30% تخفیف برای دوره های شرکتی و فروشگاهی
سئو 90 آموزش طراحی سایت ، یکبار برای همیشه

جلسه شصت – آموزش طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

click

خلاصه : در این قسمت بخش مربوط به نمایش اسلایدر برند ها و همچنین بخش مربوط به بنر های سایت در صفحه اصلی پیاده خواهد شد

دانشجویان سخت کوش دوره پروژه محور آموزش طراحی سایت فروشگاهی ، به قسمت 60 از دوره خوش آمدید خوشحالیم که همراه ما هستید . در این قسمت و در پیرو 2 جلسه قبلی ، به سراغ برنامه نویسی ادامه تنظیمات سایت خواهیم رفت ، که در جلسه قبل قسمت اسلایدر و همچنین اطلاعات تماس در صفحه اصلی را برنامه نویسی کردیم . در این جلسه به سراغ داینامیک کردن 2 بخش دیگر در فروشگاه خواهیم رفت که شامل بخش برند ها در قالب اسلایدر و سپس بخش مربوط به بنر ها در سایت است .

شما می توانید در سایت تغییرات مد نظر را متناسب با نیاز پروژه برنامه نویسی اعمال کنید . در نتیجه آموزش این قسمت شما قادر هستید تا هر قسمتی را داخل قالب که نیازی به ارائه محتوا و دسته ندارد را به شکل تنظیمات برنامه نویسی کرده و در سایت نمایش دهید . برنامه نویسی تنظیمات به این شکل می تواند انعطاف آن را افزایش داده و سرعت کد نویسی و تحویل پروژه را بسیار بهبود بخشد . هدف از ارائه این مطالب ، رسیدن به بحث برند ها داخل سایت است . برند ها نیز یکی از قسمت هایی هستند که می توانیم توسط بخش تنظمیات برنامه نویسی کنیم . پس دقیقا شاهد هستید که با یادگیری یک قسمت به شکل کامل ، می توانیم سایر قسمت های مشابه را فورا پیاده کنیم .

علاوه بر قسمت برند ها ، بخش مربوط به بنر های داخل سایت نیز برنامه نویسی خواهد شد . این بنر ها می توانند برای نمایش دسته بندی ها استفاده شوند ( قسمت برنامه نویسی دسته بندی تصویری را در چند جلسه آینده پیاده خواهیم کرد که البته کمی متقاوت تر است و به روشی کامل تر برنامه نویسی خواهد شد ) . البته کمتر در سایت های فروشگاهی چنین موردی وجود دارد که این بنر ها برای لینک سازی به خارج از سایت به کار گرفته شوند و معمولا برای قسمت هایی همچون تخفیف یا پیشنهادات خاص استفاده می شود .

تکمیل بخش های اصلی سایت فروشگاهی در دوره

از آنجایی که سایت ما بر پایه فروشگاه است ، پس باید توجه داشت که چه المان هایی در سایت نیاز داریم . بخش برند ها یکی از قسمت هایی است که به آن نیاز داریم . این قسمت می تواند در قالب مشتریان ، همکاران و … پیاده شود . پس یادگیری پیاده سازی این بخش صرفا مختص سایت های فروشگاهی و این قالب نیست . برای مثال می توانید در سایت های شرکتی به راحتی قسمت مشتریان ، نماد ها ، افتخارات ، همکاران و … را خیلی سریع ایجاد کنید .

اگر هدف ما داشتن یک فروشگاه است ، لازم است تا قسمت های مختلف آن را در نظر داشته باشیم حتی اگر این بخش ها هنوز داخل سایت تکمیل نیستند . برای مثال در سایت شرکتی فعلا همکاران یا مشتریان ما به تعدادی نیستند که بخش اسلایدر مشتریان را در داخل سایت فعال کنیم . اما اگر این قسمت را در داخل سیستم پیاده کرده باشیم ، زمانی که تعداد مشتریان به حد نصاب و مد نظر رسید می توانیم سریعا گزینه فعال سازی آن را روشن نموده و این بخش را داخل سایت داشته باشیم .

اما شاید در برخی موارد تصور بر این باشد که اینگونه بخش هایی که در داخل سایت در ابتدا نیاز نیستند پس نباید برنامه نویسی شوند . حقیقتا اگر سیستم تنظیمات بر روی وب سایت برنامه نویسی شده باشد پس اضافه کردن تنظیمات برای قسمت های دیگر سایت عملا فشاری بر سیستم شما وارد نخواهد کرد . لذا ایجاد این قسمت ها از همان ابتدا بهتر از این است که در هیاهوی فعالیت وب سایت ، به فکر برنامه نویسی اینگونه قسمت ها باشیم و چه بسا در حین کدنویسی با ایجاد تغییراتی ، باعث اختلال کار وب سایت و آسیب به مشتریان شویم . همانطور که قبلا هم گفته شده است شاید در یک پروژه واقعی تمامی بخش هایی که در صفحه اصلی سایت داریم را نیاز نداشته باشیم اما با این وجود لازم است تا یک پروژه کامل داشته باشیم پس همراه ما باشید تا گام به گام وب سایت فروشگاهی را تکمیل کنیم .

فیروز بیگلری ، 10 سال است که در زمینه برنامه نویسی وب سایت و همچنین سیستم های عامل فعالیت می کنم . متخصص وردپرس ، PHP کار ، علاقمند به فرانت اند ، تولید محتوا و سئو

آموزش css
دوره طراحی سایت و آموزش طراحی سایت فروشگاهی
آموزش ساخت سایت شرکتی
اموزش طراحی سایت املاک
اموزش طراحی سایت با edd
در بهبود این مقاله شریک باشید