جلسه چهل و سوم – آموزش طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس
در این قسمت از دوره آموزش طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس ، بخش اینستاگرام فروشگاه در سایت را با هم طراحی خواهیم کرد
دانشجویان دوره پروژه محور آموزش طراحی سایت فروشگاهی ، به جلسه 43 رسیدیم که آخرین قسمت در بخش های فاز دوم هستند و بعد از این جلسه وارد برنامه نویسی فروشگاه خواهیم شد . در این جلسه یک قسمت جذاب را با هم طراحی خواهیم کرد . این بخش نمایش پست های اینستاگرام در سایت است . یکی از کاربران از ما خواسته بودند که پست های اینستاگرام فروشگاه نیز در سایت نمایش داده شوند .
این جلسه استایل این بخش را خیلی شکیل و زیبا طراحی خواهیم کرد . اینستاگرام در حال حاضر یکی از بخش های مهم در زمینه فروش و حتی تبلیغات کسب و کار ها در فضای مجازی محسوب می شود . در وب سایت هایی که در یک یا دو سال اخیر در زمینه فروشگاه فعال شدند ، بخش نمایش پست های اینستاگرام در انتهای سایت نیز طراحی شده است . طبق Api اینستاگرام می توانیم این بخش را به شکل دلخواه و در قالب زیبا طراحی و برنامه نویسی کنیم .
این جلسه آخرین قسمت از بخش های بازبینی قالب فروشگاه است و از قسمت بعدی با نصب فروشگاه ساز ووکامرس و ساخت فایل هایی جدیدتر در داخل قالب دوره را ادامه خواهیم داد . قسمت اینستاگرام مهر اتمامی بر قسمت های طراحی خواهد بود . البته در جلسات انتهایی دوره ، چند جلسه مفید برای تنظیم رسپانسیو نهایی قالب و البته منظم نمودن استایل ها و دیزاین صفحات خواهیم داشت . در تمامی جلسات مربوط به طراحی سعی کردیم تا طرح هایی امروزی و جذاب پیاده کنیم . زمانی که کاربر وارد وب سایت شما شد ، اولین چیزی که توجه او را جلب خواهد کرد ، وجه زیبای وب سایت شما است . شاید در جلسات گذشته در داخل ویدئو ها و یا در همین بخش تاکید بر طراحی کاربر پسند و چشم نواز داشتیم . هم طراحی رابط کاربری و هم بهبود تجربه کاربری برای ما مهم هستند و در هر جلسه از آموزش و با تکمیل هر بخش از قالب ، سعی داریم تا به محقق شدن این موارد توجه کنیم .
اینستاگرام یا فروشگاه ؟ کدام یک خوب است ؟
این سوال ممکن است سوال بسیاری از افراد باشد که آیا یک پیج اینستاگرام داشته باشیم یا یک فروشگاه ؟؟ کدام یک به صلاح است و با کدام یک می توان درآمد مناسبی داشت ؟ در این مورد باید با واقعیت ها مواجه شد . وب سایت و یک فروشگاه اینترنتی امکانات بسیار زیادی دارد و نمیتوان آن را با یک صفحه اینستاگرام مقایسه کرد . البته در حال حاضر می توان محصولات را بر روی صفحه اینستاگرام ایجاد و از ان بخش کاربران را به سمت درگاه و پرداخت هدایت نمود . اما در داخل وب سایت کاربران می توانند به راحتی محصولات متعدد را جستجو نمایند ، ویژگی ها بسیار مختلف آن را بررسی نموده و فاکتور های بیشتری را بررسی کنند . امکاناتی همچون مقایسه محصول ، دیدگاه های خریدارن محصول ، گالری های پیشرفته ، جستجوی پیشرفته و … در داخل سایت به راحتی امکان پذیر هستند .
ضمن اینکه دسترسی به وب سایت و همچنین دیده شدن ان ( در صورت داشتن یک سئو و بهینه سازی مناسب روی سایت ) بسیار راحت تر و با سیل مخاطبان بیشتر است . موضوع حال حاضر اکثر وب سایت ها نیز بر همین اساس است که بتوانند مراحل سئو و بهینه سازی را بخوبی طی نموده و یک وب سایت کاربر پسند داشته باشند .
سئو موضوعی است که از طراحی سایت بسیار مهم تر است . به زبان ساده طراحی سایت بدون سئو چندان سودی برای ما نخواهد داشت . زمانی که شما یک وب سایت دارید و کاربران تنها با وارد کردن آدرس سایت به آن دسترسی دارند مخاطبان زیادی نخواهد داشت . زمینه کاری شما باید به نحوی باشد تا کاربران بتواند با جستجوی نام یا ویژگی برخی محصولات در موتورهای جستجو همچون گوگل بتوانند وب سایت شما را پیدا و از محتوای ان استفاده کنند .
در این دوره از این جهت که هدف ، طراحی و برنامه نویسی قالب است ، بخش سئو داخلی قالب را به شکلی بسیار مناسب و کامل پیاده خواهیم کرد . سئو در دو بخش داخل و خارج سایت انجام خواهد شد که بخش بزرگی ازسئو داخلی را در این دوره و در بخش های پایانی خدمتتان آموزش خواهیم داد . اما بخش خارجی سئو با توجه به اهداف هر سایت متفاوت است و بستگی به استراتژی ها و وضعیت وب سایت و شرایط مهم دیگری دارد . پس در این جلسه از دوره نیز همراه ما باشید تا بخش مربوط به پست های اینستاگرام را نیز تکمیل نموده و قسمت بعدی از دوره ، وارد بخش نصب فروشگاه ساز و پیکربندی و شروع کار با فروشگاه شویم .

امید قدیمی هستم ، 8 سال است که در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت فعالیت می کنم . توسعه دهنده فرانت اند ، طراح و برنامه نویس انواع وب سایت های وردپرسی ، فعال در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت