما سئو محلی را انجام داده باشید حتما شما را خواهد دید .

برای این کارباید حتما موقعیت نقشه ، اطلاعات تماس و دسترسی خود را در گوگل ثبت کنید وحتما آدرس وب سایت خود را هم معرفی کنید .

مجموعه سئو 90 پس از تحویل گرفتن سایت چه کارهای کلی را روی آن انجام خواهد داد ؟

با توجه به اینکه مجموعه سئو 90 با کلمه سئو خود را معرفی نموده و در زمینه خدمات کلی وب سایت در حال فعالیت است لذا در این زمینه از یک اصول خاص پیروی می کند ، هنگام تحویل سایت توسط مجموعه ما بررسی های کلی زیر صورت خواهند گرفت :

1.قدم اول بررسی وضعیت قالبی که در سایت استفاده شده است

2.سنجش فاکتور های بارگذاری و سرعت سایت

3.بررسی جایگاه وب سایت در کلمات کلیدی مد نظر کارفرما

4.وضعیت لینک بیلدینگ سایت ( لینک سازی خارجی و داخلی )

5.تحلیل کلمات کلیدی کارفرما ، بررسی ، پیشنهاد کلمات از سوی سئو 90 و در نهایت انتخاب 5 کلمه مناسب

6.بهینه سازی قالب سایت برای سئو داخلی و کسب نمره حداکثر

7.معرفی سایت به ابزار های سئو و آنالیز ( وب مستر ،آنالیتیک و … )

8.تولید محتوای مناسب و بهینه در صورتی که بر عهده سئو 90 باشد

9.نظارت و جلوگیری از مشکلات احتمالی و پشتیبان گیری

10.ارائه مشاوره در بازه های زمانی مشخص

این چند گام از بخش های اصلی است که مجموعه ما در طی بهینه سازی کلی سایت به همراه کارهای دیگری که مربوط به هر بخش هستند انجام خواهد داد . تمامی مراحل در مجموعه سئو 90 بر مبنای اصول اصلی سئو صورت خواهد گرفت .

بهینه سازی و صعود به صفحه اول چقدر زمان خواد برد ؟

این سوالی است که بسیاری از صاحبان وب سایت از ما خواهند پرسید . این است که وب سایت ما در این کلمه پس از چند مدت به صفحه اول و یا ردیف اول صعود خواهد کرد ؟ پاسخ این سوال در همان سوال خود شما قرار داد . همانجایی که از ما می پرسید ” در این کلمه ” .

صعود شما در یک کلمه کلیدی پس از انجام سئو داخلی ، به قدرت آن کلمه وابسته است !

این همان موضوعی است که به آن سختی کلمه گفته می شود . هر اندازه که شما قصد رشد و بهینه سازی در کلمه سخت تری را داشته باشید مسلما زمان بیشتری هم نیاز است مخصوصا اگر وب سایت شما تازه تاسیس باشد بسیار سخت است که در بین وب سایت هایی که چندین سال است در این زمینه و در آن کلمه خود را سئو نموده اند قد علم کرد . اما نمی توان گفت این کار غیر ممکن است . این یک هنر و تخصص است که سئوکار بتواند سایت شما را در مدت مشخصی که قابل قبول هم باشد به صفحه اول برساند .

سئو با سئو 90

نسبت به سختی کلمه ممکن است 2 ماه تا 2 سال طول بکشد تا شما در صفحه اول باشید . برای سایت های متوسط این مدت زمان معمولا بین 3 تا 9 ماه است .

اما در این مدت زمان باید صبور بود به این علت که پس از ورود ما به صفحه اول مسلما بازدهی سایت ما بیشتر خواهد شد و نتیجه این مدت صبر را خواهیم دید .

هزینه بهینه سازی سایت چقدر است ؟

یکی از سوالات دیگر هم در زمینه بهینه سازی این است که هزینه این کار چقدر خواهد بود و اگر بخواهیم وب سایت ما در کلمه مد نظر جزو سایت های صفحه اول باشد باید چقدر هزینه کنیم ؟ این هزینه هم از بخش زیادی با توجه به سختی کلمه تعیین خواهد شد . هر اندازه که کلمه سخت تر باشند وب سایت های قدرتمند تری در آن زمینه در حال فعالیت هستند از این جهت باید آنقدر تلاش نمود تا بتوان با قدرت این سایت ها برابری کرد و بتوان در کنار آنها یا بالاتر از انها ایستاد .

هزینه قرارداد های سئو معمولا ماهانه اخذ می شوند این هزینه بر اساس پیشرفت کار است . اما نحوه بهینه سازی در هر شرکت متفاوت است اما در این کار نتیجه نهایی مهم است . همیشه هزینه بالا نشان دهنده تخصص نیست و هزینه پایین هم نشانه بی کیفیتی کار نیست و هنگام همکاری با سئو کار حتما از نمونه کارهای او دیدن نموده و تا حد توان سختی کلمات را بررسی کنید .

چکونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم ؟

مهم ترین موضوع در بحث سئو و بهینه سازی ، انتخاب مناسب ترین کلمه است !

فرض کنید شما یک وب سایت شرکتی دارید که محصولات صنعتی را فروش میکند . وب سایت های زیادی در این زمینه در حال فعالیت هستند و شما هنوز برای سئو کاری نکرده اید . حالا قصد دارید تا سایت خود را سئو کنید برای این کار باید چند کلمه مناسب انتخاب کنید تا روی آنها بهینه سازی صورت گیرد . شما در نظر خود خواهید گفت که اگر در کلمه خرید لوازم صنعتی خود را به صفحه اول برسانیم خیلی خوب است و ما نتیجه خواهیم گرفت .

اما در حالی که سئوکار شما این کلمه را به صدی صد رد می کند . اینکه چرا سئوکار این حرف را می زند به دلیل استفاده از ابزار های بررسی و تحلیل است و توسط ابزار های مشخصی که وجود دارد می توان کلمات مورد نظر را بررسی نمود و بهترین کلمه را انتخاب کرد . به همین خاطر انتخاب کلمات کلیدی مناسب یک پروسه بسیار مهم است .

اکر شما کلمه کلیدی درست را انتخاب نکنید حتی اگر در ردیف اول گوگل هم باشید به این دلیل که این کلمه توسط کاربران جستجو نمی شود پس درنتیجه هیچوقت ما را نخواهند دید . اما اگر در کلمه درست بهینه شوید زمانی که این کلمات پرطرفدار در گوگل جستجو می شوند شما هم دیده می شوید و شانس این را دارید که توسط کاربران ومشتریان دیده شوید . همین انتخاب کلمه کلیدی مناسب است که نتیجه را برای ما به ارمغان خواهد آورد . ما می توانیم توسط سایرین دیده شویم و این تبلیغات اصولی است که توسط سعی و تلاش ما صورت گرفته است . از این جهت توصیه می کنیم حتما این کلمات را با دقت و با مشورت فرد کاردان انتخاب کنید وگرنه هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد .

سئو محلی

ضمن اینکه باید توجه داشته باشید که تعداد سیلاب کلمات شما چقدر است ! هر چه تعداد واژه های کلمه کلیدی بیشتر باشد بهینه سازی آن راحت تر است . برای مثال بهینه کردن عبارت ” خرید تی شرت پسرانه قرمز ” خیلی راحت تر است اما بهینه سازی روی کلمه تی شرت شاید هزار بار سخت تر از کلمه قبلی باشد . پس اگر سئو کار ، شما را در کلمات چند سیلابی بهینه می کند مطمئن باشید که کار چندان سختی هم نیست ، مگر اینکه این کلمه یک کلمه خاص باشد و سختی مناسبی هم داشته باشد . اما عموما کلمات چند سیلابی راحت تر هستند .

تولید محتوا

یکی از اصلی ترین مباحث و تفکیک کننده وب سایت ها از هم موضوع محتوای جامع و ارزشمند است و شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که می گویند محتوا پادشاه است

شما باید حرفی برای گفتن داشته باشید . و هر اندازه که این حرف جامع تر و خاص تر باشد شما اعتبار بیشتری دارید . برای مثال اگر شما قصد دارید تا در رابطه با گوشی سامسونگ A10 محتوایی را منتشر کنید این محتوا باید به قدری جامع باشد تا کاربر هنگام وارد شدن به آن بتواند تمامی اطلاعات لازم در مورد آن را بدست آورد . برای مثال بخش هایی که می توانند در محتوای شما باشند به این شکل هستند :

  • معرفی کلی این گوشی هوشمند و تاریخ ارائه آن
  • ویژگی ها کلی آن
  • ویژگی های فنی شامل دوربین ، حافظه و …
  • مزایا و سپس معایب
  • جدول قیمت ها
  • ویدئو آنباکس یا معرفی

در صورتی که شما حداقل این موارد را در محتوای خود داشته باشید کاربر تقریبا به پاسخ اکثر سوالات خود رسیده است و می تواند مشخصات این تلفن همراه را مطالعه کند ، با ویژگی های کلی  و فنی آن آشنا شود و اگر حافظه دوربین ، سیستم عامل و  … مطابق خواست او بود از آن مرحله هم عبور کند . مزایا و معایب این تلفن همراه را مطالعه نموده و اگر مشکلی با آن دارد متوجه شود . مهم ترین چیز که قیمت است . قیمت را هم در یک جدول منظم مشاهده نموده و در نهایت یک ویدئو مناسب از آن مشاهده کند . پس شما توانستید تا حد زیادی کاربر را از محتوا سیراب کنید . اگر محتوای شما کارایی لازم را نداشته باشد مطمئن باشید که کاربر به سراغ سایت دیگری خواهد رفت و از این مورد هم نمی توان جلوگیری کرد .

کلمات پرکاربرد در سئو

نرخ پرشیکی از موضوعات مهم در بهینه سازی نرخ پرش است و شما نباید کاری کنید تا کاربران به محض ورود به سایت آن را ترک کنند . این کار باعث کاهش محبوبیب سایت شما شده و کم کم در نتایج تنزل خواهد کرد .
چکالی کلمهمنظور نسبت تعداد استفاده از کلمه کلیدی به تعداد کاراکتر های کل متن است . اگر متن شما 1000 کاراکتر باشد و شما 25 بار از کلمه کلیدی استفاده کرده باشید ، چگالی شما 2.5 است . چگالی استاندارد بین 1.5 تا 2 است .
سئو کلاه سفیداصولی ترین روش بهینه سازی است و برای مدت زیادی اثر بخش خواهد بود .
سئو کلاه سیاهخطرناک ترین و نادرست ترین روش بهینه سازی است که هرگز نباید صورت گیرد چرا که وب سایت برای مدت بسیار طولانی جریمه خواهد شد .
سئو خاکستریروشی است که بین سئو کلاه سیاه و سفید قرار دارد و انجام برخی کارها توسط خود مدیر است که دراصل باید توسط سایر کاربران و بصورت طبیعی انجام شوند . اما انجام آن به اندازه ای صورت میگیرد که موتور های جستجو به غیرطبیعی بودن آن شک نکنند و تبدیل به سئو کلاه سیاه نشود .
نرخ کلیک ؛ CTRعبارت است از نسبت تعداد دفعات نمایش سایت شما در نتایج جستجو به تعداد دفعاتی مه سایت شما باز شده است و برای مثال اگر سایت ما 10 بار نشان داده شده است و 1 بار روی آن کلیک شده است نرخ کلیک ما 10% است .
SERP ؛ سرپبه صفحه ای که نتایج جستجو داخل آن نمایش داده می شوند و شامل عنوان و آدرس وب سایت ها است سرپ گفته می شود .
position ؛ پوزیشنجایگاه کلمه شما در موتور های جستجو است ، برای مثال اگر شما در کلمه طراحی سایت در صفحه اول و رتبه دوم هستید پوزیشن شما 2 و اگر درصفحه دوم و رتبه دوم باشید پوزیشن شما 12 است .
بک لینکلینک هایی که در جایی خارج از سایت ما قرار دارند و به صفحه های داخل وب سایت ما لینک شده اند .
لینک داخلیلینک هایی که در وب سایت ما به صفحات دیگری از وب سایت خودمان اشاره می کنند و تاثیر زیادی هم در سئو دارند .
گوگل کنسول ؛ گوگل وب مستر تولزابزاری است که گوگل برای بررسی وضعیت کلی سایت و سئو بهتر در اختیار ما قرار داده است . این ابزار رایگان است .
گوگل آنالیتیکاین ابزار یک ابزار فوق العاده قدرتمند است که بیشتر در زمینه تحلیل آمار وب سایت به ما کمک می کند . این ابزار هم رایگان است .
پنالتیبه حذف شدن وب سایت شما از نتایج جستجو در کلمه کلیدی مورد نظر پنالتی گفته می شود .
اسپم اسکورهر سایت دارای یک امتیاز به نام نمره اسپم است . هرانداره که این نمره بیشتر باشد سایت شما بی ارزش تر است . معمولا بازه اسپم بین 0 تا 20 است . اگر نمره شما از 7 بیشتر باشد یعنی در معرض خطر هستید . این اتفاق زمانی است که سایت های اسپم زیادی به شما لینک می دهند .

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات کلی و کاملی را در رابطه با موضوع سئو و بهینه سازی در اختیار شما قرار داده باشیم . البته در آینده بخش مربوط به سئو وردپرس هم به این مقاله اضافه خواهد شد .

شما عزیزان می توانید از بخش مقالات سئو ، مطالبی را که در رابطه با بهینه سازی به شکل کامل توسط سایت ما منتشر می شوند را مطالعه نموده و از آنها استفاده کنید .

باتشکر سئو 90