30% تخفیف برای دوره های شرکتی و فروشگاهی
سئو 90 آموزش طراحی سایت ، یکبار برای همیشه

جلسه شصت و یکم – آموزش طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

click

خلاصه : در این قسمت به سراغ برنامه نویسی قسمت محصولات پربازدید خواهیم رفت که البته بخش مربوط به بازدید را هم برای محصولات فعال خواهیم نمود

دانشجویان سخت کوش دوره پروژه محور آموزش طراحی سایت فروشگاهی ، به قسمت 61 از دوره خوش آمدید . خوشحالیم که همراه ما هستید . دوستان در 3 جلسه گذشته خیلی خوب روی بخش تنظیمات کار کردیم که البته هنوز هم بخش هایی از تنظیمات باقی ماندند اما در این قسمت قصد داریم کمی از بخش تنظیمات دور شده و به سراغ برنامه نویسی یکی از قسمت های به شدت مهم در فروشگاه برویم .

این قسمت مهم ، بخش مربوط به محصولات پربازدید است . تا اینجا شاید برای شما سوال باشد که هنوز در داخل قالب سایت ، قسمت بازدید برای محصولات درنظر گرفته نشده و فعلا قادر به دیدن تعداد بازدید محصولات نیستیم . در سایت های فروشگاه میزان بازدید از جمله بخش های مهم برای ما است . به چه شکلی می توانیم بخش بازدید را برای محصولات فعال کرده و سپس بر اساس تعداد بازدید محصولات را مرتب سازی کنیم و پربازدید ترین محصولات را نمایش دهیم . همچنین می توانیم این تعداد بازدید را برای کاربران نیز نمایش دهیم ( یعنی در داخل صفحه جزئیات محصول در کنار بخش نظرات و … یک قسمت مربوط به نمایش بازدید ها هم وجود داشته باشد ) .

پس طبق همین گفته ها در این جلسه اول یاد خواهید گرفت که به چه شکلی بخش بازدید را در سایت فعال کنیم که این بازدید ها میتوانند برای محصولات و حتی نوشته ها و … استفاده شوند . بعد از فعال سازی بازدید برای بخش محصولات و ذخیره سازی تعداد بازدید برای هر نوع محتوا ، کوئری هایی را به شکل اختصاصی بر اساس بازدید ها اجرا خواهیم کرد و شما خواهید دید که می توانیم علاوه بر فاکتور های خود وردپرس ، می توانیم بر اساس فاکتور های جدید نیز کوئری های نمایش محتوا اجرا کنیم .

کوئری های اختصاصی در وردپرس

اگر به قسمت پست تایپ ها و تکسانومی ها در وردپرس آشنایی داشته باشید ، مطمئنا با جداول پست ها و دسته ها آشنایی دارید . اگر ندارید می توانید از دوره آموزش پست تایپ و تکسانومی که در قسمت دوره های وردپرس سایت قرار دارد نیز کمک گرفته و به مبحث جذاب پست تایپ ها و تکسانومی ها مسلط شوید .

زمانی که برای یک نوع محتوا که در وردپرس پست تایپ نامیده می شود ، قصد ذخیره داده های اضافی داریم ، اصطلاحا در حال ایجاد متا هستیم . یعنی برخی داده های اضافی برای نوع محتوا مورد نظر ایجاد کردیم . بخش بازدید ها از جمله قسمت هایی هستند که با عنوان داده های متا یا اصطلاحا MetaData برای انواع محتوا سایت فعال می شود و در داخل جدول پست متاها ، قسمتی ایجاد خواهد شد که اطلاعات مربوط به تعداد بازدید هر نوع محتوا را ذخیره خواهد کرد .

بخش بازدید ها را می توانیم بسیار ساده در داخل سایت کدنویسی کنیم و یا اینکه از افزونه های بازدید استفاده کنیم . افزونه های بازدید معمولا حجم بسیار سبکی دارند و می توانیم بدون مشکل از آنها استفاده کنیم . در صورتی که از افزونه ها برای نمایش بازدید در سایت استفاده کنیم لازم است تا بدانیم که این افزونه اطلاعات بازدید را در چه مشخصاتی داخل جدول پست متاها ذخیره می کند . با دانستن این اطلاعات می توانیم به راحتی اطلاعات را از پایگاه داده پروژه دریافت کرده و قسمتی را برای نمایش محصولات بر اساس بازدید پیاده کنیم .

پس ساخت قسمت هایی از این دست می تواند بسیار راحت باشد البته در صورتی که به شیوه و محل ذخیره سازی اطلاعات جدید در وردپرس آشنایی داشته باشیم . در این جلسه هر دو پروسه ایجاد بخش بازدید و همچنین استفاده از انها در قالب ساخت محصولات پربازدید را اجرا خواهیم کرد . بخش محصولات پربازدید یکی از قسمت های محبوب در فروشگاه های اینترنتی است . در صفحه اصلی سایت می توانیم این محصولات را در ابتدا و یا انتهای صفحه اصلی قرار داد و یا اینکه در داخل صغحات داخلی سایت در بخش هایی مشخص ، و به عنوان پیشنهاد ، از محصولات پربازدید استفاده کرد . در این جلسه نیز همراه ما باشید تا این بخش را به شکلی ساده و بسیار کاربردی پیاده کنیم .

فیروز بیگلری ، 10 سال است که در زمینه برنامه نویسی وب سایت و همچنین سیستم های عامل فعالیت می کنم . متخصص وردپرس ، PHP کار ، علاقمند به فرانت اند ، تولید محتوا و سئو

آموزش css
دوره طراحی سایت و آموزش طراحی سایت فروشگاهی
آموزش ساخت سایت شرکتی
اموزش طراحی سایت املاک
اموزش طراحی سایت با edd
در بهبود این مقاله شریک باشید